• Zwillinge86

Äggdonation 2017

CB med veckoindikator visar inte gravid så hcg verkar inte stigit sedan i torsdags. Kommer ta blodprov imorgon och få svar senast onsdag, men nu har jag fått en fingervisning om vad som väntar.

• Zwillinge86
    Bell13 skrev 2018-02-12 10:39:43 följande:

Hej, jag är på cd 8 idag och äter progynon, mår rätt dåligt av dem men står ut.

På torsdag på cd 12 ska jag göra vul och mäta hinnan. Hur tjock vill man att den då ska vara?

Tråkigt att du mot dåligt, vad är det för biverkning du besväras av? Jag har på cd12 haft 13mm slemhinna och det verkar kliniken mkt nöjd med. Har fått för mig att de vill att den ska vara runt 10mm, men att ett par mm tunnare än det är helt okej. Är dock ingen expert då slemhinnan aldrig varit ett problem för mig. Säkert nån annan här i tråden som har bättre koll.
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-12 11:44:42 följande:

Zwillinge-Har du tagit nytt hcgblodprov idag? Hoppas du får svar snart.

Japp nytt prov kl 10, men det är ju minst ett dygns fördröjning på svaret där vi bor :(
  • Zwillinge86

Mitt hcg-prov har försvunnit på posten! Suck, jag orkar inte. Nu skiter jag i det här, chansen att jag är gravid var ju ändå minimal.

• Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-14 19:26:53 följande:

Nämen, så typiskt, snacka om otur ! Jag tycker Werlabs borde ge dig pengarna tillbaka då.

Det gjorde dem, och meddelade att de skickat en ny remiss ifall jag ville ta om det. Vilket jag såklart ska, men tänker inte stressa ihjäl mig för att få det gjort. Gravtest visar fortfarande negativt så jag vet ju att hcg inte överstigit 25 iaf.
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-02-14 20:07:59 följande:

Zwillinge-Så bra att du fick pengarna tillbaka ! Werlabsremisser brukar vara giltiga i 3månader, så du behöver inte stressa.

Nu dök det plötsligt upp, hcg <1.0E/L. Så svart på vitt, jag är inte gravid (längre) och detta försök är nu officiellt avslutat. Har mailat kliniken resultatet och frågat hur de tycker att vi ska gå vidare med de 2st blastocyster vi har kvar.
  • Zwillinge86
    Bell13 skrev 2018-02-20 16:46:11 följande:

Hej, grattis till ditt plus. Vi gör äd nu och det är befruktning imorgon och återföring på måndag. Vad hade du i hcg på dag 9?

Vid min lyckade ÄD hade jag hcg på ca 250 på ruvdag 10, men det var med 3-dagars embryo.
  • Zwillinge86
    Syskon2018 skrev 2018-02-22 11:15:26 följande:

Nu är vi på gång igen! Avbröt ju förra försöket efter VUL som visade tunn slemhinna. Gjorde nytt VUL i veckan och hade en slemhinna på 10 mm! Så nu blir det insättning nästa vecka! Håll alla tummar att det lilla embryot ska klara upptiningen och fortsätta utvecklas. Detta blir vårt allra sista försök, orkar inte mer, så sista chansen.

Lycka till alla som ruvar eller på gång med behandling!

Åh vad jag håller tummarna för er!
  • Zwillinge86
    Bell13 skrev 2018-03-01 11:11:47 följande:

Tidigare har jag alltid plussat 4 dagar efter att ägget fäst. Använder mig av appen fertility friend och håller koll på min temp varje morgon. Har alltid fått sänkning när det fäst tidigare. I tisdags kväll hade jag superlåg temp så misstänker att något kan ha hänt då.

Håller tummarna för att din temperatursänkning är ett plus. När jag var gravid med sonen plussade jag på ruvdag 10, både med billig sticka och CB veckoindikator, hcg låg på ca 250. Då ruvade jag på 3-dagars embryo. Nu vid ÄD nr.2 inkl FET har jag haft minus på stickor från ruvdag 5 och framåt (blastocyst). Vid frysförsöket visade det sig dock i efterhand (provsvaret dröjde) att jag var gravid en kort stund, hade hcg 15 på ruvdag 12. Kliniken jag går hos nu har officiell testdag 21dagar efter insättning, vilket är extremt sent. Jag tänker att det måste bero på att det otroligt nog kan vara så att man kan plussa nästan så sent. Själv testar jag alltid tidigt med blodprov för att inte riskera att missa om ägget fäst. Har flera missfall bakom mig så jag vill veta om ägget fäster så att jag kan vidta åtgärder för att få behålla graviditeten.
  • Zwillinge86
    Bell13 skrev 2018-03-01 20:36:56 följande:

Jag är på ruvardag 3 idag bara så det får gå ett par dagar till.

Hur tidigt kan man göra hcgprov via blodet? Om ägget fäster vad är det då för åtgärder du vidtar för att slippa/förhindra missfall?

UndrandeSökande har skrivit ett mycket uttömmande svar på din fråga så jag nöjer mig med att svara att jag försöker ta ett IL-dropp så fort jag vet att jag plussat.

Med en blastocyst tänker jag att infästning bör ske ganska omgående varför hcg bör utsöndras ganska tidigt om ägget väl har fäst. Så visst bör man kunna testa via blodprov på kanske ruvdag 5, men då får man såklart ha i åtanke att det fortfarande kan vara för tidigt.
Svar på tråden Äggdonation 2017