Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Äggdonation 2017

Bell13 skrev 2018-01-29 13:12:36 följande:

Hej, 
    får jag vara med här? Vi börjar äggdonationsbehandling om någon vecka i Riga. 
    Känns så stort och överväldigande och vill gärna bolla tankar och idéer med likasinnade. 
    Jag har tre barn sedan tidigare och nu vill jag och min sambo ha ett sista barn. 

Vi träffades sent i livet och jag fyller 44 år i sommar. Vår gemensamma son föddes i april 2015. Vi påbörjade syskonförsök i januari 2016. 
    Det har blivit fyra missfall totalt. 

Vi sätter det sista hoppet till äggdonation nu. Har ett amh på 0,4 så inga stora chanser på egna försök. 

Välkommen till tråden ! Går du hos AvaRiga eller ivfRiga?
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-01-29 13:36:58 följande:
    Hej, 
    vi går hos Swedish medcare. Tyckte de verkade vettiga med deras all inclusive paket att man vet redan från början vad allt kommer att kosta. 

Det ingår flyg, hotell, koordinator som hämtar och lämnar i Riga, gynbesök i Sverige osv. 
    Var går du någonstans?
    Swedish medcare har jag inte hört talas om tidigare. Vad kostar deras all inclusive paket och vad ingår i det priset?

Jag och min sambo har gjort dubbeldonation med PGS som extra tillval hos AvaRiga. Det blev 13 ägg, 12 befruktades och alla levde dag 3.

Utav 8 blastos som testades dag 5 var 7 normala kromosommässigt och 2 sattes in men blev ofostrig graviditet så har nu 5st kvar i frysen.

Mitt problem är att jag har immunproblem (konstaterat på klinik i Aten) så måste söka mer immunhjälp nu innan nästa insättning.
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-01-29 15:38:42 följande:
    Vi betalar 7500 EUR och då garanteras 12 ägg men ingen garanti på embryon men det brukar bli 6 - 8 st har de sagt till mig. 

Utfallet hos dem är att 72 % blir gravida. 

Hade kontakt med Ava precis innan jag blev spontant gravid. Fick ett jättegott intryck av dem. 

Hur ser planen ut? 

Vilka läkemedel ger de innan insättningen?
    Den vanliga medicineringen hos AvaRiga vid donation är nedregleringsspruta, östrogen och progesteron. Men eftersom jag har immunproblem har jag även använt trombyl, Fragmin, kortison och Intralipiddropp. 

Det kostar 6450euro för äggdonation hos AvaRiga.

Problemet nu är att svenska läkarna "tror inte" att kvinnans immunförsvar kan orsaka fertilitetsproblem, AvaRiga kan inget om immunproblem och Kliniken där jag gjorde immunutredningen kan inte heller hjälpa mig. Så måste söka annan immunhjälp innan jag gör fler insättningar i Riga. Så ser det ut för mig.
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-01-30 12:13:08 följande:

Jag får östrogen vid första mensdag. Just nu äter jag tabletter för att få mens. Den hoppade över en ägglossning så det påskyndades med primolut. Sedan får jag progesteron vid återföring och även duphaston som är någon typ av kortison. Man vet ju att sänkning av immunförsvaret är en framgångsfaktor när det gäller graviditet.

Hoppas du kan få hjälp. Varför kan inte Aten hjälpa dig?

Jag har regelbunden mens och ägglossning så den delen behöver jag ingen hjälp med. Blir lätt gravid naturligt men alltid missfall.

Eftersom Intralipid trycker ner mitt immunförsvar för mycket, så använder jag det kan jag inte bli gravid, utan Intralipid blir jag gravid direkt men missfall. Life clinic i Aten kan inte hjälpa mig eftersom de sysslar endast med Intralipid.

Så sänkning av immunförsvaret är inte alltid en framångsfaktor när det gäller graviditet - för det kan bli helt fel också. Jag brukar säga att IL fungerar som p-piller för mig. 
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-01-30 12:13:08 följande:

Jag får östrogen vid första mensdag. Just nu äter jag tabletter för att få mens. Den hoppade över en ägglossning så det påskyndades med primolut. Sedan får jag progesteron vid återföring och även duphaston som är någon typ av kortison. Man vet ju att sänkning av immunförsvaret är en framgångsfaktor när det gäller graviditet.

Hoppas du kan få hjälp. Varför kan inte Aten hjälpa dig?

Duphaston är inte kortison, utan progesteron. 

finest.se/duphaston/duphaston-hormontabletter-for-att-bli-gravid-och-behalla-barnet/

I Sverige finns progesteron som Lutinus och Crinone (samt receptfri kräm)
    Utomlands finns det även som Utrogestan (som kan tas oralt eller vaginalt) samt progesteronsprutor.

Duphaston finns inte längre i Sverige, det är avregistrerat sen 2010-10-31.
    www.fass.se/LIF/product&nplId=20020208000019
  • UndrandeSökare
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 13:56:46 följande:
    Ja just det de hörde jag om ja.

Det fick jag förra gången också. Tror att de är deras standard protokoll. De dom hade ändrat lite på nu var progynonen från 1st tre gånger per gad till 2st tre gånger per dag.

Va skönt att ni hittade någon till sist. Jag hade mycket lättare att hitta denna gången.

Jag har oxå tagit lite minsta prednisilon på eget bevåg men ska höja från och med i morgon så jag äter full dos men kollar man med andra så vet jag ingen som fått så högt som 16 mg om det inte e bevisat immunologiska problem plus att jag tar il- dropp var annan vecka för att immunförsvaret ska hålla sig.

Vi sätter in 2 efter deras rekommendation.

Men tyvärr fick jag dåliga nyheter nu att det bara e 3 som blivit befruktade.
    Var det 10 ägg ni fick från er donator denna gång? Så tråkigt att höra att bara 3 blev befruktade. Kanske det kan vara något spermaproblem ? För jag tycker att fler än 3 på 10 borde blivit befruktade. Hade din man gjort sperm dna fragmentationstest?

Vad säger de på kliniken om resultatet denna gång?
    Hur många ägg fick ni förra gången? Hur många blev befruktade då?
  • UndrandeSökare
    Lilly2013 skrev 2018-02-01 22:25:52 följande:
    Japp 10st.

4 olika kliniker har sagt att sperman är bra så får försöka lita på det helt enkelt.

Dom säger att det är ovanligt få som blev befruktade men att de 3 ser riktigt bra ut än så länge.

Förra gången fick vi 12 och 10 blev befruktade tror jag men sen slutade att utveckla sig en efter en och kvar på slutet var 4. 2 med riktigt bra kvalitet och två som efter 5 dagar var för dåliga för att frysas.
    Hur fungerar garantin på kliniken ni går på ?
    Var det 3 blastos totalt de garanterade? Ni fick 2 förra gången och om ni får
    1 blasto denna gång så har ni fått vad kliniken lovade/garanterade?
    och då blir det inga fler garantiägg? men om inget blir blasto får ni då 8 nya ägg igen? eller hur fungerar det?
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-03 17:05:32 följande:
    Fick inte officiell testdag förrän 21/2, men jag tänker att jag testar med blodprov som senast den 10/2. Har dock inte bestämt om jag ska börja tjuvtesta tidigare....
    Den 10/2 går det inte att ta hcgblodprov för det är en lördag !
    Men om du satt in en blasto borde du kunna testa runt ruvardag 10-12.
    Har för mig Ava rekommenderar att man testar runt då.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-03 18:23:23 följande:
    Det är min erfarenhet också. Ska försöka hålla mig till torsdag, men står jag inte ut börjar jag tjuvtesta på måndag och hoppas att jag åtminstone kan se nån skillnad från dag till dag efter det. Alltid dumt att testa tidigt och hinna bli nervös och besviken, men får man ett plus så har man ju sluppit några dagars långsam rivning iaf. Med blodprov tänker jag dessutom att man ganska tidigt efter infästning borde komma över 5 iaf...
    Hade du insättning igår fre 2 febr?

Risken med att testa för tidigt är ju att man blir ledsen i onödan, ifall det senare blir plus. Men en annan risk kan också vara att det blir plus och sen släpper och så blir det minus sen. Därför väntar jag till dag 10 och tar hcgpblodprov då.

• UndrandeSökare
    Kvinna72 skrev 2018-02-05 09:55:18 följande:

Hej, det var ett tag sedan jag skrev här och läste i tråden. Vi hade 4 blasto i frysen från vår donator och gjorde en behandling och insättning nu tidigare i januari (med insättning 19/1) som inte tog sig tyvärr...igen : ( jag fick mens i helgen och har precis mailat med kliniken. De säger att jag kan sätta igång med en ny behandling direkt. Hur ser det ut för Er, har ni satt igång med en ny behandling direkt i nästa cykel? Alltså i cykeln direkt efter? Inväntar en behandlingsplan här i dag men antar att det blir att börja med progynon nu direkt (har även testat estradot plåster). Tacksam för svar! Kram

Har du testat med prednisolon (kortisontabletter)? det kan hjälpa om man har svårt att få embryona att fästa.

Samt att man kan göra Mensblodtest hemifrån och skicka till Serum för att kolla så man inte har några baciller i livmodern som inte borde vara där.
    Mer info om det hittar du här: www.ivfserum.com/infection-screening/

Svar på tråden Äggdonation 2017