Inlägg från: Madicken73 |Visa alla inlägg
  • Madicken73

Jag minns mitt ljuva 80tal

Listar allt 80-tal jag kommer på för tillfället:

Game boy, Monchichi, Monami, Kålungarna (originalet), "Balltröjor", Amiga-dator, porslinsfigurer i olika färger...tex. hand och huvud som man skulle ha krukväxter i, Luktsuddisar, brevpapper, bergssprängare, freestyleapparat, blå mascara, läppglans med smak, solglasögon som ser ut som ett diadem, genomskinliga skärmmössor med text, basketkängor, benvärmare, tubsockar, joggingdressar i pastell eller i det där blanka materialet, gymping, På tv: Sköna söndag, Kryzz, Nöjesmasakern och Nöjesmaskinen, Julmorgon med Pernilla Wahlgren, Trolltider, Tidningarna Frida, Starlet, Min häst, Acke, och Mitt livs novell, Swatch-klockor, Öronklips, Strawberry shortcake (originalet), My little pony (originalet), Video: Sandybell, Bumbibjörnarna, En tjej i Hockeylaget, Rob Lowe filmer, osv osv.

• Madicken73

Hej Namnam! Jag samlade också på barbieklistermärken till boken och så hade jag en som var om My litle pony!
    Monami var apdockan som såg ut som Monchichi men som kunde blunda!

• Madicken73

Ohhhh, vad man minns...jag blir aldeles knasig och vill hem till mor och far direkt för att leta upp gamla bilder. Förresten kan man inte lägga in bilder här i själva chatten i beta-versionen av familjeliv??? Det hade ju varit sååååååååå kul om vi kunde rota fram lite gamla bilder och visa upp eller hur??!

Förresten den där tub-mössan tror jag kallades för väpnarluva. Jag hade en vintervit med flätat pannband till precis som drottning Silvia! Ohhhh, vad jag kände mig fin!

• Madicken73

Ojjj, funkade inte länken? Jo gb-glass har en hemsida med alla glassaffischer!
    Prova att gå in på www.gb.se och sedan under nostalgi så ska det nog fungera!

• Madicken73

Pingla med åsikt:
    Jag är också äldre...73:a och hade inte heller de här garbage pail kids! Men jag tror att de är samlarbilder. Typ. 1983 så kom dockorna Kålungarna till Sverige...de kanske du känner till? Man köpte en unik docka som hette något bestämt typ Ulrika Yvonne eller något och så fanns det adoptionsbevis till som man skulle skriva under osv. På engelska heter kålungarna Cabage patch kids och som en slags sarkasm över dessa söta dockor så tecknades Garbage pail kids! Dessa ser ut som kålungarna men är fruktansvärt äckliga och gör groteska saker... dessa bilder verkade det som om man samlade på...rätta mig om jag har fel?

• Madicken73

Jag är nästan säker på att alla hade dubbelnamn min syster hade en Ulrika Yvonne och min granne hade en Tord Erik! Jag var sååååååååå avundsjuk men var man 11-12 år så var man lite för gammal!

Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal