Behöver hjälp och höra någon annans åsikt
Ano5 skrev 2017-09-17 02:16:17 följande:
Nej det är inte jag :) hittar inte de trådarna men hoppas verkligen det går bra för henne och att hon klarar av att lämna honom om han inte är en bra kille.Jag har försökt göra slut med min kille tidigare, och då tyvärr pga av riktigt hemska saker, men alltid fallit och tagit tillbaka honom i princip så fort han bett om ursäkt. Jag är så svag för honom att det är sjukt. Skulle aldrig i livet stannat med någon annan som betett sig såhär mot mig. Men jag vet att ni har rätt i det ni skriver att vårat förhållande inte är hälsosamt och det bästa vore om jag kunde hitta styrkan att lämna honom och försöka gå vidare :(
Vad är det för hemska saker?
Om någon vän eller din dotter skulle berätta vad du berättar här för oss, vad skulle du ge för råd?
Jag befarar att det på sikt kan vara rent livsfarligt att stanna med den här mannen.
Bara att du försöker undanhålla saker och mörka för din familj säger att något inte står rätt till.
Tycker du ska ta dig själv i kragen och ta dig ifrån honom medan du fortfarande kan. Snart kan det vara försent och ditt liv är förstört för många år framöver. Inse att de goda sidorna du ser hos honom inte är värt det. Du får helt enkelt se till att skaffa dig lite självdisciplin och stå emot begäret. För jag kan inte göra annat än att tolka din berättelse som att du sitter fast i ett livsfarligt beroende.