• LHUF

    sonen feber nu flyger om 3 timmar

    Vi är på Arlanda och sover innan tidigt flyg imorgonbitti på en resa som varit planerad sedan februari.

    Jag har varit krasslig några dagar med lätt feber och halsont. Nu märker jag att 3 åringen fått lite feber, har gett alvedon.

    Har googlat mig blå om det är farligt att flyga m feber? Hur hade ni agerat? Mkt vätska och vila mkt under flygningen..


    Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden sonen feber nu flyger om 3 timmar
  • Maddi

    Det är ju egoistiskt att flyga när man vet att man är sjuk med tanke på andra resenärer som ju också sett fram emot rean och kan bli smittad.

    Hade någon haft högre feber så hade jag ställt in och arom flygbiljetten går att boka om. Lätt feber så hade jag nog åkt ändå.

    Sv

  • kixan

    Hade åkt ändå, alvedon och vila så är det inga problem. Senast vi flög långt fick minsta hög feber när vi redan var ombord på flyget, var mest praktiskt eftersom hon då sov större delen av resan. :p Feber kan ju bero på så mkt så det är ju inte ens säkert att det smittar.


    A -03, F -05, V -10, S -14
  • Ebo88

    Var bara lite observanta när ni når er destination och påbörjar er semester. Min bror åkte i somras med deras familj till Turkiet och lilltjejen hade lite lätt feber. Hon åkte på en infektion i Turkiet då hon fick i sig bakterier när hon redan var krasslig, hon blev extra känslig och dem tror även det hade att göra med trycket från planet. Så håll koll de första dagarna på barnets mående bara.

Svar på tråden sonen feber nu flyger om 3 timmar