• Anonym (Sorg)

Min bebis kommer dö

Min bebis kommer dö. Jag är utom mig och vet inte hur jag ska överleva.

Han föddes för tidigt helt frisk men insjuknade i hjärninflammation 11 dagar efter födseln. Han är idag 8 veckor.

Vi har honom hemma nu och inväntar det oundvikliga efter en dödsdom från läkarna.

Snälla hjälp mig någon ???? Hur ska jag kunna se på när min älskade lilla kille drar efter andan?

Jag vill krypa ur min egna kropp, känns som jag dör med honom.

Hur ska jag leva vidare efter det här

• Svar på tråden Min bebis kommer dö
  • mamadada
    Anonym (Själen läker aldrig) skrev 2017-09-22 22:55:04 följande:
    Ärligt talat. Du tillför inte ett sk*t i den här tråden.
    Har su förlorat ett barn?
    Nej..
    Tänkte väl det.
    Forumet är fritt för alla men dina inlägg går till överdrift. Det finns ingen j*vla Gud som kommer att rädda ta barn. Inte mitt eller någon annans. Du kan tro det i din egna värld men verkligheten fungerar inte så.
    Är ledsen att du ska behöva få höra sanningen här.
    En dag kanske du inser det eller så gör du aldrig det.
    Om du hade läst alla mina inlägg hade du läst också att jag har faktist också förlorat mitt barn..
    Det här är min tro, det är upp till var och en att tro på vad dom vill. Det kommer en dag ja, när sanningen kommer fram.
  • Tattooine

Jag beklagar verkligen att ni sitter i en så smärtsam situation. Jag känner förvisso dig inte, men finns det någonting man kan göra för dig? Om du behöver ha någon att prata med så kan jag mejla dig. Har du en familj, vänner, ett bra nätverk omkring dig? Jag tror att det är viktigt, men jag vet inte. Jag kan inte tänka mig att det finns en värre smärta i världen än den du går igenom just nu.

Passa på att vara nära ditt barn, ta fotografier och ta hand om. Men glöm inte att det är okej om du behöver komma undan en stund också. Och be sjukhuset om hjälp så att du får kontaktuppgifter till kurator /psykolog.

Ta hand om er <3

• Anonym (Sorg)

Hej allihop! Och tusan tack för tankar och stöd. Har ens varit för svårt att gå in o läsa.

Min Elton är nu 4 1/2 månad, och är inte längre palliativ!

Successivt har han blivit bättre. Jag förväntar mig inga underverk och jag vet med mig om att han kommer få leva med svåra och många funktionshinder men han har iallafall bestämt sig för att det var inte hans tid ännu. För 5 dagar sedan drog jag ur sonden och han får idag all mat och medcin ur flaska <3

Hans historia finns att läsa här för den som vill läsa om vad som hänt

---> www.lillaprematur.vimedbarn.se

• Anonym (Ssk)
    naranja skrev 2017-09-17 00:07:19 följande:

En doktor ska aldrig ge ut dodsdomar, det finns alltid hopp! var stark och forsok ge din bebis tro att ni kommer klara detta. Love.

Tyvärr så finns det inte alltid hopp så jo, läkaren har all rätt att säga att det nu inte finns något som.hjälper utan att det bara är att vänta. Så att de ger ut fördomar är helt rätt.
  • Anonym (Ollid)
    Anonym (Sorg) skrev 2017-12-11 11:01:41 följande:

Hej allihop! Och tusan tack för tankar och stöd. Har ens varit för svårt att gå in o läsa.

Successivt har han blivit bättre. Jag förväntar mig inga underverk och jag vet med mig om att han kommer få leva med svåra och många funktionshinder men han har iallafall bestämt sig för att det var inte hans tid ännu. För 5 dagar sedan drog jag ur sonden och han får idag all mat och medcin ur flaska <3

Men kära någon, vad underbart!

Länken fungerar dock inte...
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Alexander) skrev 2017-09-17 11:48:31 följande:

Hej TS misereble..

Tycker du ska ta reda på lite om en man som heter Alexander Eben. Alexander är en man som jag har för mig drabbades av akut hjärnhinneinflammation, något liknande det din son har, även om det kanske inte är precis samma sak. Alexander är en neurokirurg, som har studerat på det prestigefyllda universitetet Haward i USA. Han hamnade i koma och var hjärndöd, det fanns ingen aktivitet i hans hjärna helt enkelt, han var i princip död. Han påstår att han kom till paradiset/himlen när han låg i koma, han beskriver allt väldigt tydligt i sin bok. Han berättar att han tidigare var väldigt skeptisk till allt som hade med nära döden upplevelser att göra, precis som randomsvensken ju är. Men han har skrivit en bok om det, och han föreläser om det.

Han är väldigt kunnig på hur hjärnan och människan fungerar, han har arbetat med hjärnan i årtionden.. I sin bok förklarar han ur ett vetenskapligt perspektiv att hans vistelse i himlen omöjligt kan vara en dröm eller inbillning.

Hur tänker du kring detta TS?

Är man hjärndöd så vaknar man ALDRIG upp igen då hjärnan är död.

Att ha hjärhinneinflamation är inte samma sak som HJÄRNINFLAMMATION! Det är två olika tillstånd varav den sista är dödligt allvarlig.
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Ollid) skrev 2017-12-11 11:06:29 följande:

Men kära någon, vad underbart!

Länken fungerar dock inte...

Oj, kopierade direkt från bloggen nu se om denna fungerar

lillaprematur.vimedbarn.se
  • Anonym (Ollid)
    Anonym (Sorg) skrev 2017-12-11 11:11:07 följande:
    Oj, kopierade direkt från bloggen nu se om denna fungerar

lillaprematur.vimedbarn.se
    Nu fungerar det, ska sätta mig och läsa när jag kommer hem. Är bara inne och fuskar lite på jobbet just nu.

Hjärta
  • Anonym (H)
    Anonym (Sorg) skrev 2017-12-11 11:01:41 följande:

Så skönt att höra.
  • Mirelle

Men åh, jag börjar gråta!

Så underbart. Lilla Elton.

Jag såg tråden förut och var tvungen att se hur det gått. Lite konstigt kanske, men jag är ett sånt där blötdjur och känner att jag vill ge honom en nalle i julklapp. Om du vill och orkar kan du skicka mig ett meddelande, så kan jag kanske kan fixa det.

Kram

Svar på tråden Min bebis kommer dö