Inlägg från: Anonym (ex rödis haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ex rödis haha)

Röd i ansiktet HELA tiden????

Snuttis2 skrev 2017-09-18 04:08:14 följande:

Alltid rodnat och mådde jätte dåligt över det när jag var yngre, min oro för att göra det (rodna) gjorde att jag kände mig stressad i allamöjliga sammanhang !!

Min räddning när jag var i din ålder blev smink : )

Köpte bra underlagskräm/foundation med god täckförmåga som jag använde i skolan o vid redovisningar! Då syntes ingen rodnad o jag kunde slappna av o fokusera ! Nu när jag är äldre och tryggare har rodnaden i princip försvunnit, kan dyka upp om jag blir överrumplad av något. Men lite smink även på jobbet funkar utmärkt !!

Samma här, ett trick är att sminka sig på morgonen framför spegeln, sen böja sig överkroppen ner mot fötterna,vara så i några sekunder,sen ställer du dig snabbt upp och tittar i spegeln om du ser röd ut, troligen gör du inte det efter smink, och då komemr du känna dig mer självsäker och modig när du vet att, Okej rodnar jag så kommer ingen att märka det ens.
    Folk kommer så småningom glömma att du blev röd förut ens och du kommer bli mer modigare att kunna ta initiativet att prata,räcka upp handen och svara på en fråga kanske osv.
    Då verkar du bara självsäker osv. 
    Det är utvägen B, om du känner att du inte kan kontrollera dina tankar osv,vilket kan vara svårt,tro mig jag vet.
    Men med lita praktisering, att själv välja att utsätta sig för lite såna situationer,så märker du hur du får mer självförtroende, och när motparten också märket att du har självförtroende så märker du av det också och blir ännu mer bekväm med situationen.
    Jag utsatte mig själv för sånt i 7 och 8an, började själv räcka upp handen då o då,slängde ur någon skämt högt då o då, allt förändrades då, och allas syn på mig förändrades också. Håll ut, det går att få ändring på ,och det bästa tipset, Det är ditt liv, det är du som ska leva det, du ska njuta fyllt ut,livet är sååå mycket mer än skolan och människorna du måste omgiva dig me dig just nu,det verkar itne så just nu, men en dag kommer du att tänka på mig och säga, ja om jag bara då hade fattat det,hade skolgången varit mycket roligare och bättre. Allt gott till dig tjejen!
Svar på tråden Röd i ansiktet HELA tiden????