• Äldre 17 Sep 10:38
    6275 visningar
    50 svar
    +1
    50
    6275

    Skall man inte tillåta unga tjejer att gå på krogen?

    Jag blir så jävla bestört! När jag läser sådana rubriker!

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/QG4yJ/unga-kvinnor-tros-ha-drogats-pa-krog-en-till-sjukhus

    Kan inte de unga tjejerna gå ut och ha roligt på krogen längre? Måste de hela tiden ha i åtanke att någon psykopat, skall lägga droger i deras drink?

    Eller skall vi införa en regel som innebär: "Ta aldrig emot en drink som någon bjuder på"?

    Tror vi måste införa en sådan regel! Människor som vill knulla, gör tydligen allt för att "få till det"? Men hur kan då alla kk sidor på nätet funka så dåligt då?

    Varför skall man behöva att droga unga tjejer/ killar, bara för att få knulla eller ha sex? Vad fan har hänt med os egentligen? "homo Sapiens"? Är vi som kaniner nu, och bara vill knulla?

    Hela grejen, är så jävlig vidrig! Alla skall gå på krogen, och bli respekterade, för sin klädsel, eller vad som helst. Man får Aldrig antasta någon på krogen, och man är en stor jävla idiot, om man drogar människor, i det enda syftet att få knulla! Ni som gör det: Prata med era mammor, om ni har en. Annars får ni fan söka hjälp!

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/QG4yJ/unga-kvinnor-tros-ha-drogats-pa-krog-en-till-sjukhus

    Gång på gång hör man detta från media! Var är vakterna? Många vaktbolag är anställda av kommunen eller staten?

    Eller har vår "demokrati" totalt havererat?


    tro på dig själv, det finns alltid någon som älskar dig!
  • Svar på tråden Skall man inte tillåta unga tjejer att gå på krogen?
  • Anonym (Trut)
    Äldre 17 Sep 11:01
    #1
    +3

    Vore väl bättre att förbjuda män att gå på krogen i så fall.

  • Äldre 17 Sep 11:03
    #2

    Om tjejer inte får gå på krogen lär det inte komma några killar heller och då får krogen lägga ner... Samma sak om man förbjuder killar...

    Vakter, övervakningskameror, ta aldrig emot drinkar av okända, drick inte alkohol, hårdare straff. Allt går att lösa om bara viljan finns.

  • Anonym (Mansf­örbud)
    Äldre 17 Sep 11:15
    #3
    -1 +1

    Utegångsförbud för män mellan 22-08 vore ännu bättre, tänk alla våldtäkter, mord och misshandel vi skulle slippa då!

  • Kusin Krakel
    Äldre 17 Sep 11:15
    #4
    +1

    Tja, jag är 40 plus och jag är själv uppvuxen ned förmaningen att aldrig ta emot ett glas som inte kommer direkt ftån bartendern eller lämna sitt glas utan uppsikt. (Tillsammans med en massa andra förmaningar som man får som tjej för att skydda sig mot vissa män). Så att tjejer inte kan gå ut utan att uppleva att de behöver vara rädda för att bli drogade är knappast något nytt. Och den regeln som du lyfter är redan etablerad bland många kvinnor.

    (Sen tror jag att det i praktiken är farligare idag då den typen av droger säkert är mer lättillgängliga men uppmaningen om att skydda sig mot att bli drogad är inte ny)

  • Äldre 17 Sep 12:12
    #5
    -1

    Jag törs knappt gå på krogen längre. Befarar att någon fatal tant ska hälla något mystiskt i min drink.Cool

  • Anonym (Mansf­örbud)
    Äldre 17 Sep 12:16
    #6
    +3
    absalon skrev 2017-09-17 12:12:25 följande:

    Jag törs knappt gå på krogen längre. Befarar att någon fatal tant ska hälla något mystiskt i min drink.


    Ja det är lätt att raljera kring kvinnors rädsla att bli utsatta för övergrepp när man själv inte tillhör målgruppen för ovanstående.
  • Äldre 17 Sep 14:05
    #7
    Anonym (Mansförbud) skrev 2017-09-17 12:16:58 följande:
    Ja det är lätt att raljera kring kvinnors rädsla att bli utsatta för övergrepp när man själv inte tillhör målgruppen för ovanstående.
    I jämlikhetens namn måste jag ställa frågan:
    På vilket sätt är min ångest för fixade drinkar mindre adekvat? En knockoutnubbe och vips är plånboken borta.
    Många fatala figurer och fula fiskar skymtar förvisso i krogdunklet.Cool
  • Anonym (Mansf­örbud)
    Äldre 17 Sep 14:25
    #8
    +1
    absalon skrev 2017-09-17 14:05:34 följande:

    I jämlikhetens namn måste jag ställa frågan:

    På vilket sätt är min ångest för fixade drinkar mindre adekvat? En knockoutnubbe och vips är plånboken borta.

    Många fatala figurer och fula fiskar skymtar förvisso i krogdunklet.


    Så du likställer en våldtäkt med att bli av med plånboken? Sorgligt.
  • Anonym (Graei­l)
    Äldre 17 Sep 14:30
    #9
    -1

    man borde uppfinna något som gjorde att folk endast födde flickor, sen fryser man ner en massa sperma så att mänskligheten lever vidare men alla äckliga män är borta, det är BARA kvinnor som råkar illa ut, aldrig män, så ta bort männen så slipper kvinnor råka illa ut..

  • Äldre 17 Sep 18:01
    #10
    Anonym (Graeil) skrev 2017-09-17 14:30:13 följande:
    man borde uppfinna något som gjorde att folk endast födde flickor, sen fryser man ner en massa sperma så att mänskligheten lever vidare men alla äckliga män är borta, det är BARA kvinnor som råkar illa ut, aldrig män, så ta bort männen så slipper kvinnor råka illa ut..
    Vadå, man kan ju könsbestämma på ett tidigt stadium och sen abortera alla pojkfoster, det obehaget kan det väl vara värt att slippa män...?
Svar på tråden Skall man inte tillåta unga tjejer att gå på krogen?