• Äldre 18 Sep 09:20
    6949 visningar
    2 svar
    2
    6949

    Igångsatt

    Är nu inne i vecka 32 och verkligen längtar tills det ska komma igång här. De får gärna komma igång i vecka 37. Dock hade jag velat ha ut ungen nu men det är lite väl tidigt. Har haft en jävla hemsk graviditet denna gången och värre blir den pga foglossningen. Det går bara utför och jag försöker med övningar varje dag som jag fick från sjukgymnasten som inte hjälper men jag ger inte upp för det kanske underlättar efter förlossningen. Sen det där bältet är ju värdelöst. Funkar inte ett skvatt längre. Det gjorde det i början men inte nu längre och har inte gjort det på några veckor. Har nu så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen och dom där panocoden jag fick vågar jag inte ta då kroppen blev helt bortdomnad förutom smärtan. Jätte jobbigt att gå, ligga och sitta. Funderat på kryckor för att kanske underlätta gången mer men funkar verkligen det? Då till min fråga. Kan man bli igångsatt pga utav foglossning smärtor som tär på mamman? Det känns som om man håller på att gå sönder så mycket knakar det i kroppen. Och jag kan inte heller vara delaktig med barnen på olika aktiviteter som dom vill göra och det gör mig jätte ledsen och arg på mig själv men går lätt ut över andra tyvärr och barnen blir besvikna. Kan man prata med bm om detta? Ska dit idag.

  • Svar på tråden Igångsatt
  • Äldre 19 Sep 17:50
    #2
    Vet hur det känns skrev 2017-09-18 10:31:46 följande:

    Jag hade foglossning hela graviditeten och i början av juli (hade bf30juli) så fick jag ischias så då beslutades att jag skulle bli igångsatt, detta vad den 14juli, fick en tid den 18 för att kolla tappen (tidigare kejsarsnitt därför var det extra känsligt att starta) var omogen den 18 fick en ny tid veckan efter och var då öppen någon cm men fortfarande lite för omogen.. ny tid den 28 och samma då men det bestämdes att på mitt bf datum (30/7) skulle jag nog vara tillräckligt mogen för att ta vattnet. Men då bestämde jag att det gick starta av sig själv istället.. då hade jag legat sängliggande sen 14 juli så då spelade någon dag hit och dit ingen roll.

    Bebisen föddes 4/8 (gick över 5 dagar) men förlossningen gick snabbt och kpmpliationsfritt. Ischiasen och foglossningen försvann efter 1 vecka


    Usch då! Jag fick det i mitten av graviditeten. Funderar på hur det ska gå för mig. Är rädd för att bli sittandes i rullstol snart. Svårt att klä på mig och vänster benet strejkar mest. Får knappt upp det. Hoppas att det går fort för mig med sen när förlossningen väl startar. 1 var ett rent helvete på förlossningen blev igångsatt då pga havandeskap hade ingen foglossning tack och lov. 2 gick jag över 2 veckor och blev inlagd för sen havandeskap dock bara en natt på sjukhus och öppnades själv 4 cm innan dom ens hade börjat hjälpte till och stack hål i hinnan och sen gick allt ganska fort. Gick hur bra som helst va rena drömförlossningen och inte heller några problem med foglossning visste inte ens om att det fanns förrän jag fick det denna gången hehe. Tänker på dom som har mer än tre barn hur dom har orkat gå igenom det. Hade det inte varit för foglossningen denna gången hade jag velat skaffa en till längre fram innan jag blir för gammal men nu vågar jag inte det. Vill bara att detta ska vara över.
Svar på tråden Igångsatt