• Sommargrodan

Gravid-försäkring ???

Hej! Tecknade en gratis gravidförsäkring igår ( v19.5) ska på RUL om 2 dagar. Idag ringde de och tyckte stt jag skulle skaffa en "uppgraderad" försäkring som kosta 1.195kr. Undrar är det fler som tecknad försäkring redan nu eller ska man tänka att den gratis -försäkringen räcker??

• Svar på tråden Gravid-försäkring ???
  • anaconda

Beror väl på vilket bolag man väljer försäkringen i, jag hade Folksam båda mina graviditeter och körde på betal varianten och de är jag glad för, min andra graviditet va svår och fick ersättning samt min första fl förlorade jag 1,9L blod och fick ut på försäkring! Jag hade valt betal alla dagar i veckan men kolla och jämför olika bolag för de är lite olika vad som täcker vad. Lycka till

• Carambolan

Gratisförsäkringarna är i princip bara reklam. Vill du ha en som täcker något så betalar du. Hos de stora bolagen får man ofta motsvarande summa i rabatt på barnförsäkringen sen, så teckna gravidförsäkring där du senare vill ha barnet försäkrat.

• Tino
    Sommargrodan skrev 2017-09-18 13:19:47 följande:

Hej! Tecknade en gratis gravidförsäkring igår ( v19.5) ska på RUL om 2 dagar. Idag ringde de och tyckte stt jag skulle skaffa en "uppgraderad" försäkring som kosta 1.195kr. Undrar är det fler som tecknad försäkring redan nu eller ska man tänka att den gratis -försäkringen räcker??

Har du råd tycker jag att du ska göra det. Men skynda dig att betala innan RUL. Jag skaffade betalförsäkring och tycker det känns bra. De upptäckte tyvärr missbildningar på RUL vilket gör att vi inte får ersättning för just det vårt kommande barn har problem med vilket känns drygt. Hade jag varit i läget då jag skaffade försäkringen hade jag läst på väldigt nogrannt vad försäkringen täcker och inte. Vet att olika försäkringar täcker olika saker och börjar gälla olika tidpunkter.
  • Snuttis2

Köpte gravid försäkring från Länsförsäkringar , kände att gratis varianterna inte innehöll så mkt!!

Gjorde det innan rul med förhoppning att den skulle täcka om ev fel uppdagades hos barnet !

Prinsen mådde bra men sent i graviditeten fick jag sedan havandeskaps förgiftning och blev akut igångsatt !!

Det tog försäkringen,.....

• Snuttis2

Känns som små pengar i sammanhanget om tänker på vad barnet kommer kosta över tid : )

• Anonym (K)

Jag tog den man betalade för vilket var tur eftersom jag fick en stor förlossningsskada som jag fick ersättning för. Men kolla upp olika försäkringar för vissa täcker t ex inte foglossning. Det gjorde tyvärr inte min och jag var sjukskriven på heltid från v 22 pga foglossning.

• Anotherone
    Carambolan skrev 2017-09-18 13:26:42 följande:

Gratisförsäkringarna är i princip bara reklam. Vill du ha en som täcker något så betalar du. Hos de stora bolagen får man ofta motsvarande summa i rabatt på barnförsäkringen sen, så teckna gravidförsäkring där du senare vill ha barnet försäkrat.

Exakt, gravidförsäkringen blir ju i princip gratis eftersom barnet ändå ska försäkras sen.

Jag tog Trygg hansa för 1095kr (eller om det var 1195kr), vi har alla våra försäkringar där. Och fick ersättning både eftersom förlossningen slutade med akut snitt och för alla dygn på sjukhuset. En bra grundplåt till lillebrors sparkonto!

Stor blödning och svåra bristningar ersätts också.
  • cissi82

Jag är otroligt glad och tacksam att kag tig en betal försäkring. Har fått många tusenlappar tillbaks pga en olycka under graviditeten som jag tyvärr aldrig kommer blir bra från.

• GAndrea

En vän till mig visste inte om att gravidförsäkring fanns. Barnet föddes med en missbildning som opererades akut direkt. Nu får han ingen barnförsäkring för inget bolag vill försäkra honom.

Jag själv har folksams betalförsäkring. Den täcker så mycket mer. Även för partnern. Dum grej att snåla på. Man vet ju inte hur det kommer gå eller hur man kommer må.

• Alvina

Jag valde betal-försäkringen för mina barn. Fick ut tre tusen tack vare det pga akut kejsarsnitt.

• Mascaraklumpar

Det är en billig försäkring som relativt ofta ger utbetalning, men ersättningarna är samtidigt relativt låga. Som med alla försäkringar får man ju läsa igenom villkoren och avgöra om man tycker den är värd det.

Svar på tråden Gravid-försäkring ???