Sovstund.
Min son som alltid varit glad o nöjd och sovit relativt bra på nätterna, har helt plötsligt blivit ett monster när han blir trött. Han blir otroligt gnällig och lägger jag ner honom i hans säng blir han helt hysterisk. Jag ska gå och bära på honom och vagga honom i famnen till söms. Vilket jag inte orkar med längre då min rygg tar stryk.
När man väl fått honom att somna så sover han inte klart, han är fortfarande trött efter sin sovstund. Enda sättet att få honom att somna om är att låta honom sova på mig. Känns som om jag sitter fast i min unge.
På nätterna äter han inte längre, om han ätit ordentligt på dagen. Han kan dock vakna 10-20ggr på en natt, då ska man vända honom på sidan eller stoppa i nappen. Han blundar å skriker i sömnen verkar det som.
Sambon tycker vi ska låta honom skrika så att det inte blir en vana för honom att vi hjälper honom somna om. Men jag vet inte om jag klarar av det, då han skriker helt hysteriskt efter en stund. Vet inte vad jag ska göra, är så himla trött och orkar knappt ta hand om honom längre. Har upptäckt att en tand är påväg och han bajsar inte riktigt som han ska. Så jag hoppas verkligen att det kan vara de som är orsaken till sömnproblemen. Dock började detta lite smått vid 3mån och nu är han strax över 4mån. Någon som haft det likadant? Hur får jag honom att sova på nätterna?