• Anonym (omöjlig ekvation)

Någon som har positiva erfarenheter av dejting vid 50?

Behöver seriös peppning för kan inte alls förstå hur detta ska gå till? Har varit singel i 3 år nu utan att hitta någon att klicka med eller ens bli attraherad av. Kan inte ens föreställa mig att ha sex med någon ny i min egen ålder? Sist jag var singel var min man 30 och både ung och fager.

Har fått många inviter av unga män, varav jag haft sex med ett par stycken, varav en lite längre relation med en som var 15 år yngre. Men jag vill ha någon att klicka även själsligt med men alla nra verkar upptagna eller otillgängliga på andra sätt. Kanske är det så illa att ingen vill dejta någon alls och inte ens attraheras av varandra i medelåldern. Så går mina funderingar?!

Tacksam för andras erfarenheter och råd!

• Svar på tråden Någon som har positiva erfarenheter av dejting vid 50?
  • Anonym (Hmm)

Kille - 50 - singel i 4 år och slut på marknaden, haha
    Lättare för tjejer ...
    Sitter lugn i båten och kollar efter fiskar i dammen...

• Anonym (Ellie)

Vem en kvinna som var runt 50 år och träffade en ny man(yngre man)De var ihop resten av livet.Omöjigt är det inte.

Anonym (Hmm) skrev 2017-09-18 21:43:29 följande:

Kille - 50 - singel i 4 år och slut på marknaden, haha
    Lättare för tjejer ...
    Sitter lugn i båten och kollar efter fiskar i dammen...

Så vad är det för fiskar du kollar efter då? Varför slut?
  • P30

Jag börjar närma mig 50 och har inga problem att dejta så mycket jag vill. Jag är varken superrik eller supersnygg. Men jag är intresserad av andra människor, vågar ta kontakt med personer som intresserar mig. De flesta som jag får kontakt med är intresserade av tantra, BDSM eller shibari. Och de jag är intresserade av har också koll på eller intresse av att utforska i de där gränstrakterna. Sådana personer har ofta en massa andra skills som är bra också: som att känna in vad de vill, våga säga ja eller nej på ett tydligt sätt och våga utsätta sig för att gå lite utanför ramarna. De är oftast närvarande och vågar släppa det där traditionella: hur relationskarriären / relationstrappan måste se ut, könsroller, kan bejaka sin sexualitet och är mer öppna för att en träff kan vara en massa olika saker.

Jag tror helt enkelt att man ska hitta någon som är intresserad av det jag är intresserad av. Vare sig det är svamp, betongljutning eller sex. Och är du inte intresserad av något: då kanske du ska bli det först. Då blir du intressant.

Lycka till!

Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
  • P30

Ett annat tips: läs Hemligheten, från ögonkast till varaktig relation. Där framgår att minst 50% av de dom är tillgängliga är det för att de är otrygg-undvikande. Ju fortare du sorterar bort dem, desto större chans till något hållbart.

Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
    P30 skrev 2017-09-18 23:02:47 följande:

Jag börjar närma mig 50 och har inga problem att dejta så mycket jag vill. Jag är varken superrik eller supersnygg. Men jag är intresserad av andra människor, vågar ta kontakt med personer som intresserar mig. De flesta som jag får kontakt med är intresserade av tantra, BDSM eller shibari. Och de jag är intresserade av har också koll på eller intresse av att utforska i de där gränstrakterna. Sådana personer har ofta en massa andra skills som är bra också: som att känna in vad de vill, våga säga ja eller nej på ett tydligt sätt och våga utsätta sig för att gå lite utanför ramarna. De är oftast närvarande och vågar släppa det där traditionella: hur relationskarriären / relationstrappan måste se ut, könsroller, kan bejaka sin sexualitet och är mer öppna för att en träff kan vara en massa olika saker.

Jag tror helt enkelt att man ska hitta någon som är intresserad av det jag är intresserad av. Vare sig det är svamp, betongljutning eller sex. Och är du inte intresserad av något: då kanske du ska bli det först. Då blir du intressant.

Lycka till!

Tack för dina intressanta svar som gav mig lite att fundera över. Det är nog just det som är mitt problem att jag väldigt sällan blir intresserad av människor så på djupet för att de just inte har samma intressen som jag. Är lite udda helt klart men inte på det sättet som du beskriver med din crowd, Har haft lite sådana tmänniskor omkring mig och inte känt mig hemma i något av det du nämner. Men håller med om att de är  mer närvarande eftersom de är sökare och letar lite djupare än gemene man. Har träffat några med lite samma intressen,  ofta de lite yngre, men då är det annat som fallerat.

Har inte läst Hemligheten men har läst om den och är ganska insatt i de olika anknytningstyperna, mycket intressant! är nog den typen du beskriver själv så vet inte var jag hör hemma riktigt. Träffat nästan bara likadana så det blir ganska misslyckat Tycker det är svårt att sålla ut dessa på nätet och genom korta möten.
    Men får läsa den så jag lär mig några konkreta tips:P
Svar på tråden Någon som har positiva erfarenheter av dejting vid 50?