• Äldre 19 Sep 10:59
    5460 visningar
    8 svar
    8
    5460

    Hur länge har man förvärkar?

    Hej, jag är i vecka 38 (37+1) och igår fick jag mensliknande känslor i magen och ryggen som gick över på kvällen och natten. Idag har ju även mensliknande smärtor, mest i ryggen och även väldigt ont i höfterna och fogarna. Är det förvärkar eller är det bara foglossningar?
    och hur länge går man med förvärkar innan själva förlossningen sätter igång?Kan detta vara ett tecken på att det snart är dags? 


     

  • Svar på tråden Hur länge har man förvärkar?
  • Caramb­olan
    Äldre 19 Sep 11:06
    #1

    Kan vara allt ifrån inte alls till flera veckor tyvärr

  • Äldre 19 Sep 13:01
    #2

    Hur har det vart för er alla?

  • Äldre 19 Sep 13:34
    #3

    Med första barnet hade jag inga förvärkar alls. Med andra barnet fick jag förvärkar kl 7 på morgonen och hade till och från under hela dagen tills det övergick i riktiga värkar vid 23 och morgonen efter vid 06 var hon ute. Haft sammandragningar, som liknat de förvärkar jag hade, till och från under båda grav från ca v 19-20 kanske, men då har det aldrig varit något ihållande.

  • Äldre 19 Sep 15:42
    #4

    Kanske det bara är sammandragningar? Vad tror ni?

  • Äldre 19 Sep 15:48
    #5

    Jag har inte haft förvärkar med mina barn, inte som jag känt av i alla fall.

    Så man måste nog inte ha det, vissa har inga alls och vissa går flera veckor.

  • Äldre 19 Sep 16:31
    #6

    Jag har haft riktiga onda förvärkar i flera veckor till och från, började nog runt vecka 37 och är i vecka 41 nu.. Andra barnet. Sammandragningar har jag haft ännu längre men de gör ju inte ont. Är nog väldigt olika men behöver inte betyda att förlossningen är på gång.

  • Äldre 19 Sep 16:40
    #7

    Jag hade inga. Öppnar mig typ 4 cm utan att det känns och sen drar de ordentliga värkarna igång.

  • Äldre 19 Sep 16:48
    #8

    Jag hade så i ca 2 veckor innan förlossning

Svar på tråden Hur länge har man förvärkar?