• VitaUgglan

Kronisk förstoppning!!

Jag ger snart upp! Jag tror jag har kronisk förstoppning! Jag är så hård i magen, att när jag väl lyckas gå på toa så kommer det rejält och gör sviiinont.. det är hemmorojder och sprickor och blöder!! Inte alls trevligt!

Är det någon här som lever med kronisk förstoppning som kan berätta mer och ge tips? Är det farligt? Mina toabesök tar snart över mitt liv, åtminstone mitt psyke..

Jag har dock klurat ut att det har med menscykeln att göra att det blir värst veckan innan och mensveckan!? Säg att det finns nån mer som jag?

Tack snälla på förhand!! Vet inte vart jag ska vända mig!

• Svar på tråden Kronisk förstoppning!!
  • Anonym (Tjej)

Tar du något läkemedel? Finns ett på apoteket för långvarigt bruk som smakar som sockervatten och man dricker på morgonen. Man ger det till förstoppade bebisar också så milt och bra.

Jag fick förstoppning efter min förlossning och tog då detta och funkade superbra. Det liksom normaliserade allting. Inte extrem effekt som mikrolax etc så man kan ta på morgonen och sedan leva som normalt och slipper sitta på toa och vänta. Rekommenderar starkt.

• VitaUgglan
    Anonym (Tjej) skrev 2017-09-19 14:06:59 följande:

Tar du något läkemedel? Finns ett på apoteket för långvarigt bruk som smakar som sockervatten och man dricker på morgonen. Man ger det till förstoppade bebisar också så milt och bra.

Jag fick förstoppning efter min förlossning och tog då detta och funkade superbra. Det liksom normaliserade allting. Inte extrem effekt som mikrolax etc så man kan ta på morgonen och sedan leva som normalt och slipper sitta på toa och vänta. Rekommenderar starkt.

När jag va gravid va det förståss värre, jag har ALLTID varit hård i magen och inte behövt gå på toa särkilt många gånger i veckan men med graviditeten blev det värre och nu när man är lite äldre ( 28) så blir man liksom dödlig och börjar oroa sig för saker!! Jag har varit på vårdcentralen men de tar mig inte riktigt på allvar känner jag!! Microlax hjälper ju bara för stunden, ut kommer det ju förr eller senare mitt problem är att det gör så fruktansvärt ont och spricker upp lite... äckligt jag vet!

Men lactulos drack jag innan det kanske man ska återgå till, kan man dricka det varje dag hela livet?
  • Anonym (Tjej)

Du kan nog dricka laktulos hur länge som helst.

Svar på tråden Kronisk förstoppning!!