• kiki

min man i blåsväder

Smsa med en kvinna på snapchat för att konversationerna ska försvinna.. När jag ifrågasatte varför? Fick jag inget svar vilket gör att jag undrar och tänker ännu mer.

När jag såg den senaste meningen så va det "ses snart, och pussmunnar".

Min man tycker jag är löjlig. Jag har bokat eget boende med barnen nu när vi åker på semester på lördag..

Vart går egentligen gränsen för otrogen? Flirt? Sms? Sex? Dejt?

Inte första gången, inte andra.. orkar jag?

• Svar på tråden min man i blåsväder
  • Anonym (Otrogen)

Du får helt enkelt vänta tycker jag

Ett sms skadar ej, det kan va hans bästis bara

Han har ej dejtat eller sexat med henne så han är icke otrogen :)

• Frodofaggins

Har du mer fakta än så så borde du konfrontera honom och försöka reda ut varför detta har hänt. Annars bara vänta och se. Med de sagt vill jag bara säga att otrohet överlag är inget man ska lyfta tummen för. Att vara singel och ligga runt med vem man vill utan att kunna såra någon är bättre än att gå bakom ryggen på den man delar sitt liv med annars finns det ingen mening med att ingå förhållanden men det är bara min åsikt inget annat :)

Mvh en galen trevlig kille i sina bästa 28 år

• Farfallos
    kiki skrev 2017-09-20 23:55:35 följande:

Vart går egentligen gränsen för otrogen? Flirt? Sms? Sex? Dejt?

Gränsen går inte att dra vid en specifik gärning som sex, flirt eller sms. Ett par kan ha överenskommet att det är OK att ha sex med andra, och ett annat att man inte får ha kamrater av motsatta könet. Så därför säger man istället att gränsen för dig går där din partner bryter ert avtal. Olyckligtvis har inte alla par pratat om vad som är OK eller inte, utan båda parter går och förutsätter att den andre tycker likadant som jag. Men på en punkt brukar alla vara överens när det gäller avtalet mellan makar, och det är att man är ärliga mot varandra.

Min bedömning är att din man inte är ärlig mot dig. 
  • Anonym (respekt)

Jag hade inte accepterat att min partner gjorde så, utan hade dumpat! Å andra sidan skulle jag inte bli tillsammans med en sådan person från början. 

• Stårschan
    Anonym (respekt) skrev 2017-09-21 10:27:33 följande:

Jag hade inte accepterat att min partner gjorde så, utan hade dumpat! Å andra sidan skulle jag inte bli tillsammans med en sådan person från början. 

Hur hade du vetat från början hur han var? Lever du i en värld där folk går omkring med en tatuering i pannan som säger "Jag verkar OK nu, men kommer förmodligen att börja bedra dig om 5 år"?
  • kiki

Tack för alla svar, känns alltid bättre att få lätta på hjärtat och få höra andras kommentarer och historier.

Vi har åkt på semestern men vi bor på varsitt håll. Jag har båda barnen med hos mig. Och min man verkar sakna och ångra sig. Men jag vet inte. Vi behöver nog prata ut, bara han och jag..

• DVQ

Oavsett om han är otrogen eller inte beter han sig illa.

Varför ska konvon försvinna? Om det var en normal chatt med en vän spelar det väl ingen roll om den finns kvar?

Har han dessutom varit otrogen x antal gånger tidigare måste han fatta att han måste jobba för att bygga upp ditt förtroende igen. Då duger det inte att bete sig som han gör.

Jag tycker du gör helt rätt och är inte ett dugg löjlig. Stå på dig nu och se till att han en gång för alla fattar att han beter sig oacceptabelt.

• Anonym (H)
    DVQ skrev 2017-09-24 18:09:50 följande:
    Oavsett om han är otrogen eller inte beter han sig illa.

Varför ska konvon försvinna? Om det var en normal chatt med en vän spelar det väl ingen roll om den finns kvar?

Har han dessutom varit otrogen x antal gånger tidigare måste han fatta att han måste jobba för att bygga upp ditt förtroende igen. Då duger det inte att bete sig som han gör.

Jag tycker du gör helt rätt och är inte ett dugg löjlig. Stå på dig nu och se till att han en gång för alla fattar att han beter sig oacceptabelt.
    Håller med
  • Anonym (dusättergränsen)

Vart går gränsen? Den frågan skall du ställa till dig själv helt enkelt!

Tycker du inte om att din man skickar meddelanden till främmande kvinnor mha någon app eller via sociala medier så är det din fulla rätta att säga detta. Sen är det upp till din man att besvara din åsikt och utveckla sin åsikt, sina åsikter.

Gränsen för vad man kallar otrohet är olika för olika personer. Den kan vara "fysiskt" (sex, hångel, etc) men kan även vara "känslomässig" (att skicka sms, chatta, där man det finns en tydlig känsla av lust, åtrå, sex, eller sexuella antydningar, men som kanske inte ageras ut i verkliga livet).

Personligen så anser jag att "känslomässig" otrohet kan vara nog så illa att behöva bli utsatt för när man befinner sig i en relation.

I långa loppet så funkar det sällan bra om man står alltför långt ifrån varandra kring vad som är "ok" eller "inte ok".

• kiki

Hade en diskussion om konversationer som försvinner och att jag inte tycker det är ok. Tyckte min man förstod och så skulle han då visa sin snapchat från den här tjejen då som såklart skickat något.. en bild "dom här personerna är alltid kåta" och då va såklart min mans namn och en massa andra namn med på den listan. Varför skickar man ens en sån bild? Till en gift man? Min man sa då att det bara är på skoj.. men vafan!! Jag tycker inte man skickar sånt till andra och absolut inte till gifta män/kvinnor!! Är det jag som är extremt känslig och reagerar "konstigt"? Det är såklart så jag känner men undrar om det är mig det är "fel" på..

• DVQ
    kiki skrev 2017-09-30 06:12:38 följande:

Hade en diskussion om konversationer som försvinner och att jag inte tycker det är ok. Tyckte min man förstod och så skulle han då visa sin snapchat från den här tjejen då som såklart skickat något.. en bild "dom här personerna är alltid kåta" och då va såklart min mans namn och en massa andra namn med på den listan. Varför skickar man ens en sån bild? Till en gift man? Min man sa då att det bara är på skoj.. men vafan!! Jag tycker inte man skickar sånt till andra och absolut inte till gifta män/kvinnor!! Är det jag som är extremt känslig och reagerar "konstigt"? Det är såklart så jag känner men undrar om det är mig det är "fel" på

Om jag ska vara ärlig tycker jag det låter som din man är en sån som skickar en massa snuskiga meddelanden och grova skämt till kvinnor på snap. Nånting har han väl gjort för att hamna på en lista över personer som alltid är kåta, även om det är ett "skämt".

Att det var flera namn på listan tyder på att det var menat som ett skämt från tjejens sida, men jag skulle som sagt undra varför andra kvinnor associerar kåthet till min man.
  • kiki
    DVQ skrev 2017-09-30 13:45:16 följande:
    Om jag ska vara ärlig tycker jag det låter som din man är en sån som skickar en massa snuskiga meddelanden och grova skämt till kvinnor på snap. Nånting har han väl gjort för att hamna på en lista över personer som alltid är kåta, även om det är ett "skämt".

Att det var flera namn på listan tyder på att det var menat som ett skämt från tjejens sida, men jag skulle som sagt undra varför andra kvinnor associerar kåthet till min man.
    Tack, lite så känner jag oxå. Går inte direkt framåt i konversationen med min man.. frågade om hon skickat nått på snapchat idag, men nej nej, iiiiingenting. (Vet inte om du vet hur snapchat fungerar, men om man skickar snaps flera dagar i rad så ser man siffror bakom namnet, och min man och hon har flera dagar dom snapat med varandra). Hur som helst så hade hon inte skickat nått idag och då säger jag "Nähä, va konstigt, för då kommer era dagar att försvinna". Får då till svar, Nää men hon skickade bara en bild på sin katt. Men förihelvete!! Då har hon ju skickat nått.. Känner att tilliten försvinner mer och mer..
  • Anonym (.)
    kiki skrev 2017-10-01 17:45:19 följande:

Tack, lite så känner jag oxå. Går inte direkt framåt i konversationen med min man.. frågade om hon skickat nått på snapchat idag, men nej nej, iiiiingenting. (Vet inte om du vet hur snapchat fungerar, men om man skickar snaps flera dagar i rad så ser man siffror bakom namnet, och min man och hon har flera dagar dom snapat med varandra). Hur som helst så hade hon inte skickat nått idag och då säger jag "Nähä, va konstigt, för då kommer era dagar att försvinna". Får då till svar, Nää men hon skickade bara en bild på sin katt. Men förihelvete!! Då har hon ju skickat nått.. Känner att tilliten försvinner mer och mer..

Katt? Tror snarare att hon skickade en bild på sin mus.

Kräv att de byter till sms eller nån annan app där historiken sparas och att han inte raderar konversationer. Har han inget att dölja borde väl det vara lugnt.
  • Anonym (naivt)
    kiki skrev 2017-09-24 17:57:05 följande:

Tack för alla svar, känns alltid bättre att få lätta på hjärtat och få höra andras kommentarer och historier.

Vi har åkt på semestern men vi bor på varsitt håll. Jag har båda barnen med hos mig. Och min man verkar sakna och ångra sig. Men jag vet inte. Vi behöver nog prata ut, bara han och jag..

Det där med "prata ut" fungerar sällan bra med otrogna människor. För dem är "prata ut" detsamma som "ge mig chansen att ljuga till mig en andra chans"
    Prata ut kan man göra göra med ärliga människor, prata ut med falska människor är bortkastad tid. 
Svar på tråden min man i blåsväder