• Marie19

Ångrar du att du inte tog kejsarsnitt istället?

Jag har fött ett barn. Blev akut kejsarsnitt eftersom det var väldigt långdraget.

Allting gick så bra och jag stod upp 10-12 timmar senare.

Visst hade jag ont efteråt men var relativt återhämtad efter 3-4 veckor.

Tycker det är fel att man målar upp kejsarsnitt som något mycket mycket farligt.

Det gick bra för mig. Nu ska jag snart ha barn igen, och jag vill föda vaginalt, men viktigast är att jag och bebisen mår bra , vilket vi gjorde förra gången, men också att förlossningsupplevelsen inte blir helt katastrofal efter flera dygn utan sömn med massa värk som inte ger resultat.

• Marie19
    Anonym (F) skrev 2017-09-21 21:09:15 följande:

Tycker du verkligen att "man målar upp kejsarsnitt som något mycket mycket farligt"? Jag tycker att det är precis tvärtom. Känns som att väldigt få verkligen inser vilket stort ingrepp det är.

Tyckte att flera i tråden skrev att de aldrig någonsin skulle vilja ha kejsarsnitt.

Jag tycker det är synd om man tror att det är det värsta man kan tänka sig.

Sen finns det risker, men man övervakas mycket efteråt.

Det viktiga tycker jag är att man gör det som är rätt - tycker inte man ska skrämma upp varandra utan stötta varandra i de val man gör.
  • Marie19
    Anonym (F) skrev 2017-09-21 21:41:34 följande:

Nej man övervakas inte mycket efteråt. Som det ser ut nu med platsbrist så åker man ofta rakt in från operation till ett bb-rum, med på sin höjd några få kontroller efteråt.

Då drömde jag väl om det när jag var med om mitt kejsarsnitt och min eftervård.
Svar på tråden Ångrar du att du inte tog kejsarsnitt istället?