Inlägg från: Elina9504 |Visa alla inlägg
  • Elina9504

Bf juni 2018

Jag hoppar in jag med om det går bra! Jag är 22 år och sambon 26. Vi väntar vårt första barn och är i v.15 (14+1) och är beräknad den 3 juni 2018! Graviditeten var delvis planerad med kom ändå som ett stort överraskande. Plussade 2 dagar efter BIM. Tog väl ca 1-2 veckor efter jag plussat och jag började spy hejvilt. Kunde ligga i sängen en hel dag och bara röra mig mellan toan och sovrummet. Fy hur illa jag mådde och hur mycket jag fick spy. Det avtog i mitten på vecka 11 ungefär. Men mår fortfarande illa på mornarna innan jag fått i mig frukost. Flåsar något så extremt när jag rör mig eller går på promenad. Har även fått problem med foglossningar som jag började ana i v10 tyvärr.. Har problem sedan tidigare med höfter och bäcken så hade nästan räknat med att känna av det. 

Vi var på ett tidigt UL i vecka (11+5) och fick se lilla tjorven sparka och röra sig massa. Jag har även sen några dagar tillbaka börjat känna små rörelser i magen!
    Angående KUB eller FVP så har jag och sambon beslutat att inte göra det. Då UL såg så fint ut och allt såg normalt ut. 

Vi bor i norra norrland ifall någon undrar :) 

• Elina9504

min mage svällde upp mycket redan i vecka 6-7 men tror det var tarmarna och alla gaser.. nu om jag ligger på rygg på morgonen har jag en hård knöl under naveln och kan känna vart bebis ligger :) står jag upp har jag en mage som är svår att dölja numera.. herregud vad den putar ut..

• Elina9504

Har ni för övrigt märkt av mer flytningar? jag kan inte gå utan trosskydd numera..Skäms

• Elina9504
    Mayday85 skrev 2017-12-06 11:17:25 följande:

Jag har oxå massa flytningar.

Och så fort ja har ätit svullnar jag upp och ser riktigt gravid ut, så idag blir det att köpa lite bekvämare byxor :) går in i vecka 16 i helgen och känner ingenting hur han rör sig.. Längtar tills ja börjarkänna han :)

Har du kollat vad för kön det är? jag har en aning om att det är en liten pojke i min mage med! jag köpte mamma byxor från H&M i vecka 11 tror jag! så jäkla skönt! tips är att ta den storleken som sitter tight då dom går ut sig riktigt ordentligt (H&M) Köpte först en rymlig storlek 40 för tänkte att magen ska ju kunna växa. Men dom glider bara ner och hamnar obehagligt lågt.. Så köpte en mindre storlek och dom sitter mycket bättre! storlek 40 kan jag kanske ha mot slutet  :) 

Jag har känt lite rörelser som började för ca 1v sen :) ett litet purrande eller typ kicklande långt nere i magen, varje gång på samma ställe! 
  • Elina9504
    Mayday85 skrev 2017-12-06 11:59:09 följande:
    Ja vi valde att kolla könet när vi gjorde nipt testet.. Då ser dom det genom att ta bebbens dna ur mitt blod. Jag kände på mig från stunden jag fick ett plus att det är en liten pojk där inne. Så skönt att få det bekräftat.

Jag beställde två par byxor från Ellos nyss.. Tog samma storlek som jag har idag, fast mamma varianten då.. Hoppas att det blir bra :)

Ska du kolla kön?
    Ja vi ska kolla på RUL :) har beslutat för att inte göra några tester. NIPT kostar över 5k här vart jag bor.. Men på det tidiga(11+5) ul jag gjorde så tyckte hon det såg ut som en pojke. Men kan givetvis vara en flicka med. Men känner på mig att det är en pojke. 
  • Elina9504
    Mayday85 skrev 2017-12-06 12:01:40 följande:

Vad heter era söner eller vad har ni för fina pojknamn på lager? Vi har svårt att hitta något namn som båda gillar här :)

Vi gillar Charlie :) Men hade vilja hitta ett mer unikt namn! har ni tips på unika pojk och flicknamn? 

annars gillar jag:
    Jameson
    Jax
    Love
    River 
  • Elina9504
    Millagrstrom skrev 2017-12-06 11:53:33 följande:

Jag har oxå börjat känna lite fisk sprattel och sånt. (:

När vi var på kub,såg vi bebben stäcka på sig och skjuta ifrån,och det kände jag haha vilken upplevelse :)

Har oxå börjat få lite mage,speciellt på kvällen

Trodde det skulle ta längre tid då jag räknas som förstföderska nu tydligen. Sonen min är snart 8 år.

Denna bild är ifrån igårkväll :)

Vilken app använder du för att göra en sån bild? :)
Svar på tråden Bf juni 2018