Inlägg från: CatjaL |Visa alla inlägg
  • CatjaL

Bf juni 2018

Har sen v6 mått dåligt och är nu i v13, spytt, varit helt orkeslös osv, har provat postafen, åksjukearmband, lergigan comp och primperan utan någon förbättring.. förra tisdagen spydde jag 20-25gånger innan jag åkte till sjukhuset och blev undersökt och inlagd i 4dagar för svält, fick dropp och annan medicin (zofran) utskrivet. Fick också redan på att jag har förhöjt antal blodplättar och tar nu fragmin spruta varje kväll och tog ett benmärgsprov i tisdags, får inte svar på det förrän om 4-6veckor . Läkarn tror att det kan vara Essentiell Trombocytemi, tydligen någon ovanlig blodsjukdom som ska vara godartad .. någon som vart med om något liknande eller känner igen den sjukdomen?

• CatjaL

Varit med i gruppen sen start men knappt skrivit något större, bf enligt mina beräkningar var först 24/6 men på rul blev vi flyttade till 3/7.

Haft en tuff graviditet men extremt illamående sen v6 till slut & i v31 fick jag havandeskapsförgiftning, har legat inlagd på sjukhus flera gånger och sista gången blev jag igångsatt, fick dubbla doser men inget hände & bebis blev påverkad negativt valde dom att ta ut bebis med kejsarsnitt. Så i v34+1 kom vår lille kille, 1930g & 44cm lång :) lillkillen fick ligga på neo & jag fick ligga kvar på förlossning i 2 dagar innan jag blev flyttad till BB avdelningen i 5 dagar, blev efter det flyttad till ett familjerum på neo & efter totalt 9 dagar blev han flyttad in till vårt rum.

Lillkillens blodsocker var lågt så det var tvunget att stabiliseras & på dag 13 fick vi åka hem men fortsatt sondmatning & vi är fortfarande inskrivna i neo och måste på kontrollen 2ggr/v.

Otroligt jobbig tid hela graviditeten men värst var nog att ligga isär på två olika avdelningar i 9 dagar & att man inte fick känna sig som en mamma & att man hade fått sitt första barn :( men nu är vi hemma & den känslan har kommit & herregud vad fantastiskt det är! :)

Hoppas det går bra för er alla andra & lycka till!

Svar på tråden Bf juni 2018