• Anonym (Mat)

Hot Dogs från Scan - är de vidriga?

Åt korv med bröd till lunch. Det var Hot Dogs grillkorv från Scan. Smaka urkonstigt! Kändes blöt och äcklig. Dottern reagera också och sa att korven smaka konstigt.

Brukar köpa ICAs eller Lithells korv, inte Hot dogs så ofta. Smakar den äckligt i vanliga fall också eller ska man vara orolig?

Den såg väldigt ljus och blek ut, innan jag stekte den.

• Svar på tråden Hot Dogs från Scan - är de vidriga?
  • Lena

Jag tycker den smakar annorlunda, nästan inget alls.

• Anonym (Thea)

Har inte jättebra koll på just hot dogs men det finns ju tex Dennis hot dogs som är utan både gluten, mjölk, soja och ärtprotein kanske nåt mer också) och dom har en väldigt trist och fadd smak... Så det kanske är. Nåt liknande med dom här att dom är väldigt allergivänliga

• Anonym (Mat)
    Anonym (Thea) skrev 2017-09-22 11:50:17 följande:

Har inte jättebra koll på just hot dogs men det finns ju tex Dennis hot dogs som är utan både gluten, mjölk, soja och ärtprotein kanske nåt mer också) och dom har en väldigt trist och fadd smak... Så det kanske är. Nåt liknande med dom här att dom är väldigt allergivänliga

Ja, det var en bild på paketet som såg ut som Dennis. Men ICAs korv är också fri från en massa men de smakar gott. Dessa var hemska.
  • Anonym (Thea)
    Anonym (Mat) skrev 2017-09-22 11:53:42 följande:

Ja, det var en bild på paketet som såg ut som Dennis. Men ICAs korv är också fri från en massa men de smakar gott. Dessa var hemska.

Ja dom är riktigt vidriga.. Ja Icas kan man ju tom. Äta kalla/råa utan problem
  • vakumsläpp

Om den var ljus och lite lätt gråaktig så var det nog vakumsläpp på den och korven blivit dålig.

• Anonym (Ja)

Ja, den är vidrig. Den är det de skrapar från slakterigolvet vid dagens slut+ lite mer skit. All korv är supervidrig.

• Carambolan

Kan kanske bero på en kötthalt på 34% i denniskorv.

• lövet2

Här har vi 2 ungar som älskar Dennis-korven och bara vill ha den, och så är det 2 som hatar den och inte ens får i sig den. Övriga barn äter helst inte varmkorv alls.
    Just Dennis-korven är väldigt allergivänlig, så jag har den alltid hemma just därför.

Svar på tråden Hot Dogs från Scan - är de vidriga?