• Oemotståndlig

Knatte, Fnatte, Tjatte

Känner du till om det finns en våningssäng med tre bäddar för vuxna? Alltså den måste vara ca 80x200cm. De jag hittat hittills är 155 x 75 cm och då får ju äldsta barnen sova som u-makaroner och då vill de kanske inte hjälpa sin gamla mamma när den tiden kommer ????

Kanske kan man bygga själv? Isåfall, har du ritning på den?

Fantastiskt vilken platsparare och tjohooo vad jag ska bli atletisk när den bäddas ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-23 10:28
    Det skall inte vara fyra frågetecken utan en skrattande smiley

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-24 19:05
    Nu har jag funnit vad jag söker.
    Tack rara fina ni för snabba svar och bra tips.
    Titta på länken.
    basissnickeri.com/hem/sängar/våningssäng/trevånings.html

• Svar på tråden Knatte, Fnatte, Tjatte
  • Fontana

Jag vet att det fanns dubbla våningssängar med en extra säng som sköts in under den understa på dagtid.

Det var många år sedan jag såg en sådan, och jag minns inte var, så det hjälper dig ju inte. Kollat Ikea förstås? Jysk? Någon av de stora sängvaruhusen? Eller företag som säljer mycket möbler och inredning till sommarstugor? Jag har tyvärr inga namn att ge.

• IsDimma

Är du hyggligt händig kanske du kan bygga en själv. Min morfar byggde en våningssäng med dubbelsängar två på varann och sen en singelsäng högst upp på tredje våningen. Dubbelsängen längst ned är det rätt bra med plats och lika på andra våningen. Men det är inte mycket plats upp till taket på tredje våningen. Fast det funkar.

• Oemotståndlig
    Fontana skrev 2017-09-23 13:58:07 följande:

Jag vet att det fanns dubbla våningssängar med en extra säng som sköts in under den understa på dagtid.

Det var många år sedan jag såg en sådan, och jag minns inte var, så det hjälper dig ju inte. Kollat Ikea förstås? Jysk? Någon av de stora sängvaruhusen? Eller företag som säljer mycket möbler och inredning till sommarstugor? Jag har tyvärr inga namn att ge.

Tackar Fontana.

ElLos och halens har jag för mig förut. Bra tips! Ska titta på det och försöka mig på en sökning just för sommarstugor. Tack rara:)
  • Oemotståndlig
    Fontana skrev 2017-09-23 14:04:37 följande:

Googla och du ska finna:

www.beddo.se/barnrummet/vaningssangar/stompa-uno-multi-vaningssang-med-utdragbar-lada.html

www.wegot.se/sangar/vaningssangar.html

interbeds.se/v-ningss-ng-med-extras-ng-jakob-190x80-vit-vit,3,3238,2859

(Jag googlade först "våningssäng" och sedan "våningssäng för tre" (utan citationstecken!) och tittade mest på bilderna.

Lycka till!

Tack igen Fontana.

Här fanns ju massor och kika på . Spännande. Stort tack ska du ha :) :)

Ska pröva dessa och se.

Ha en härlig söndag
  • Oemotståndlig
    IsDimma skrev 2017-09-23 22:02:17 följande:

Är du hyggligt händig kanske du kan bygga en själv. Min morfar byggde en våningssäng med dubbelsängar två på varann och sen en singelsäng högst upp på tredje våningen. Dubbelsängen längst ned är det rätt bra med plats och lika på andra våningen. Men det är inte mycket plats upp till taket på tredje våningen. Fast det funkar.

Hej IsDimma.

Ja men det är jag väl kan jag nog tycka. Har byggt en enkel loftsäng som är platsbyggd .

Den här modellen med tre bäddar tänker jag ska vara i en bostad med rejält högt i tak :)

Stort tack för tips. Vilken morfar! Wow...påhittigt med dubbelsängar också.

Ha en härlig söndag :)
  • cosinus

När jag var barn var det vanligt med dubbelsängar som man kunde ha själv och på varandra. Staplade man inte de på varandra så fanns knoppar i trä att ha i hålen så det såg snyggare ut.

Såna hade ju gått att stapla hur många som helst. Men mer än 2 så hade jag a) skruvat ihop sängarna ist för att bara stapla och b) förankrat i väggen

• IsDimma
    Oemotståndlig skrev 2017-09-24 18:51:18 följande:
    Hej IsDimma.

Ja men det är jag väl kan jag nog tycka. Har byggt en enkel loftsäng som är platsbyggd .

Den här modellen med tre bäddar tänker jag ska vara i en bostad med rejält högt i tak :)

Stort tack för tips. Vilken morfar! Wow...påhittigt med dubbelsängar också.

Ha en härlig söndag :)
    Det är faktiskt inte så högt i tak i den sommarstugan där sängen finns. Dessutom snedtak vilket väl kanske är den största anledningen till varför det finns bara en enkelsäng på toppen fast det är min egen teori. Men har man högt i tak så kan jag tänka mig att det blir än bättre
    Min morfar hade fem barn och jag kan tänka mig att han ville att det skulle finnas sängplatser till många men helst på liten plats
  • Oemotståndlig
    cosinus skrev 2017-09-24 18:52:14 följande:

När jag var barn var det vanligt med dubbelsängar som man kunde ha själv och på varandra. Staplade man inte de på varandra så fanns knoppar i trä att ha i hålen så det såg snyggare ut.

Såna hade ju gått att stapla hur många som helst. Men mer än 2 så hade jag a) skruvat ihop sängarna ist för att bara stapla och b) förankrat i väggen

Hej.

Nu hittade jag en sån som du pratar om. Fabulöst. Tack för tips:)

basissnickeri.com/hem/sängar/våningssäng/trevånings.html

Nu är jag nöjd.

Tack rara för fintips svar :)
Svar på tråden Knatte, Fnatte, Tjatte