Inlägg från: GAndrea |Visa alla inlägg
  • GAndrea

Ni som gjort bröstförminskning!

Hej! Jag gjorde min förminskning 2005. Jag var 15 år. Gick från 75 G till 75 D. De tog bort 2,4 kg. Jag ville gärna ha C-kupa, läkaren sa att de kunde försöka, men problemet är att de inte kan förminska bredden på bröstet. Så det blev en D-kupa för han trodde de skulle se fyrkantiga ut annars. Så för mig var det inte ens tal om att de kunde bli så små som B. Låter jättekonstigt i mina öron att ALLA får B-kupa.

Värst var andra natten. Jag fick med 4 morfinttabletter hem. Och sista tog jag på morgon så på natten hade den släppt. Kommer inte ihåg hur länge jag åt Alvedon.

Jag har faktiskt mätt mina ärr och det är ca 80 cm. Det låter mycket men det mesta sitter under bröstet. Jag blev sydd med stygn innanför huden som man inte behövde ta bort så ärren är jättesmala.

Det jobbigaste var överskåpen i köken. Att ta ner glas och tallrik när man skulle äta så mitt tips är att ställa sånt på bänken innan. Laga eller köp lite matlådor så du slipper greja så mycket med armarna. Att tvätta och torka håret var också jobbigt i början. Hade ungefär axellångt.

Jag fick rådet att tejpa ärren i 6 mån, men jag tejpade nästan ett helt år. Därför tror jag att mina ärr också är så smala. Jag sov även med bygellös bh LÄNGE!

Mina men efteråt är jag har väldigt dålig känsel i bröstvårtorna. När jag vaknade upp efter operationen så snurrade jag väldigt i sängen och ca 3 cm av ärret under vänstra bröstet gick upp så de fick sy om det en gång till. Där är ärret lite tjockare och hör ont ibland av vissa bh-byglar.

Svarade jag lite på alla frågor? Lycka till! Det är det bästa jag har gjort!

• GAndrea

Jag opererades sista maj och de var svullna hela sommaren, men det lugnade sig vecka gör vecka...

Svar på tråden Ni som gjort bröstförminskning!