Inlägg från: Anonym (Man 45+) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man 45+)

Tiggeri - Vi som inte ger

I somras var vi på bilsemester och besökte Tyskland, Österrike och Slovenien.

Vi noterade snabbt att vi inte såg en enda tiggare utanför livsmedelsbutikerna i samtliga länder, och vi handlade ofta.

De har kanske insett att det är bättre att hjälpa dem hemma än att sitta och tigga utanför varenda affär?

• Anonym (Man 45+)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-09-25 14:04:58 följande:

Allt handlar om att vi inte vill se romer utanför ICA. Allt annat om tiggeri och försörjning är bara spel för gallerierna.

Vi ser plötsligt precis framför oss de stora skillnaderna på hur folk har det i Europa. Vi ser tydligt hur många är förföljda och hellre sitter framför en butik i kalla Sverige, bor i en bil än att vara kvar i sitt europeiska hemland.

Sånt stör oss och vi vill inte se sånt - därför vill vi förbjuda tiggeri. Men inte fint tiggeri som insamlingar och frälsningsarmen.

Sanningen är enkel - vi vill förbjuda fattiga människor att synas i Sverige. Så länge vi inte ser fattigdomen så är vi nöjda och kan åka hem till vår fina platt-tv och hoppas att frugan ställer upp på ett fredagsknull.

Har de länderna jag besökte i somras en annan inställning till tiggeri och fredagsknull?
  • Anonym (Man 45+)
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 09:03:59 följande:

Vem har sagt det ? de utvandrade till ett annat land för att hitta bättre möjligheter..precis som tiggarna gör i dag - fast de flyttar ju ej hit permanent..

Den stora skillnaden är att Karl-Oskar och övriga européer fick en spade i handen direkt, och var tvungna att jobba för att överleva.

Tvivlar på att dagens tiggare vet hur en spade ser ut!
  • Anonym (Man 45+)
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 11:05:01 följande:

Ja det borde du göra..för där jag bor är tiggarnas av enbart en fridsam sort..

Allt är kriminellt finansierat, och en vacker dag kommer även du förstå det.
  • Anonym (Man 45+)
    punktslash skrev 2018-02-15 14:28:35 följande:

Har du fortfarande varken sett Uppdrag granskning eller Paradise Hotel?

Lägg inte ner tid på pk-martyrer som vägrar förstå att allt tiggeri är organiserat, och styrs med maffiametoder.
  • Anonym (Man 45+)
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 17:35:53 följande:

Bättre att tigga då än att sälja sin kropp..!

Gör alla i tråden en tjänst och titta på reportaget från uppdrag granskning, så tar vi en diskussion efteråt.

Lykkelandet, heter reportaget.
  • Anonym (Man 45+)
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 18:15:58 följande:

Finns ingen anledning till det..

Såklart inte eftersom sanningen gör ont! Tigger på dagarna och prostituerar sig på kvällarna, medans maffialedarna håvar in pengarna.
  • Anonym (Man 45+)
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 18:45:55 följande:

Bla..!..de har varit i min stad i flera år..!

Då utgår jag ifrån att du även låter dem bo hemma hos dig, godhjärtad som du är?
  • Anonym (Man 45+)

Tiggare i tomteluvor, ja varför inte.

Svar på tråden Tiggeri - Vi som inte ger