Tom fostersäck
Var inne på gynakuten i fredags efter flera dagars oro och ångest efter en blödning som uppstod för ca 2veckor sedan och höll i sig i ca 5 dagar..blödningen kom vid mensens datum kanske ngr dagar sent men inte mkt,hade då plussat en vecka innan och glädjen var total då vi kämpat en längre tid.
Men nu till saken i fredags var jag inne på ett VUL då oron blev för stor,jag pratade med en bm som tyckte jag skulle komma in för att känna mig lite tryggare.
Väl inne på akuten gick allt väldigt snabbt..fick komma in till läkaren som även hade en kollega med sig för att eventuellt bedöma MF!! Då man tydligen måste få ett utlåtande av ännu en läkare. Allt gick fort och jag kände mig så utlämnad där jag låg.
Läkaren sa inte så mkt men jag förstod o såg på bilderna att det enda som fanns var en tom fostersäck,rund och fin. Läkaren sa INGENTING utan tryckte o klämde hit o dit..
Väl färdig så fick jag förklarat för mig att det fanns tecken på graviditet men att han inte såg ngt foster..vilket kan bero på två saker 1. Att jag inte är så långt gången som vi räknat ca 7veckor eller 2.Att jag fått ett MF!!
Fick med mig en hög med papper som jag ska lämna till kan för att mäta mitt HCG och en telefontid...då var den helgen förstörd!! Imorgon ska jag lämna sista blodprovet för att få reda på tisdag om jag e gravid eller inte! Detta har tärt på mitt psyke något enormt så att jag mått så fruktansvärt dåligt att jag knappt kunnat fokusera på jobb och familj.
Men hur vanligt är det att se ngt så tidigt i graviditeten?? Läser hit o dit att folk sett ett hjärta ticka i vecka 6 osv vilket gör en ännu mer orolig.
Vet inte vad jag ska göra!
Någon mer än jag som upplevt detta o det slutat lyckligt?
Känns hopplöst just nu!