• Penntrollet83

Tom fostersäck

Var inne på gynakuten i fredags efter flera dagars oro och ångest efter en blödning som uppstod för ca 2veckor sedan och höll i sig i ca 5 dagar..blödningen kom vid mensens datum kanske ngr dagar sent men inte mkt,hade då plussat en vecka innan och glädjen var total då vi kämpat en längre tid.

Men nu till saken i fredags var jag inne på ett VUL då oron blev för stor,jag pratade med en bm som tyckte jag skulle komma in för att känna mig lite tryggare.

Väl inne på akuten gick allt väldigt snabbt..fick komma in till läkaren som även hade en kollega med sig för att eventuellt bedöma MF!! Då man tydligen måste få ett utlåtande av ännu en läkare. Allt gick fort och jag kände mig så utlämnad där jag låg.

Läkaren sa inte så mkt men jag förstod o såg på bilderna att det enda som fanns var en tom fostersäck,rund och fin. Läkaren sa INGENTING utan tryckte o klämde hit o dit..

Väl färdig så fick jag förklarat för mig att det fanns tecken på graviditet men att han inte såg ngt foster..vilket kan bero på två saker 1. Att jag inte är så långt gången som vi räknat ca 7veckor eller 2.Att jag fått ett MF!!

Fick med mig en hög med papper som jag ska lämna till kan för att mäta mitt HCG och en telefontid...då var den helgen förstörd!! Imorgon ska jag lämna sista blodprovet för att få reda på tisdag om jag e gravid eller inte! Detta har tärt på mitt psyke något enormt så att jag mått så fruktansvärt dåligt att jag knappt kunnat fokusera på jobb och familj.

Men hur vanligt är det att se ngt så tidigt i graviditeten?? Läser hit o dit att folk sett ett hjärta ticka i vecka 6 osv vilket gör en ännu mer orolig.

Vet inte vad jag ska göra!

Någon mer än jag som upplevt detta o det slutat lyckligt?

Känns hopplöst just nu!

• Svar på tråden Tom fostersäck
  • Charlieellerså
    EpicNurse skrev 2017-09-25 11:52:03 följande:

Exalt!

Mätte dom längden på fostret?

Nej, då hon var osäker på om det var fostret hon såg då gjorde hon inte det. Hon trodde hon såg gulsäcken och det var bra. De skymtade något som kunde vara fostret vilket även jag tyckte mig se. Jag tyckte tom att något flimrade men antar att kag såg något annat då hon inte såg det. Den andra läkaren som kom och tittade sa att det så normalt ut och att hon varken kunde säga bu eller bä om hur det skulle gå men att graviditeten satt rätt och att det antagligen var lite tidigare i graviditeten bara. De gjorde inga försök att mäta heller. Då jade jag ännu inte mätt hcg-halterna
  • EpicNurse
    Charlieellerså skrev 2017-09-25 12:01:18 följande:

Nej, då hon var osäker på om det var fostret hon såg då gjorde hon inte det. Hon trodde hon såg gulsäcken och det var bra. De skymtade något som kunde vara fostret vilket även jag tyckte mig se. Jag tyckte tom att något flimrade men antar att kag såg något annat då hon inte såg det. Den andra läkaren som kom och tittade sa att det så normalt ut och att hon varken kunde säga bu eller bä om hur det skulle gå men att graviditeten satt rätt och att det antagligen var lite tidigare i graviditeten bara. De gjorde inga försök att mäta heller. Då jade jag ännu inte mätt hcg-halterna

Tycker det låter helt normalt! Men kan nästan lova att du är kortade gången än 6+. För om dom knappt var säkra på vad som är fostret så är det mindre än v6+ och då behöver där ju inte var nån hjärtaktivitet för att vara normalt! Sen kan det ju så klart vara avstannat ändå, det får du ju reda på vid nästa ul. Men det låter lovande!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Charlieellerså
    EpicNurse skrev 2017-09-25 12:29:22 följande:

Tycker det låter helt normalt! Men kan nästan lova att du är kortade gången än 6+. För om dom knappt var säkra på vad som är fostret så är det mindre än v6+ och då behöver där ju inte var nån hjärtaktivitet för att vara normalt! Sen kan det ju så klart vara avstannat ändå, det får du ju reda på vid nästa ul. Men det låter lovande!

Det som gör att jag ändå tänker att det gått snett är att jag plussade tidigt. Kag kan inte ha varit så mycket tidigare än v 6+ 0. Använde Äl-test så vet när ungefär den inföll. Mitt hopp är att utrustningen inte är toppmodern och att läkarna tyckte att det såg normalt ut gör veckan om det var någon dag tidigare än enligt sista mens. Jag räknar till att det var 6+1 utifrån min cykellängd. Jag är inställd på negativt besked men hoppas att utrustningen är dålig och att min bakåtlutade livmoder försvårar. Griper antagligen efter halmstrån... Återigen tack för ditt engagemang
  • Charlieellerså
    Penntrollet83 skrev 2017-09-24 23:27:54 följande:

Så himla svårt det där med o veta med ägglossning mm,i början hade jag stenkoll o testade med stickor o anteckna.

Sen beslutade vi oss för att inte stressa fram graviditeten o ett två tre så kom plusset så våran beräkning kan ju helt va fel nån vecka eller så.

Imorgon lämnar jag sista provet o får snällt vänta på svar tills på tisdag.

Denna eviga väntan blir man tokig på.

När jag plussade så tog jag även ett CB digital med veckor o fick 1-2 så det kanske inte är helt fel tänk om att jag faktiskt inte är så långt gången men man blir ju orolig pga blödningen jag fick.

Grav testerna visar fortf starka plus o många symptom finns fortf kvar.

Håller tummarna för dig i morgon
  • Penntrollet83

Tack snälla ?? Tror aldrig man kommer sluta oroa sig men det vore skönt om man fick bra på proverna.

Har ett barn sen tidigare och den graviditeten var nästan löjligt enkel från början till slut.

Så blir så orolig när det uppstår komplikationer,men när jag tänker efter så kan det mkt möjligt vara så att jag testade lite för tidigt och fick tursamt nog ett plus.

Min mens är oftast alltid punktlig men för det så behöver ju inte ägglossningen vara det.

Försöker se framåt men det är jobbigt.

• Penntrollet83

Då var det konstaterat att det var ett tidigt MF ???? Känner mig helt tom!

Fast någonstans så kände jag på mig att något var fel.

Fick dock ingen tid för återbesök och koll inte heller kom det på tal om skrapning eller medicinsk hjälp för att få ut resterna ur min kropp,det är alltså bara o vänta på nästa mens samtidigt som jag nu sitter med spräng ömma bröst,tröttheten från helvetet yr och illamående till ingen nytta!! Det tar otroligt mkt på psyket...så nu e det bara att börja om igen hålla på med ägglossningsstickor och få klarhet när den äger rum mm.

Ett tråkigt slut på en dröm och ska jag vara ärlig så vet jag inte när och om jag kommer orka försöka igen.. känslan av att ha en tom fostersäck inom mig samt massa symtom gör mig rent av spyfärdig!

• Charlieellerså
    Penntrollet83 skrev 2017-09-26 10:25:15 följande:

Fick dock ingen tid för återbesök och koll inte heller kom det på tal om skrapning eller medicinsk hjälp för att få ut resterna ur min kropp,det är alltså bara o vänta på nästa mens samtidigt som jag nu sitter med spräng ömma bröst,tröttheten från helvetet yr och illamående till ingen nytta!! Det tar otroligt mkt på psyket...så nu e det bara att börja om igen hålla på med ägglossningsstickor och få klarhet när den äger rum mm.

Ett tråkigt slut på en dröm och ska jag vara ärlig så vet jag inte när och om jag kommer orka försöka igen.. känslan av att ha en tom fostersäck inom mig samt massa symtom gör mig rent av spyfärdig!

Stora styrkekramar till dig <3 Jag beklagar verkligen. Hur kan de skicka hem dig utan uppföljning och hjälp? Du klarar det fastän det känns omöjligt. Ge inte upp.
  • princess77

Lider med dig och vet precis hur det känns!

Hur konstaterade dom missfall utan nytt Vul? Har hcg inte ökat?

Om det är missfall så är det trots allt bäst att låta kroppen sköta det själv. Då minskar risken för komplikationer. Stor kram,har varit där 2

gånger själv och förstår hur tomt det känns.

Hoppas att ni lyckas snart igen.

• gröna L
    Penntrollet83 skrev 2017-09-26 10:25:15 följande:

Så ledsamt :'-( Beklagar sorgen.
  • Penntrollet83

Usch känner mig så tom..

Ett samtal från en sköterska som sa att hcg hormonerna var så låga att det troligtvis var ett tidigt missfall.. Jahapp tänkte jag med gråten i halsen.

Frågade om jag mådde bra sen inget mer.

Ingen behandling inget återbesök vad händer nu?

Så dåligt bemött ????

Så vad händer nu?

Igår fick jag en liten blödning är det mensen som är på gång eller är det nu som jag ska invänta storblödning och rester från livmodern? Känner mig så hjälplös!!!

Svar på tråden Tom fostersäck