• Äldre 25 Sep 14:25
    21731 visningar
    20 svar
    20
    21731

    ARGA SNICKARN söker projekt!

    Hej!!

    Jag arbetar med tv-programmet Arga Snickaren och letar efter familjer som har fastnat i sin renovering och behöver vår hjälp, både stora och små projekt! 

    Skriv till mig vid intresse här på tråden - Eller klicka på länken för att göra en ansökan!

    http://www.dplay.se/arga-snickaren-sok/ 
      

    https://www.shortaudition.com/ByggTeve-edit

  • Svar på tråden ARGA SNICKARN söker projekt!
  • Äldre 8 Oct 18:42
    #1

    Låter spännande! Jag önskar att jag hade rätt omständigheter så jag kunde vara med...

  • Äldre 18 Jan 17:17
    #2

    Hej!  Vår dotter å Sambo har det stannat av Huset är färdigt utvändit finns lite
            inne toa på övervåning .  Ute Dränering runt huset för grundvatten  Ny brunn i trädgården för dagvatten
            Altan gammat riven skall vara en ny, med tak å fönster å dörr.

           Den som skriver är dotterns Far Rolf Larsson  Vi måste höra oss för med er om dom kan få hjälp innan   innan vi pratar med dom.

            

  • Äldre 31 Jan 05:22
    #3

    Hej jag å min fru köpte huset -99 .

    2013 gick vi skilda vägar å jag blev ensam husägare det har varit å är svårt att klara de reparationer som behövs göras både ekonomiskt å tidsmässigt själv så mycket har blivit eftersatt .

    Måla tapetsera lite stuprännor på garage vindskivor på garage uterum altan behöver lite fönster färg vindskivor . Vattenblandare i kök .

    Har två tonårspojkar som gärna velat fått sina rum lite fixade måla tapetserat märks att dom inte trivs hos pappa nu som det är tacksam för hjälp mvh jean .rasmus. felix

  • Äldre 7 Feb 21:03
    #4

    Hej! vi är en familj bosatta i västernorrland. tre barn bor hemma och tre är utflugna. min man arbetar som tidningsbud halvtid och jag är sjuk på heltid sen fyra år utom vid några provtillfällen. Jag har ledvärk, diskvråck, kroniskt trötthetssyndrom, misstanke om eds utreds neuropsykiatriskt. fyra av mina barn är autistiska med adhd. förut arbetade jag som behandlingsassistent. vi bor nu i vår lilla mini stuga. vi har sommarvatten men har grävt ner ledningarna för att ha året runt vatten nu. vi har ett rok nere och två rum men lågt tak så går inte att stå, på övervåningen. bara utedusch och utedass. finns toa inne men inget godkänt avlopp. min man har försökt isolera uppe och i hall men det är kallt. skridskobana på golven. tyvärr så blir det än mer smärta i min kropp av kylan men är sönderstressad och klarar inte kaoset lhuden i vårt förra hus och lägenheten har vi inte råd att bo i längre pga omständigheterna. tex så har jag inte fått sjukpenning på några månader och min man var sjuk i flera månader men fick inte heller han ersättning. lever i total ångest nu. efter att jag levt i ett mögelhus finns inte orken att jobba längre och värken stoppar. pengarna hindrar ju också. vågar inte tro på att ett mirakel ska ske men ber varje dag om hjälp till en dräglig tillvaro för mina älskade barns skull och min. vore underbart om ni skulle vilja hjälpa oss. min man och mina söner (och dotter) skulle kunna fixa så mycket om de bara fick lite pushning. behöver båt för att komma ur ekorrhjulet. kram till er! mvh.Annso.

  • Äldre 8 Feb 10:28
    #5

    Min make och jag köpte ett älvsbyhus för 1 år sedan och efter en felvärdering måste vi nu i en hast göra färdigt övervåningen för att få slutskriva vårat lån. Min stackars man håller på att slita ihjäl sig när han ensam kämpar med att göra färdigt .

    Och med kommande project som uppfart och trädgård känns det som vi har tagit vatten över huvudet, eftersom vi fann varanndra på äldre dagar utan kapital så kämpar vi på och betalar allt kontant. Det skulle vara fantastiskt att kunna få hjälp att få det lite lugnt i livet , vi är nygifta och har inte ens hunnit åka eller har råd att rymma på bröllopsresa. Vi träffades 6 månader efter jag kom hem efter 30 år i Usa och har äntligen båda fått det riktigt bra, men huset har blivit ett litet moln på himmlen som känns tung.

    Jag är en sån dålig hjälp åt min man och har fruktansvärt dåligt samvete att det skulle bli så här, önskar för en gång skull turen kan finnas vid våran sida .

    Med vänlig hälsning

    Eva och Michael Werner

  • Äldre 8 Feb 21:22
    #6

    Hej, vet inte riktigt hur detta går till??? Men jag behöver verkligen hjälp!! Jag har varit lite kaxig mot folk som frågasatt att jag bara river väggar utan att veta om det är bärande, dom sagt köpt ett litet hus på 37kvm som känns som 50kvm eftersom jag sågat ner väggarna, innerst inne kanske jag är lite orolig, men vill ha lite större ???? vad gör man inte då? I själva verket så borde jag ha tilläggs isolerat istället,då elräkningen ligger på 2000-2700kr i månaden vinter halv året, så hjälp gärna mig????????????

  • Äldre 8 Feb 21:25
    #7

    Jag tycker arga snickarn kan vara för elak och orättvis ibland

  • Äldre 8 Feb 22:16
    #8

    Hej!

    Vi är en bonusfamilj med 4 barn och tre katter. Vi bor i ett radhus där renoveringsbehovet inte går ihop med tiden som går att lägga ner. Vi har köpt huset från en hemmasnickrare som hade gott självförtroende men dålig självinsikt. Vi har underskattat det arbete som krävs och står med; hall/kök med bland annat farlig el, brist på lampor och ljus över hela hemmet trappor som är lämnade oavslutade, och farliga , trasigt golv, tidigare vattenskadat, inga trösklar eller lister i huset..fuskbyggda väggar i huset...trädgård som är katastrof och angripen av olika skade djur bland annat råttor..altan som är rutten och möglig, ytskikt, behov av ytterligare ett rum då vi saknar ett till vår yngsta dotter..för att nämna några projekt. Hur hinner man med allt och var börjar man? Hur gör man huset säkert för barnen när tiden och pengarna inte finns och man dessutom blivit drappad hårt av sjukdom. Vi känner oss så otroligt maktlösa inför våra barn, och vårat förhållande håller på att gå i krass då vi ständigt är oense i detta renoveringskaos.

  • Äldre 12 Feb 15:50
    #9

    Hej jag har ett projekt ni kan hjälpa till med om ni fortfarande söker, jag är familjens näst yngsta dotter. Och jag ser att min familj inte mår bra av hur huset ser ut. Jag fick veta att mina föräldrar har jobbat på huset i mer än 20 år och är inte klara.

    Min mamma är den ända som jobbar för hela familjen och pappa är sjuk så han kan knappt gå ibland. Alla mina syskon bor hemma, även den äldsta som är 23.

    Jag undrar om ni skulle vilja hjälpa oss, det är källaren som inte ser bra ut och nästan allt...

    Jag skriver utan att nån av mina föräldrar vet.

    Tack för att ni har lyssnat, Mvh Agnes

    Maila mig om ni har ett svar på Agnes.eversdijk@hotmail.com

  • Äldre 13 Feb 16:03
    #10

    Hej! Jag behöver hjälp! Kommer ingenstans med min projekt och inrednings fantasi :( Bor i Värmland och bot väldigt trångt med min familj (5 tillsammans med vovven ! På 75 kvm :( har gjort om hallen och badrummet nu i sommar . Vill bygga ut så att det blir större. Skulle vilja meeeer en gärna att bli klntaktat av er och få expert hjälp! Plssss jag mår så dåligt av att bo så trångt/:

  • Äldre 14 Feb 20:21
    #11

    Hej!

    Jag skulle vilja anmäla mitt intresse för att få be er hjälp, jag vill försöka få lite lugn å ro i själen å samtidigt göra ett allvarligt försök att få tillbaka min livskamrat som flyttade ifrån mig i Mars förra året

    , vi var gifta i 17 år och känt varann nästan 20. vi har alltid sagt att vi skulle bli gamla med varann.

    Min frustration över att det är en hel del på huset att göra

    Har påverkat mig så att jag aldrig kunnat känna ro,

    Jag är en tusenkonstnär som hållit på å byggt å skapat hela mitt liv men, jag tappade mig själv förra vintern med följd att min fru lämnade mig, jag skulle bli oerhört glad å tacksam om ni skulle vilja hjälpa mig få tillbaka livet och få känna lite ro. Jag har rest mig igen å är påväg tillbaka.

    Jag har byggt mycket på huset och det senaste jag gjort är en musikstudio som jag får sitta å skapa i. Det är min borg nu när jag blivit ensam. Och min Son Benjamin som betyder allt.

    Jag saknar min livskamrat????

    Mvh Björn Jakobsson

  • Äldre 14 Feb 20:23
    #12
    +1

    Men seriöst, kan ni inte läsa enkla instruktioner?

    Ni ska ansöka VIA LÄNKEN i inlägget. Inte skriva en kommentar här. Det blir inte behandlat som en ansökan. Gud?!

  • Äldre 10 Mar 17:11
    #13

    Hej

    Jag och min man köpte ett hus i Gävle för ca 1.5 år sedan och för att göra en lång historia kort kan vi beskriva bygget och vår relation väldigt skört.

    Huset är o känns inte ens halvklart fast vi har lagt ner ca 500000 på tak stambyte och två badrum. Fasaden är halvklart och inget inuti huset är färdigt. Barnen sover i allrummet uppe och huset luktar mögel och jag försöker övertyga min man och dom kontakter vi har att vi måste kanske dränera eftersom doften kommer ifrån källaren och den gör mig galen. Barnen kommer ej ha varsitt rum då vi skulle göra om källaren till rum till vår 14 åring men doften sitter i allt och rummet i källaren kan vi nog inte göra eftersom det kommer därifrån någonstans. Doften sitter i håret kläder och plast. Utbyggnaden som skulle bli nya köket vet jag inte ens om vi kommer ha råd med eftersom dräneringen (om jag lyckas övertala) kommer spräcka budgeten rejält. Garaget som står på gården luktar mögel och håller på att rasa ihop så förvaring finns inte heller. Som vi lever nu hade jag aldrig önskat för mina barn. Drömmen om hus och rust blev en mardröm för det enda som spökar i huvudet på mig är hur skadligt är det egentligen för barnen och oss att bo och andas in det här år efter år? Hur ska vi få plats när pengarna tar slut?

    Jag önskar någon kunde ge mig råd om hur vi ska göra!

    /cissi

  • Äldre 10 Mar 17:12
    #14

    Jag och min man köpte ett hus i Gävle för ca 1.5 år sedan och för att göra en lång historia kort kan vi beskriva bygget och vår relation väldigt skört.

    Huset är o känns inte ens halvklart fast vi har lagt ner ca 500000 på tak stambyte och två badrum. Fasaden är halvklart och inget inuti huset är färdigt. Barnen sover i allrummet uppe och huset luktar mögel och jag försöker övertyga min man och dom kontakter vi har att vi måste kanske dränera eftersom doften kommer ifrån källaren och den gör mig galen. Barnen kommer ej ha varsitt rum då vi skulle göra om källaren till rum till vår 14 åring men doften sitter i allt och rummet i källaren kan vi nog inte göra eftersom det kommer därifrån någonstans. Doften sitter i håret kläder och plast. Utbyggnaden som skulle bli nya köket vet jag inte ens om vi kommer ha råd med eftersom dräneringen (om jag lyckas övertala) kommer spräcka budgeten rejält. Garaget som står på gården luktar mögel och håller på att rasa ihop så förvaring finns inte heller. Som vi lever nu hade jag aldrig önskat för mina barn. Drömmen om hus och rust blev en mardröm för det enda som spökar i huvudet på mig är hur skadligt är det egentligen för barnen och oss att bo och andas in det här år efter år? Hur ska vi få plats när pengarna tar slut?

    Jag önskar någon kunde ge mig råd om hur vi ska göra!

    /cissi

  • Äldre 5 Apr 15:56
    #15

    Hej!

    Jag vet inte om detta fortfarande är aktuellt men jag gör en chansning och ber till gud att turen ligger hos mig.

    Jag och min man hyrde en lägenhet på vad som visade sig vara ett rivningskontrakt som vi blev totalt lurade på. I september 2016 får jag ett samtal om att vi måste flytta ut i januari. Där står vi med våra 2 barn och paniken är stor! Med då endast 1 säker inkomst så var chansen att få ett lån minimal.

    Men vi lyckades få ett ynka lån och hittade ett hus dock i annan kommun, men det hade det vi sökte, stor potential. Huset var i behov av total renovering OCH sanering, Allt gick väldigt fort och vi var inflyttade och klara i November och per omgående började alla problem svämma över oss. Det började med översvämning i källaren, i stort sett varje dag fick vi ösa vatten när vi kom hem från jobb. Vårat värmesystem fungerade inte vilket skulle fixas av förra ägaren. Här var våra pengar nu så gott som slut. ?Tvättstugan? är ute i gästhuset där golvet har ruttnat sönder pga vattenläcka.

    Vi har en hel gillestuga som bara är ett skal och tanken är att den ska fixas och dubbla våran boyta. Själva huset är på 78 kvm och sovrummen är i miniformat. Nu väntar vi tillökning (vilken inte var planerat än) men med en magsjukdom i botten så är det lika bra att få barnbiten avklarad så jag kan fokusera på att bli frisk sen. Jag frågar mig själv varje dag hur vi ska få plats när vi snart blir 5. Normalt har jag lite energi och det lilla jag har snor huset i detta kaos. Ja historien går att göra lång. Blir gärna kontaktad för mer info. petjhaa@hotmail.com

    Tack!

  • Äldre 30 Apr 20:32
    #16

    Hej!
    Jag heter Ilkka Hast och behöver hjälp med huset då jag har kört fast ordentligt.
    Köpte ett hus tillsammans med sambon från ett dödsbo som var i renoveringsbehov och trodde självklart att vi skulle fixa detta utan problem, eftersom att jag jobbar i bygghandel och dagligen ger råd till kunder om hur de ska gå till väga med sina problem. Men väl hemkommen så finns inte orken kvar för mitt eget bygge det är ungefär som att jag blåst ut hjärnan på jobbet av alla frågor så när jag själv ska sätta igång så är det tomt. Värsta är att det är svårt att få till det för ungdomarna i huset med deras rum. Huset saknar all isolering,fukt i källaren, tapeter som sitter löst gamla fönster som det blåser igenom.
    Värmeanläggningen är slut och det är våra pengar också.
    Kort sagt vi är i desperat hjälp annars vet jag inte hur det kommer gå.
    Och till råga på allt så lyckades jag krossa menisken i vänster knä vilket gör att jag inte kan stå på knä eller gå längre sträckor, kan inte bära några tyngre saker eller gå smärtfritt i trappor och det har vi gott om i huset.  

  • Äldre 6 May 20:13
    #17

    Hej!

    Min exmake bor i ett hus med renoveringsbehov. Vi har två barn tillsammans födda -99 o -02. Han är världens bästa pappa o en av mina bästa vänner(vet det är ovanligt????). Han har tidigare varit utbränd vilket fört med sig att han är otroligt stresskänslig. Har högt blodtryck som de inte får ordning på som följd o måste ibland stanna hemma från sitt jobb p ga kraftiga migränanfall. Han har det tungt ekonomiskt o inte möjlighet lägga några pengar på att få ordning o barnen märker att det är en tyngd o oro för honom. Bland annat är det en toalett på övervåningen som han fått stänga så ingen använder den då det blivit läckage med vattenskador i golvet o taket på nedervåningen, källaren luktar unket o tvättstugan är för sorglig, köksgolvet lutar o uppvärmningen krånglar. Han kämpar o sliter för att få det gå ihop o han hjälper alla andra. Skulle vara så underbart om någon kunde hjälpa honom.

  • Äldre 28 Jun 15:55
    #18

    Hösten 2016 räddade min sambo mitt liv då jag fått plötsligt hjärtstopp. Ville då glädja henne med att köpa hus vilket vi nu har gjort. Då det ej gick att se alla fel o brister när det var snö ute så tyckte man att man gjort ett kap. Jag kan spika och hamra men besitter ej den kunskap som behövs när det gäller ytskikt. Har ej heller den fysiska och mentala orken då jag känner att detta kanske kan bli för stort projekt att ta sig ann. Det verkar finnas fukt vid husgrunden på vissa ställen och är byggd på platta.

    Omläggning tak

    Byte ytterpanel. Stående

    Uppgrävning runt hus då det finns rabatter och fylla på med sten och bärlager samt fylla på med vit singel.

    Min sambo betyder allt för mig och det enda som betyder nått är att hon ska få de bra då hon ej haft det lätt i tidigare förhållanden.

    Hon är min ängel

  • Äldre 30 Jun 13:17
    #19

    Hej! 
    Söker ni fortfarande folk som vill medverka? Jag får inte någon av länkarna att fungera. 

    Jag får väldigt ont i magen när jag tänker på det. Men jag vet att mina föräldrar och mina småsyskon skulle vara perfekta för er. De är den klassiska familjen där allt är kaos och familjen faller isär. Har växt upp 6 pers på 53 kvadrat...

  • Äldre 17 Aug 16:21
    #20

    Har en bekant kvinna som bor i en sommarstuga permanent tillsammans med sin dotter som är runt 25 år. De har en tragisk bakgrund med skilsmässa med ärvda skulder, misshandel och skyddad identitet. Huset är i stort behov av renovering men de har inga pengar att genomföra det. De har försökt att rusta upp själva med ett resultat som gjort det sämre. Ett golv i största rummet håller på att sjuka pg av att reglarna håller på att ruttna bort, isoleringen ligger direkt på betongplattan och har  börjat mögla. Vissa innertak saknar ytbeklädnad och de har börjar rusta lite här och där genom att riva bort material. Mamman jobbar på en skola och dottern som har ADHD får jobba lite då och då som köksbiträde på samma skola. De har hört med mig om jag kan hjälpa dom att fixa golv och väggar/tak men då jag passerat 70 känner jag att jag inte kan hjälpa dom mer än att stötta dom moraliskt. Skulle ni få utrymme att hjälpa dom att få en dräglig tillvaro vore jag och dom er evigt tacksamma.
    Christer Berggren Kolsva Västmanland
    076-5645847 sm5jpg@koping.net

Svar på tråden ARGA SNICKARN söker projekt!