• Anonym (Romantiker?)

Romantisk bröllopsdagspresent till deprimerad utbränd fru

Hej.

Jag lever med en kvinna som just nu är sjukskriven för depression och utbrändhet. Hon är väldigt driven och gillar sitt jobb men det har blivit lite för mycket.
    Hon mår alltså rätt kasst just nu och samlivet har ju inte direkt varit vad jag önskat.
    Just nu försöker jag bara orka med själv att stötta och ta så mycket sysslor som möjligt.

Hon känner sig också enligt egen utsago "ful och fet". (160 cm, 90 kg).
    Hon känner sig väldig sällan attraktiv eller sexig.

Jag däremot tycker att hon är fantastisk med fina proportioner men mina komplimanger faller oftast platt eller blir ignorerade.

Till helgen så ska vi fira vår 12e bröllopsdag och har bokat spa med övernattning (hennes initiativ).
    Temat för den 12:e är ju siden och min present till henne är nya underkläder/sovkläder i siden.

Kommer detta att falla i god jord tror ni? Eller kan det få motsatt effekt?
    Jag har försökt undvika de alltför utmanande modellerna och hoppas hon ska bli glad och känna sig bekväm i dem.

För de som är nyfikna på plaggen.

https://www.sidenselma.se/dam/sidennattlinnen/nattlinne-sidensatin-svart

https://www.sidenselma.se/dam/sidenunderklader/sidentrosa-spetskant

Själv tror jag just nu inte hon har ork att ordna någon present till mig men får jag en glad fru för en helg så gör det absolut ingenting.

• Svar på tråden Romantisk bröllopsdagspresent till deprimerad utbränd fru
  • BossHoss

Kan va svårt oavsett vad du gör. Personligen tycker jag det är en bra present men det kan likväl slå bakut som du säger för känner man sig fet och ful så vill man nte ha på sig sådant oavsett (kan bara sätt mig in i mitt perspektiv som snubbe) Vill du va helt säker så köp en sidenmorgonrock eller något helt annat.

Men vad som är rätt eller fel beror ju oerhört mycket på henne som person..

• Anonym (Fina)
    Anonym (Romantiker?) skrev 2017-09-26 10:13:54 följande:

Hej.

Jag lever med en kvinna som just nu är sjukskriven för depression och utbrändhet. Hon är väldigt driven och gillar sitt jobb men det har blivit lite för mycket.
    Hon mår alltså rätt kasst just nu och samlivet har ju inte direkt varit vad jag önskat.
    Just nu försöker jag bara orka med själv att stötta och ta så mycket sysslor som möjligt.

Hon känner sig också enligt egen utsago "ful och fet". (160 cm, 90 kg).
    Hon känner sig väldig sällan attraktiv eller sexig.

Jag däremot tycker att hon är fantastisk med fina proportioner men mina komplimanger faller oftast platt eller blir ignorerade.

Till helgen så ska vi fira vår 12e bröllopsdag och har bokat spa med övernattning (hennes initiativ).
    Temat för den 12:e är ju siden och min present till henne är nya underkläder/sovkläder i siden.

Kommer detta att falla i god jord tror ni? Eller kan det få motsatt effekt?
    Jag har försökt undvika de alltför utmanande modellerna och hoppas hon ska bli glad och känna sig bekväm i dem.

För de som är nyfikna på plaggen.

https://www.sidenselma.se/dam/sidennattlinnen/nattlinne-sidensatin-svart

https://www.sidenselma.se/dam/sidenunderklader/sidentrosa-spetskant

Själv tror jag just nu inte hon har ork att ordna någon present till mig men får jag en glad fru för en helg så gör det absolut ingenting.

Va fint av dig att göra så för din fru, tror nog hon kommer att uppskatta det.
    Grattis till er bröllopsdag :)
  • Anonym (Kvinna)
    BossHoss skrev 2017-09-26 10:21:48 följande:

Kan va svårt oavsett vad du gör. Personligen tycker jag det är en bra present men det kan likväl slå bakut som du säger för känner man sig fet och ful så vill man nte ha på sig sådant oavsett (kan bara sätt mig in i mitt perspektiv som snubbe) Vill du va helt säker så köp en sidenmorgonrock eller något helt annat.

Men vad som är rätt eller fel beror ju oerhört mycket på henne som person..

Håller med. Om jag hade så kraftig övervikt så hade jag inte alls velat ha den presenten utan mkt hellre en siden morgonrock, pyjamas i siden eller något helt annat.
  • Stårschan

Jag tänker precis som Bosshoss att en morgonrock nog är ett säkrare alternativ, särskilt om hon inte känner sig bekväm med sin kropp. Men om hon är av den typen som faktiskt använder nattlinne redan idag, och detta i så fall bara blir ett lyxigare alternativ av något som hon faktiskt har nytta av, så är det är jättefin present, men jag skulle skippa trosorna.

Vackert av dig att hålla koll på att 12-årsdagen är siden. Den omtanken är en liten present i sig självt. Jag tror att ni kommer att få en jättefin bröllopsdag!

• BossHoss
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-09-26 10:31:59 följande:
    Håller med. Om jag hade så kraftig övervikt så hade jag inte alls velat ha den presenten utan mkt hellre en siden morgonrock, pyjamas i siden eller något helt annat.
    Jag som personligen behöver gå ner några kilon för jag känner mig i "ur form" hade blivit strålande glad över tex reductil, xenikal (bantnings preparat) av frugan, men det är en present man bara kan köpa om man vet med sig till 100% att det skulle slå väl ut..
  • Anonym (...)

Håller med övriga, nattlinnet är helt ok (se verkligen till att få rätt storlek) men komplettera med antingen en morgonrock eller mysiga innetofflor istället för trosor, risken finns att det känns för sexuellt för henne annars. Försök med också få till något personligt, ett brev, minnesalbum eller liknande. Som deprimerad är man överkänslig och kan ta väldigt mycket på fel sätt.

Vistelsen på spa kan kanske dessutom bli lite mycket så låt henne ta det i sin takt.

Fint av dig att vara så omtänksam.

• Anonym (Nix)

En fin tanke på alla sätt men jag tror du frågar eftersom du har en känsla av att det kan slå snett..? Lita i så fall på den känslan.

Personligen skulle jag känt mig pressad och obekväm av en sån present när jag var i en liknande situation som din fru (deprimerad och utbränd). Den hade fått mig att må sämre hur mycket jag än uppskattat tanken. Inte en chans att jag hade varit upplagd att sätta på mig något annat än mjukisar och slitna sköna tröjor.

Försök hitta en present som kan få henne att må bra invärtes snarare än något som är till för att hon ska se sexig ut. Det ligger prestation i det senare och det brukar inte rimma så bra med depression och utmattning...

• Zinken

Nu kanske jag är den underliga typen här men jag hade nog reagerar tvärtom med vad övriga här skriver. Det här beror ju väldigt mycket på hur din fru är som person. Du känner henne bäst.

Jag har dålig självkänsla och känner mig ofta för fet (gjort även när jag var normalviktig) och vill inte göra dig osäker men hade jag fått det där av min pojkvän hade jag undrar om han vill att jag skyler kroppen pga att jag är för fet.

Jag älskar att min pojkvän vill se och visar stor uppskattning av mig i små svarta stringtrosor som jag tycker är alldeles för sexiga för min kropp egentligen. Det får mig att känna mig mer bekväm än jag gjort någonsin i mitt liv kroppsligt. Även om jag känner mig osäker de första sekunderna jag visar mig i det.

Så visa att hennes kropp riktigt tänder dig om den gör det. Fråga om du inte kan få ta lite sexiga bilder på henne i bröllopspresent eller nått sånt.

Hur som, grattis för era 12 år tillsammans och lycka till med bröllopsdagen.

• Anonym (Romantiker?)

Hennes normala nattkläder är stora t-shirts och sina vanliga trosor.
    Det valda nattlinnet är faktiskt lite längre än vd hon brukar ha. I övrigt är skillnaden bara materialet, de bara axlarna och spetsen på trosorna.

Konsensus verkar vara att trosorna är det mest riskabla.. Kanske ska nöja mig med linnet. Jag har ju redan beställt.
    Jag kollade noga storlekar på de plagg hon har så jag hoppas de ska passa men man vet ju aldrig.
    Hon själv brukar klaga på att butikernas storlekar skiljer fast det är samma märkning.

Att ge bantningsmedel som BossHoss föreslog skulle med all säkerhet utmynna i anklagelser om att jag tycker hon är för fet och ful så det låter jag bli. Tack ändå för förslaget.

• BossHoss
    Anonym (Romantiker?) skrev 2017-09-26 11:12:48 följande:

Hennes normala nattkläder är stora t-shirts och sina vanliga trosor.
    Det valda nattlinnet är faktiskt lite längre än vd hon brukar ha. I övrigt är skillnaden bara materialet, de bara axlarna och spetsen på trosorna.

Konsensus verkar vara att trosorna är det mest riskabla.. Kanske ska nöja mig med linnet. Jag har ju redan beställt.
    Jag kollade noga storlekar på de plagg hon har så jag hoppas de ska passa men man vet ju aldrig.
    Hon själv brukar klaga på att butikernas storlekar skiljer fast det är samma märkning.

Att ge bantningsmedel som BossHoss föreslog skulle med all säkerhet utmynna i anklagelser om att jag tycker hon är för fet och ful så det låter jag bli. Tack ändå för förslaget.

Som sagt bantningsmedel måste man ha en extremt bra koll på hur det skulle falla ut. Dvs i 99.9999999999999999999 % skall man inte ens tänka den tanken.

Nattlinne är fortfarande "sexigt" jämfört med T-shirt ungefär som ett linne vs T-shirt som kille. Men du känner henne bäst och jag hoppas ni får en kanon dag. 
Svar på tråden Romantisk bröllopsdagspresent till deprimerad utbränd fru