• Zinken

Varför ska man gifta sig?

Det finns ju olika bra anledningar beroende på vem en är.

Jag och exet gifte oss mest av principskäl, jag ville vara gift med den jag fick barn med. Vet inte om jag kan komma med några direkta fördelar egentligen.

Nu skulle jag vilja gifta mig för romantikens skull antar jag, det kan väl verka onödigt för någon kanske men varför skulle mina känslor vara onödiga för den jag lever med. Jag kan tex tycka att snittade blommor är onödiga, de dör ju. Men om min pojkvän älskade att få såna så skulle jag ändå köpa dem till han. För jag vill ju göra allt jag kan för att den jag älskar ska vara lycklig.

Så om han inte skulle bli olycklig av giftermål utan bara finner det onödigt så använd det som argument, för att han älskar dig och vill göra dig lycklig helt enkelt.

• Zinken
    Anonymmmmm1 skrev 2017-09-26 12:25:16 följande:

Haha ska han gifta sig trots allt negativa juridiskt för att " mina känslor är viktigare än logik " ?

Du menar det negativa med att vilja trygga någons framtid vid olycka och sjukdom då eller?

Logiskt vill väl alla ge sin avkomma det bästa möjliga, så att följa logik i just det här fallet skulle ju vara att de faktiskt gifter sig.

Ja känslor är viktigare än logik, är du möjligtvis en Vulcan eller?
Svar på tråden Varför ska man gifta sig?