• Uteeeer

Varför ska man gifta sig?

Oj, listan kan göras lång. Mestadels är det för att ofta kan du ta nytta av varandras fördelar i sammanhang då ni ses som en enhet, vilket man inte gör som "partner/sambo".

Om en Gud förbjude hamnar i en olycka, koma, så är det inte lika självklart att det är du som flickvän som får besluta kring honom, utan det kan lika gärna komma klor från hans föräldrar/fastrar som kanske har annan åsikt om vad som ska hända.

Utomlands får ni genast större rättigheter till varandra om det skulle vara något. Utomlands accepterar man mer och mer samboskap men likväl när det kommer till kritan så är det äktenskap som gör att man får fullt ut alla rättigheter gällande varandra.

Som sagt. När livet flyter på bra och så, är det ingen stor skillnad på samboskap och äktenskap. Giftermålet kommer till betydelse först när något händer. En förändring. Då, blir ni genast varandras viktigaste punkt och utomstående ser till er också, som tex vid olycksfall.

Jag anser också att äktenskap är en mindre sak att ingå än att skaffa barn, då barn är för livet vs giftemål kan läggas ner om ni vill skiljas.

Nu kan jag inte ens alla fördelar. Men oavsett testamente, så ÄR du inte prio 1 i din sambos liv ur ett objektivt sätt utan detta blir du endast om du "tie the knots" so to Speak. tolka detta hur du vill, men jag hoppas jag var till hjälp och fick igång dina tankar.

Svar på tråden Varför ska man gifta sig?