Inlägg från: Anonym (Kristen Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kristen Kvinna)

Varför ska man gifta sig?

Jag som kristen kommer vilja gifta mig, för att det är vad Gud vill och för att för mig är äktenskapet något vackert, ett djupt tecken på respekt mot båda parterna, ett tecken på att man tar relationen på stort allvar, ett tecken på mognad också. Han vill att kvinnor och män ska gifta sig och leva ett rent liv tillsammans. Dels på grund av andliga aspekter som orena andar som kan komma in och störa och förstöra för relationen på olika sätt, och Gud vill att vi ska vara beskyddade från dem,men också för att han älskar människor så mycket att han vill det bästa för dem, att äktenskapet ska vara något vackert och enligt hans ord, det står i Bibeln att den äkta sängen ska hållas obefläckad t ex..
    Bara att kolla i hopp i säng Hollywood och se hur mycket skilsmässor och otrogenhets skandaler det sker där och krossar familjer.

Från de som inte är kristna eller kristna som lever i särbo/sambo relationer har jag hört att det har sina positiva sidor ekonomiskt. Finns artiklar om det också.
    Får man barn tillsammans som gift så slipper man fixa papper på där man skriver vem som är pappan. Finns artiklar om det också.

www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/test-rad/20140505/gift-dig-kvinna/
    www.brollopstorget.se/forum/thread/596848-juridiska-fordelar-med-aktenskap

Svar på tråden Varför ska man gifta sig?