• Anonym (+15)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Jag är mullig och inte haft problem med att de killar jag träffat inte gillat min kropp. Har de haft problem med det så har de dumpat mig innan vi ens hunnit snacka något. De har liksom frågat direkt om min kropp och när de fått veta att jag är mullig så tackar de för sig och helt ärligt sagt att jag var för stor för deras smak.

Men de allra flesta har inte brytt sig om att jag väger mer än jag kanske borde göra. Sen beror det ju givetvis på hur man bär upp dessa kilon samt vad man attraheras utav.

De flesta man träffat har ju själva inte direkt varit speciellt vältränade men heller inte speciellt överviktiga eller väldigt smala. Den jag nu träffar är dock mer vältränad mot vad som jag normalt träffat tidigare. Han tycker jag är fin som jag är på alla sätt!!

• Anonym (+15)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-27 19:01:20 följande:

Förstår hur du menar! Det var länge sen jag dejtade men på den tiden hade jag vanan inne och det blev naturligt inledningsvis l konversationer, kring ens fysik etc. Nu var jag lite av en "amatör" ;) och kom på alldeles för sent, att jag/vi hade glömt att ta upp det som ämne i början... då blev det knivigare när det hade gått ett tag..

Ang. att de flesta man själv träffat inte varit så vältränade så håller jag med. Majoriteten av mina ex har varit allt ifrån smala till normala till lite runda. Bara nån enstaka vältränad. Den här nya dejten nu, han är/verkar dock väldigt vältränad! Det gjorde mig nog extra nervös... ;) Men jag har släppt lite på det nu, efter att han inte direkt verkade bry sig om min kroppsform.. :)

Ja, man blir ju lite mer extra nervös inför en som är mer vältränad. Lite så man undrar vad han ser i en? Svårt att ta in att han kanske iaf tänder på någon som inte alls är som han och heller inte smal, utan lite mullig..
  • Anonym (+15)
    Anonym (M) skrev 2017-09-28 17:47:46 följande:

Problemet är också att "mullig" betyder olika för olika personer. Någon kan använda det för 5 kg över idealvikten, andra kring BMI 25 medan vissa kanske kallar sig mullig vid BMI 40-50 (dvs svår fetma). Så att bara kalla sig mullig utan bild eller närmare beskrivning kan vara väldigt vilseledande.

Sant. Men för egen del så tycker jag att jag är mullig då jag har 1-2 storlekar större i kläder mot vad jag hade när jag var smal.
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..