• EnBlåDag

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-26 21:28:04 följande:

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

Föredrar verkligen mulliga kvinnor. Lycka till!
  • EnBlåDag
    Anonym (M) skrev 2017-09-28 17:47:46 följande:
    Problemet är också att "mullig" betyder olika för olika personer. Någon kan använda det för 5 kg över idealvikten, andra kring BMI 25 medan vissa kanske kallar sig mullig vid BMI 40-50 (dvs svår fetma). Så att bara kalla sig mullig utan bild eller närmare beskrivning kan vara väldigt vilseledande.
    Håller med.

Mulligt kan vara så väldigt varierande.

För mig är mulligt kanske 15 kilo för mycket, men har sett att de med 40 kilo för mycket använder mulligt och för mig är det istället kraftigt.

Den som påpekar detta för en kvinna riskerar livet.
  • EnBlåDag
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-28 19:13:36 följande:
    Jag har inte så många helkroppsbilder av mig själv, att välja av. Det är så sällan jag ber nån ta såna bilder, då jag inte gillar att vara med på kort alls. :) Det finns dock en helkroppsbild på min profil kom jag på nu, men jag tycker tyvärr att själva mulligheten aldrig har synts på nån av mina bilder tyvärr... vet inte om det är att jag klär mig bra/medvetet, pga min figur, eller vad det kan vara. Men det är iaf bara i verkligheten man verkligen kan se mulligheten på mig...

Just därför tog jag också upp med dejten att jag är rund. :) (förutom att skriva det på min profil). Och sen framkommer det i tråden att han ignorerade han den kommentaren och började prata om annat... :) Ja, inte lätt detta...
    Hur mullig är du?
  • EnBlåDag
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-28 19:50:01 följande:
    Som jag skrev tidigare, har inte vägt mig på länge. Men ja, jag har tidigare ocksä beskrivit min kropp mera nånstans längre upp i tråden tror jag. Jag är ingen "jätte", hehe. Men ja, jag är ganska rund. Han har iaf sett halvkroppsbilder, en helkroppsbild, samt jag har sagt uttryckligen att jag är rund, samt skrivit det på profilen. Tror inte jag kan göra mer än så, gällande info till dejten nu...

Nu behöver jag nog mer tips på hur jag ska överkomma min enorma nervositet.. så jag inte "råkar" ställa in dejten. :P Har blivit lite mer nervös nu, sen jag ser att flera svar på sistone har handlat om att det är viktigt med definitionen av mullighet... :S Samtidigt som jag ju försökte säga nåt till dejten men han inte verkade så intresserad av det snacket... så jag får hoppas att det betydde att han gillar runda tjejer.. Hmm. Svårt...
    Bara att maila mig om dejten inte blir lyckad. Gillar former...

Alltså, fundera inte så mycket på det och ta det som det kommer.

Har du sagt att du är mullig så räcker det.

Ta det som det kommer och du behöver inte i detalj förklara
  • EnBlåDag
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-28 20:11:38 följande:
    Haha, ok tack, det var snällt. :)

Nej, precis, jag har ju försökt förklara för honom och hade han brytt sig om det, så hade han kanske kunnat be om fler bilder, eller säga att han är mer inne på andra typer av kroppsformer. (Eller så kunde han ju bara dra sig ur dejten med nån ursäkt.. :P ) Så jag får gå dit rakryggad och med en dundersnygg stil och så får man se vad som händer.... :) Tack för peppen!
    Du har inte skyldighet att berätta mer än vad du gjort och att göra "tillägg" nu angående det kanske blir lite fel.

Härligt med mjuka former och en fin insida...mmm...
  • EnBlåDag
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-29 14:20:26 följande:

Åh vad gulliga ni alla är! Det har faktiskt hjälpt enormt mkt att höra en massa stöd härifrån! Jag började för en stund sen få en mer positiv känsla, "från förr", (den tid när jag gick på en del dejter och hade lite bättre självförtroende). Började känna att "det här fixar jag, det blir kul". Sedan så gick jag in här på forumet och såg flera stöttande kommentarer och så ökades min positiva känsla ännu mer! Så tack! :D

Nu ska jag göra min "före-dejt-ritual", som jag gjorde förr, hihi. Då blir jag alltid på topp. Jag sätter på peppande, rolig, lite småsexig musik. Så sminkar jag mig fint, lite lagom men ändå så där så jag känner mig som finast. Sätter på mig trevliga kläder och min favoritparfym. Sjunger med i musiken så högt jag vill. :) Under allt detta så tar jag ett glas champagne. Bara ett så klart. Med massor av vatten till, så att jag inte blir påverkad självklart. ;) (Japp, just champagne, som man nästan aldrig dricker. Så man känner sig lite lyxig). Gillar att ta god tid på mig, och slappna av, så allt det här kan ta drygt ett par timmar.. :D Kommer ihåg nu att jag faktiskt gillar den här biten..

Så klart jag inte har min "ritual" inför alla dejter, men just bara inför den där första nervösa dejten, med just en som man känner sig alldeles för intresserad av... hihi. Kramar till er från glada mulliga tjejen! :)

Mmm...önskar det vore mig du var på väg att träffa...
    Vore så mysigt med en mullig och härlig tjej....
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..