Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-08 12:48:54 följande:
Att prata och att ses denna vecka, har jag absolut inte förväntat mig. Men att smsa och att få svar, rent konkret, om en sak jag bokar in för nästa vecka, det är inte för mkt begärt, även om man är förkyld.... Smsa tar ingen energi liksom, det är några knapptryck på en mobil.... ;)
Jag vet inte om du missat hur allting gick till, men det är alltså jag som tagit mod till mig och tagit båda initiativen, denna vecka. Dels först att fråga om att ses igen. Dels sedan att föreslå konkret dag. Han har endast varit sjuk de senaste dagarna (om han nu ens varit sjuk). Alltså under hela veckan har han inte tagit nåt som helst initiativ och knappt heller svarat på mina sms..... det talar sitt tydliga språk, anser jag.
På torsdagkvällen började jag känna mig riktigt jäkla dum och fånig, att jag ens hade kommit med mina initiativ, när han inte ens orkar svara. Det kändes så himla övertydligt att han fått kalla fötter liksom.... Jag diskuterade situationen i detalj med några vänner, och ingen av dem skulle ha orkat fortsätta driva på, eller vänta på svar. Alla sa att de faktiskt skulle ha ställt in, pga den svala responsen. Precis så kände jag också.
Ibland går det inte att förmedla en situation helt och hållet i text, så här. Men jag lovar att hela vibben jag fått under denna vecka, är att det endast varit jag som var intresserad... Därför gav jag upp till slut! Hade han bara gett minsta lilla signal om att han verkligen VILLE ses, så hade jag ju jublat! Men nej, det har varit såååå segt, kyligt, oengagerat etc. (Särskilt i jämförelse med innan).
Om han vill ändra den bilden, så har han all möjlighet att själv höra av sig igen, och anstränga sig. (Precis som jag gjort... ). Så länge så går jag vidare... :)
Precis så. Jag hade tänkt som du. Jag har dejtat en del i mina yngre dar och provat både det ena och det andra sättet i situationer liknande din, vågat vara på och berättat vad jag känt eller lite mer avvaktande som killen i fråga. Alltid med samma slutresultat (i den här situationen). Är han intresserad får han faktiskt visa det.
Ligg lågt, dejta den andra killen och njut av livet!!