• Vixen90

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Uppdatera hur det går, är du gullig TS! Jag hejar på dig och det är så spännande (med risk för att låta elak, men jag menar inget illa) Jag hoppas sååå mycket att er dejt blir av och att allting känns jättebra efter!

Jag kan själv relatera till dina tankar, och önskar verkligen att han inte är det minsta bekymrad över din kroppsform

Jag är om möjligt mer spänd på vad han svarar än du är Vill så gärna få en uppdatering om hur det går för dig. Håller tummarna för dig!

Kram!

• Vixen90

Åhhh, så skönt TS!

Stort lycka till på dejten! Ha det trevligt och ta honom med storm!

Och framförallt: uppdatera oss igen efter dejten! Snälla!

Är verkligen glad och lättad för din skull! Det här kommer gå utmärkt!

• Vixen90
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 13:41:55 följande:

Jag hade blivit konfunderad av en kille som inte nämner något om sex osv ALLS. Man brukar ju få in det i något litet skämt nån gång åtminstone.

Det för mig ger signaler om att killen är asexuell eller har låg drift, eller att sex inte alls är viktigt för honom, och en sån hade jag aldrig stått ut med.

Själv vill jag ha en kille med klös i, som regelbundet sätter på mig som en karl ska. Hur attraktiv känner man sig som kvinna om mannen aldrig visar passion eller intresse för en som sexuell varelse? 

För det första vet du inte något alls om varför killen inte nämner något i sexväg. Det kan finnas andra anledningar än de du listar. Sedan han har ju skrivit att han var lockad av TS kropp, så nog tyder det på att han är sexuellt intresserad. Han kanske bara inte är så vulgär, eller så vill han först träffas och se om de har kemi osv. Han kanske inte vill skrämma bort TS.

För det andra så vet du ju inget om TS drift. TS kanske inte önskar det du gör? Hon kanske tycker det är okej att han inte nämner sex.

Och det känns lite 1800-tal att uttala sig som du gör om hur "en karl" ska vara. Alla är olika och alla gillar olika. Det är ganska förminskande och elakt rent ut sagt att stämpla män som inte "regelbundet sätter på" sin kvinna som o-riktiga karlar. Och vad gör det uttalandet kvinnor som tar för sig till? Karlar? Eller vad?

Oavsett så tycker jag det är onödigt att dra några slutsatser om den enes eller andres sexualitet och sexuella preferenser innan man träffats och känt av stämningen.

Att han inte pratar sex behöver inte alls vara ett varningstecken. Men med din högst stereotypa syn på och föreställningar om kön förstår jag att du tror det...
  • Vixen90
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 15:15:54 följande:

Bla bla bla zzz...läs ts svar på mitt inlägg så ser du att du gick i spinn helt i onödan. 

Jag ser att han nappade på hennes invit, ja. Bra att det går som TS önskar. Jag önskar henne som sagt allt gott.

Du har ju dock fortfarande en väldigt förlegad syn på kön och sexualitet. Och det var ju främst dina analyser utifrån din syn och dina preferenser som störde mig, så helt i onödan var det väl inte. Du har förhoppningsvis lärt dig att allt inte är stereotyper och att man föredrar/agerar olika. Din analys- och slutledningsförmåga kan alltså förbättras. Han var ju inte asexuell, av allt att döma. Utan bara försiktig och avvaktande tills TS tog initiativ.
  • Vixen90
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-28 07:42:04 följande:

Jag är kvinna och vet att de flesta män inte klarar av att prata om sex utan att vara plumpa och vulgära, och de kommer in på ämnet alltför snabbt, så det kan ju bero på det också. Sedan är kanske inte de flesta kvinnor lika sexuella som jag heller. För mig är det viktigt att veta i förväg hur mannens inställning till sex är eftersom det är så viktigt för mig. Fast nu gör du ju samma sak. Du säger att man föredrar olika, men man får tydligen inte tycka som jag utan att det ska stämplas som "förlegat". Då accepterar du alltså inte en avvikande åsikt utan använder dig av stereotypen att om man tycker som jag måste man ha en väldigt förlegad syn på kön och sexualitet. Har ts också kass analysförmåga då eftersom hon tänkte samma som mig? 

Du får självklart tycka som du gör, men när du hävdar att en "riktig karl" ska vara på ett specifikt sätt så är du ute och cyklar. Det är inte upp till dig att definiera andra män. Det är bara det jag opponerar mig mot. Du drar alla över en kam med ditt uttalande om hur män ska vara. Och alla är de facto inte likadana, men nog är de riktiga män ändå. Du kan absolut ha en åsikt om VILKEN TYP av män du personligen föredrar, men att hävda att en man ska göra ditten och datten (dvs sätta på sin kvinna) för att vara en riktig karl - ja, då är man fel ute.
  • Vixen90
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-29 11:56:24 följande:

Åh, tack! Ditt inlägg var precis vad jag behövde läsa nu, det kom som en gudagåva! :D

Jag tror också att man undviker de profiler där man ser att det är nåt som inte attraherar en...! För mig är det inte om det ytliga oftast, utan t.ex. om en person bor på andra sidan landet, eller andra såna grejer.

Dejten är idag, så det är därför jag håller på att freaka ur totalt, hehe. Men jag intalar mig hela tiden att det kommer gå bra, det är inte så stor grej, etc. Klickar vi inte så gör vi väl inte det och då återgår allt till det vanliga. Då kan jag ju ändå vara stolt att jag vågade börja krypa ur mitt "skal".. :)

Kommer kanske inte uppdatera under kvällen, eller ja man vet aldrig, om det blir fiasko kanske jag åker hem tidigt och skriver av mig här, hihi. Men om det går bra lär jag inte skriva förrän imorgon.

Det jag är mest nervös för nu, är att det har skapats en väldigt flirtig stämning mellan oss, efter de senaste veckornas dagliga meddelanden. Jag hoppas att det inte gör att det har skapats för höga förväntningar för båda två. Ja ja, snart får jag veta. :) Tack för stödet!

Heja heja! Stort lycka till! Njut av er dejt så mycket du bara kan utan att övertänka saker. Det är bättre att vara i nuet än att börja oroa sig långt innan något ens har hänt Det kommer gå bra ska du se! Han är garanterat också nervös, oavsett om det märks eller inte Fokusera bara på att ha trevligt så löser det sig
  • Vixen90

Jag tänker tolka din tystnad som att dejten gått bra! Vill så gärna höra hur det känns imorgon TS! :)

• Vixen90
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-30 12:56:29 följande:

Haha, tack så mycket. :D Vad gulligt att du engagerar dig! Skickar en kram till dig för det.

Uppdatering för alla intresserade, alt. "En historia om den perfekta första dejten". :) (Långt).

Jag var ju dönervös när jag kom till stället. Det var en slags konsert och det såldes drinkar etc. Han var nervös också i början, såg jag. Han var jättesnygg! :)

Vi pratade på, skämtade, lyssnade på den härliga musiken, drack drinkar. Otroligt härlig stämning och pirrigt mellan oss, vi satte oss närmare och närmare varann. Det var sån laddning mellan oss så att luften sprakade! :D

Sen kom den, första kyssen från honom. Helt gudomlig på att kyssas och rummet försvann när jag blundade och bara sveptes med... Jag kunde knappt tro att den här sexiga killen satt och kysstes med mig..det var som en dröm..

Han var otroligt glad och sa att det var en så himla fin dejt. Och han var så het på mig och verkade INTE alls bry sig det minsta om min mullighet. Om något, så verkade det tända honom, hihi. När jag gick ut i pausen och blev borta en stund, så skickade han ett sms till mig bara för att säga hur otroligt fin jag var. En annan gång när jag gick iväg, så frågade nån om min stol var ledig. Killen råkade då göra nån slags "freudiansk felsägning" och säga att "Nej, min flickvän sitter där". :D

Vi gick vidare till en nattklubb och hånglade ihjäl oss, som tonåringar! :D Jag började ana vartåt det lutade... :p Jag hade bestämt att INTE ha sex på första dejten... men det blev helt enkelt för svårt att stå emot... tror aldrig jag blivit så tänd på en man.. :P

Även om sexet blev lite "fummel-första-gången-sex", så gjorde det liksom inget, var bara så underbart härligt att känna varann hud mot hud. Han tyckte tydligen inget om min mullighet, för han bara mumlade hest om hur sexig jag var... hihi, vilken boost för självförtroendet. ;)

Vi fortsatte att skoja och mysa på morgonen och det kändes väldigt naturligt. Han såg mig med sminket på sniskan och sa att jag var så fin.. :p Det var jag ju inte men kanske i hans ögon.. (?)

Sen skildes vi åt med en puss och han sa "vi hörs sen". På morgonen hade vi skämtat om saker vi ska göra framöver.. Men jag har jju förstås ingen aning om vad som händer nu. Kanske jag sumpade det genom sex första dejten... Men isf var det ändå jävligt värt det! :D Och inte ens påven själv kunde ha stoppat mig efter den där kvällen, så att... Vi får se vad som händer, men efter detta så känner jag att jag kommit över en tröskel ang. komplexen om min mullighet, i alla fall! (Och fick världens mest sprakande kväll, på köpet!).

Tack för allt stöd, ni i tråden!

Jaaaaa TS! UNDERBART!

Jösses vad bra det gick. Så skönt. Power to you! Du tog honom verkligen med storm! Eller ni tog varandra! Såååå skoj att höra. Vilken perfekt uppdatering på tråden
  • Vixen90

Okej, TS - angående dejtande och initiativ så MÅSTE jag bara få vara extremt tydlig med att min nuvarande sambo inte rörde ett finger de första månaderna vi dejtade fastän han ville träffas!

Jag skällde ut honom efter noter ett par månader in i dejtandet pga att han var så jäkla tafatt och att jag inte begrep mig på hans sätt. Och då plötsligt bättrade han sig.

Nu såhär i efterhand - 4 år senare - så säger han att han avvaktade medvetet bla pga att han ville va säker på mitt intresse.

Att din dejt inte direkt frågade om ny dejt i alla första smset sedan ni skildes är inget annat än helt normalt - du hade ju inte hört av dig - alltså vet han inte var han har dig riktigt och att då omedelbart fråga om ny dejt vore... för mycket.

Så - det jag vill ha sagt: TA FÖR DIG. Vänta aldrig! Gör det du vill göra och skit i alla "regler" osv! Ta initiativ och ta det du vill ha! Låt inte någon annan styra hur din framtid spelar ut!

Hade inte jag tagit för mig hade jag mist min sambo fastän han var lika intresserad pga att båda gått och väntat på att den andre skulle agera, så chansa inte på att den andre ska föra. Ta det i egna händer.

Stort lycka till och kram

• Vixen90

Bra TS, det är bättre att prova än att fundera ett helt liv på vad som kunde ha hänt

• Vixen90

Jag tycker du har visat vad du vill. Du föreslog ny dejt. Han vet alltså vad du vill.

Han känns lite tafatt nu. Det KAN ha hänt honom nåt jobbigt, som han inte vill säga och kallar "förkylning", men det är lite upp till honom nu isåfall att vinna ditt intresse kan jag tycka. Han måste ju fatta att han behöver göra nåt mera nu om ni ev. skulle gå på dejt igen. Dåkan han inte bara vara knäpptyst så länge.

Tycker du kan avvakta nu så får han ligga på om han bryr sig.

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..