Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 13:41:55 följande:
Jag hade blivit konfunderad av en kille som inte nämner något om sex osv ALLS. Man brukar ju få in det i något litet skämt nån gång åtminstone.
Det för mig ger signaler om att killen är asexuell eller har låg drift, eller att sex inte alls är viktigt för honom, och en sån hade jag aldrig stått ut med.
Själv vill jag ha en kille med klös i, som regelbundet sätter på mig som en karl ska. Hur attraktiv känner man sig som kvinna om mannen aldrig visar passion eller intresse för en som sexuell varelse?
För det första vet du inte något alls om varför killen inte nämner något i sexväg. Det kan finnas andra anledningar än de du listar. Sedan han har ju skrivit att han var lockad av TS kropp, så nog tyder det på att han är sexuellt intresserad. Han kanske bara inte är så vulgär, eller så vill han först träffas och se om de har kemi osv. Han kanske inte vill skrämma bort TS.
För det andra så vet du ju inget om TS drift. TS kanske inte önskar det du gör? Hon kanske tycker det är okej att han inte nämner sex.
Och det känns lite 1800-tal att uttala sig som du gör om hur "en karl" ska vara. Alla är olika och alla gillar olika. Det är ganska förminskande och elakt rent ut sagt att stämpla män som inte "regelbundet sätter på" sin kvinna som o-riktiga karlar. Och vad gör det uttalandet kvinnor som tar för sig till? Karlar? Eller vad?
Oavsett så tycker jag det är onödigt att dra några slutsatser om den enes eller andres sexualitet och sexuella preferenser innan man träffats och känt av stämningen.
Att han inte pratar sex behöver inte alls vara ett varningstecken. Men med din högst stereotypa syn på och föreställningar om kön förstår jag att du tror det...