• Anonym (mm)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Jag tycker absolut inte att det låter som om han bara ville ligga. Jag tror han vill att du ska ta lite initiativ. Jag tror, av det jag har läst, att han är uppriktigt intresserad av dig. Jag tror han är osäker på vad du vill! Visa vad du vill är mitt råd =)

• Anonym (mm)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-07 14:53:33 följande:
    Du är singel va? :)
    Va?
  • Anonym (mm)

Men om ni nu bestämt att ses i veckan så är han ju intresserad, förstår inte problemet, du överanalyserar ju typ. Jag har inget behov av att höras konstant när man bestämt att ses och när man setts rätt nyligen.. ska du kunna fortsätta dejta så kan du ju inte hålla på som du gör nu..

• Anonym (mm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-07 18:38:23 följande:
    Det var inte riktigt så det var... Han hörde knappt av sig alls, under hela veckan. Och när jag sen till slut föreslog en specifik tid för dejt så tog det 2 dar...inget svar... då smsade jag en gång till och skrev att vi får väl avboka då?... och att det var lite tråkigt. Sen tog det nåt dygn till, innan han till slut svarade. Och saken var den att han var den som brukade skriva flera ggr per dag, innan. Så ja, jag uppfattade hans beteende som svalnat intresse/kalla fötter... precis som de andra i tråden här. ;)
    Fast så uppfattar inte jag det. Du tog nog ut något i förskott, gäller att vara lite chill, har man väl setts kanske man inte har samma behov av att höra av sig i samma takt längre. Ne jag vet inte, tycker bara att du antagit lite väl mycket och skickat mess som om då avbokar vi då osv. Klart man blir ivägskrämd då, hade tom jag som tjej blivit...
  • Anonym (mm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-07 19:03:21 följande:
    Om en person går från att sms:a flera ggr per dag, till att efter sex knappt ta initiativ til att smsa alls, och börja med att inte svara på sms på 2 dygn, flera ggr i rad, så utgår jag från att nåt förändrats i intresset.. Men i mitt uppföljande sms efter ett par dar, så ställde jag det som en "fråga" kring avbokning...just för att jag inte var säker. Han kunde ju åtminstone då ha skyndat sig lite grann att svara, kan jag tycka, men nej.

Jag är en person som reagerar på om nån helt plötsligt drar sig undan väldigt mkt, från att ha visat stort intresse. Tycker då att man åtminstone kan säga nåt i stil med varför man plötsligt hör av sig så pass mkt mindre. Det är ju extremt känsligt i början när man träffat nån. I min värld så är man lite mån om att inte den andra ska tro att man tappat intresset, om man vet med sig att man är sån som plötsligt slutar höra av sig..

Men alla är ju olika. Vi kanske bara inte passade ihop.

:)
    Du tänker att det förändrats efter sex, det förändrades efter att ni sågs. Jag har inte direkt något behov av att höras lika mycket efter att man setts. Man har sets, haft det jättetrevligt, jag behöver låta det sjunka in och kan höras två dagar senare. Jag kan ändå vara väldigt intresserad trots att det dröjer två dagar. Mén börjar min dejt hålla på och antyda att man inte är intresserad, vill avboka osv så tappar jag intresset direkt...
  • Anonym (mm)

Förlåt men jag bara känner att du tänker helt fel ibland. Du bör bygga upp din självkänsla. Annars kommer ditt fortsatta dejtande inte leda någonstans.

• Anonym (mm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-07 19:20:37 följande:
    Håller absolut med om att man kan höras 2 dar senare, efter dejten. Helt okej. Men han hörde ju av sig superglatt dan efter, för att därefter försvinna... Det var det att han inte tog några initiativ alls, i princip, under veckan, som började gnaga på mig.. och i kombination med att han svarade så pass segt också, ett par ggr i rad. För mig känns det inte riktigt okej att påbörja ett sånt mönster, just i detta känsliga läge som det är, med att boka in en andra dejt... det är så pass avgörande läge liksom. (Sen så visste han att jag inte hade dejtat på länge, att jag var nervös etc).

Men visst, jag köper att andra funkar annorlunda. Jag behöver nog lite mer initiativ från den andra personen, just efter första dejten. Eller åtminstone att personen svarar "hyfsat" fort, inom ett dygn eller så, om jag väl själv vågat mig på ett initiativ. (Det tog mycket mod från mig :) ) Jättetacksam för alla olika perspektiv. Nu har jag lite övning för framtida dejting. :)
    Mycket fokus på hans beteende och vad han tycker och tänker. Tycker du borde fokusera mer på dig själv, vad vill du? Vill du höra av dig, gör det. Vill du ses igen? Se till att ni gör det då. Är väl en vanesak det där kanske. Men bara för att du är tjej ska du ju inte sitta hemma och vänta. Se till att du träffar den där killen du så gärna vill ha.
  • Anonym (mm)

När var det du skrev det messet, om dag och tid alltså? Svarade han inget alls på det? Skrev du det som en fråga?

• Anonym (mm)

Ok, vad skrev du igen till honom då? Och han hade inte svarat för att han varit sjuk?

• Anonym (mm)

Ok, låter som om du skrämde bort honom. Ni har liksom setts en gång. Jag behöver ofta lite tid på mig att smälta en dejt, lite tid att fundera och känna efter vad jag verkligen tycker och tänker. I början ska saker vara lätt och roligt och var väl kanske lite onödigt att skriva att det var tråkigt att han inte hörde av sig lika mycket längre och att du pga det funderar på att ställa in. Han var sjuk och mådde säkert jättedåligt. Visst hade han kunnat messa, men han kände väl kanske att det inte hade blivit något roligt mess ändå, man är kanske inte på humör för att skriva något gulligt och kärleksfullt när man mår dåligt.

• Anonym (mm)

Men när en kille säger att han vill ses så vill han ses, tolka inte in en massa annat i hans svar. Var det han som hörde av sig senast med att han kan i veckan? Du kanske borde höra av dig och kolla hur han mår? Har du ens kollat det? Hur han mår?

• Anonym (mm)

Han var/är sjuk och det enda ts tänker på är att han inte hört av sig lika mycket och inte verkar intresserad längre. Har hon någon gång tänkt att hon ska fråga hur han mår? Istället får han lite "sura" mess att om han inte hör av sig så måste hon avboka. Jag hade iaf blivit less av såna mess när jag är sjuk och mår dåligt.

• Anonym (mm)

Jaja ts får göra som hon vill, men om hon verkligen gillade honom och är intresserad av honom så är det dumt att ge upp så lätt. Ibland får man kämpa lite. Han kanske känner att du inte bryr dig så mycket om honom då du inte ens frågat hur han mår, eller tyckt synd om honom eller bett honom att krya på sig eller något liknande gulligt sms. Istället har du mer blivit "sur" för att han inte hört av sig lika ofta. Min erfarenhet är väl att man hörs mer innan man börjat träffas, sen så ses man, pratar, då har man väl inget behov av att höra av sig direkt igen då man nyss setts. Sen bestämmer man någon ny dejt och man behöver kanske inte höras varje dag fram till att man ska ses, vad finns det då att prata om när man ses?

• Anonym (mm)

Han kanske inte alls bara var ute efter sex, han kände väl att ni inte klickade helt enkelt. Men jaja, efter att du fick reda på att han var sjuk så har du ju inte frågat hur han mår. Och sen ville han ju faktiskt ses.

• Anonym (mm)
    Anonym (Lotta) skrev 2017-10-08 11:50:13 följande:

Spännande tråd! Jag har inte dejtat sen tiden innan mobiltelefoner och inser att det är stor skillnad, i alla fall för kvinnor. Jag har dejtande väninnor som också drar stora växlar på hur snabbt smsen kommer och som vill ha svar snabbt även under arbetstid.

Å ena sidan vill alla ha en partner med ett aktivt liv, med släkt o vänner o arbete o intressen. Å andra sidan ska man kunna prioritera ned allt annat och alltid ha tid att texta och träffas så fort man träffar någon som känns lovande. Naturligtvis kan man texta när man är förkyld men det är inte lätt att planera in saker som ska "bokas " när man är sjuk och det finns annat man måste tänka på, svara på jobbmail, ringa farfar, avboka en kompisträff... jag skulle bli trängd om en person började bli sur för mindre än en veckas tystnad efter en dejt, även om den var jättefin. Tyvärr tror jag att det är kravkänslan som får honom att backa , inte alls sexet eller kroppen.

Precis detta!
  • Anonym (mm)
    Pumakvinna skrev 2017-10-08 13:05:07 följande:
    Skulle aldrig se det så. För en romantisk involvering är inte som vilken vänskap eller bekant som helst. Med vänner är det inga dopaminkickar som frisätts eller fortplantningshormoner som drar igång. När förälskelse uppstår är det som om hjärnan blir drogad och kroppen vill  ha mer och mer för er som inte upplevt detta. Det går alltså inte att jämföra med något annat och generellt sett bondar två individer som fallit för varann på den nivån att de vill höras hela tiden, längtar, vill höra varandras röst, vill ligga med varandra direkt igen, flera gånger om dagen, det är så kärlek uppstår och det som kallas förälskelse, Men i vår tid väljer många särskilt män bort detta och vill behöver inte binda upp sig,varför dessa signaler inte uppstår i mannen. Människor kan dessutom få lite oxytocin här och lite där och sprida det mellan många olika om man har den förmågan att dela upp sina behov och känslor på flera vilket förhållandevis få kvinnor klarar av jämfört med män. Och detta var heller inget som TS var intresserad av.

Så oavsett har denna typ av anknytning inte uppstått i killen som i TS. De fungerar helt enkelt för olika och vill olika saker.  Om det stämmer med någon och man anknyter på samma sätt så är det sällan några frågetecken. Man vill höras så gott som hela tiden och har behov av denna bekräftelse och närhet från den man förälskat sig i.
    Men bli förälskad efter att ha setts en gång?
  • Anonym (mm)

Du har inte hört något från dejten då?

• Anonym (mm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-10 17:43:38 följande:
    Jo han hörde av sig igår e.m. och frågade hur det blev, om vi skulle ses på kvällen. Jag svarade som det var, att jag hade tyvärr planerat in annat då jag inte hörde av honom på några dar, förut då när förslaget las fram. Så skrev jag att jag hoppas han mår bättre.

Så nej, ingen dejt...
    Alltså här kan väl jag ändå känna att han är intresserad...
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..