Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-03 12:54:36 följande:
Känner absolut att det ändå var värt det! Behövde verkligen sex och närhet, som jag inte haft på länge... så det visade sig att det behovet fick gå först. Har klarat mig bra som singel länge, men just sex- och närhetsbiten, har varit något som jag saknat väldigt mkt på sistone. Det är ju trots allt ett basbehov hos alla, eller åtminstone de flesta människor.
Jag tycker självklart att det är tråkigt att han inte verkar vilja mer/inte hör av sig mer, absolut. Men inte så pass tråkigt att jag skulle vilja ha detta ogjort. Min personliga inställning är också, som jag tror jag nämnt nånstans i tråden, att jag finner det vara en rätt oattraktiv egenskap hos de killar som inte kan fortsätta ses/känslorna dör, bara för att sexet kommit tidigt med i bilden. Det är bara min personliga åsikt så klart. Men jag finner det mycket mer attraktivt med män som inte alls bryr sig om sånt, utan fokuserar på annat. Jag tror t.ex. att den här killen hade åtminstone nån slags begynnande känslor/starkt intresse för mig, det märktes på hela hans väsen och sätt. Och i sättet han smsade mig dagligen i flera veckors tid.
Men om jag då helt plötsligt sen blir 'förbrukad'/värdelös etc, i hans ögon, endast pga tidigt sex, så får också jag en minskad attraktion till honom. Kan känna att det känns som en tråkig inställning/lite negativ sida han har, eller hur jag ska förklara. Detta har med att göra som sagt, att jag också har träffat på en hel del män som har den motsatta inställningen, dvs. att det inte spelar nån roll när sexet sker, eller att det rentav är bättre att ha sex tidigt.
Sen om mulliga tjejer är lättfotade har jag ingen aning om. Tråkig "jargong", tycker jag. Men i mitt personliga fall så stämmer det iaf inte. Är mycket sällan jag byter partners till höger och vänster, eller har sex med nån i ett tidigt skede. Har alltid varit sån generellt, som person. Förutom just precis nu då. :P
(Kanske var han också bara en bra "skådis", som helt enkelt var ute efter enbart sex/ett ligg, och hade kunnat hålla uppe sin fasad av intresse några veckor till, innan sexet. Omöjligt att veta. Men i så fall har jag ju inte slösat bort massa tid iaf).
Låter som en vettig inställning, tycker jag.
Anonym (hör av dig!) skrev 2017-10-03 12:47:42 följande:
Varför kan ni inte bara ha vardagliga samtal igen, vilket jag antar att ni hade innan ni sågs? Lägg inte all vikt vid att få frågan om ni ska ses igen, utan kolla läget om det finns ett ömsesidigt intresse i att fortsätta skriva med varandra/ha kontakt osv. Hör av dig och fråga om läget och vad som händer, återkoppla till nåt ni pratat om förut, eller vad som helst. Sluta vara så utstuderad med hur du tar kontakt och gör det mer för du vill ha kontakt.
Men de hade väl sina samtal som en upprinnelse till en träff? De snackade väl knappast bara bort tid. De hade vad jag förstår ett syfte med att prata med varandra. Om hans syfte nu visade sig vara att prata med ts för att få träffa henne och ha sex så är ju hans syfte uppnått. Ts hade en annan ingång till träffen men varför skulle hon vara sugen på att ensam hålla kontakten igång i det här läget?