Inlägg från: Anonym (Lotta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lotta)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Spännande tråd! Jag har inte dejtat sen tiden innan mobiltelefoner och inser att det är stor skillnad, i alla fall för kvinnor. Jag har dejtande väninnor som också drar stora växlar på hur snabbt smsen kommer och som vill ha svar snabbt även under arbetstid.

Å ena sidan vill alla ha en partner med ett aktivt liv, med släkt o vänner o arbete o intressen. Å andra sidan ska man kunna prioritera ned allt annat och alltid ha tid att texta och träffas så fort man träffar någon som känns lovande. Naturligtvis kan man texta när man är förkyld men det är inte lätt att planera in saker som ska "bokas " när man är sjuk och det finns annat man måste tänka på, svara på jobbmail, ringa farfar, avboka en kompisträff... jag skulle bli trängd om en person började bli sur för mindre än en veckas tystnad efter en dejt, även om den var jättefin. Tyvärr tror jag att det är kravkänslan som får honom att backa , inte alls sexet eller kroppen.

• Anonym (Lotta)

Jag fattar att en förändring är en större varningssignal. Men jag skulle mycket väl kunna fundera lite på ett bra svar och sen glömma att svara om en sjukdom ställer till det. Han har väl annat att tänka på och avboka då?

Du känner ju bäst hur han har förändrats men jag skulle definitivt inte räkna ut honom utan tänka "jaså han var sjuk ja men då fattar jag varför det blev så tyst ". Ni har träffats, det kändes riktigt bra, då kan man lita på att den andre har kvar intresset en vecka även om man inte orkar prata och kan ses , så kan man också välja att se det? I alla fall så länge man inte hört något annat.

• Anonym (Lotta)

Ts, det är förstås så att du märker skillnaden på honom och det är väl svårt att förmedla. Jag har inte missat något, jag har läst hela tråden. Han är definitivt tyst men någonstans skrev du " tyst och kall" och det där kalla är ju bara en känsla, inget han gjort utom att inte höra av sej. Det kan ju finnas en bra förklaring.

Men lycka till och om han nu bara tystnade sådär för att han inte ville träffa dej så var han en fegis som inte kunde säga det tydligt och det måste vara skitjobbigt att vara ihop med någon som kommunicerar så dåligt så då var det bra att du inte föll ännu mer innan du upptäckte den sidan.

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..