• Pumakvinna

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Anonym (Lotta) skrev 2017-10-08 12:19:09 följande:

Jag fattar att en förändring är en större varningssignal. Men jag skulle mycket väl kunna fundera lite på ett bra svar och sen glömma att svara om en sjukdom ställer till det. Han har väl annat att tänka på och avboka då?

Du känner ju bäst hur han har förändrats men jag skulle definitivt inte räkna ut honom utan tänka "jaså han var sjuk ja men då fattar jag varför det blev så tyst ". Ni har träffats, det kändes riktigt bra, då kan man lita på att den andre har kvar intresset en vecka även om man inte orkar prata och kan ses , så kan man också välja att se det? I alla fall så länge man inte hört något annat.

Skulle aldrig se det så. För en romantisk involvering är inte som vilken vänskap eller bekant som helst. Med vänner är det inga dopaminkickar som frisätts eller fortplantningshormoner som drar igång. När förälskelse uppstår är det som om hjärnan blir drogad och kroppen vill  ha mer och mer för er som inte upplevt detta. Det går alltså inte att jämföra med något annat och generellt sett bondar två individer som fallit för varann på den nivån att de vill höras hela tiden, längtar, vill höra varandras röst, vill ligga med varandra direkt igen, flera gånger om dagen, det är så kärlek uppstår och det som kallas förälskelse, Men i vår tid väljer många särskilt män bort detta och vill behöver inte binda upp sig,varför dessa signaler inte uppstår i mannen. Människor kan dessutom få lite oxytocin här och lite där och sprida det mellan många olika om man har den förmågan att dela upp sina behov och känslor på flera vilket förhållandevis få kvinnor klarar av jämfört med män. Och detta var heller inget som TS var intresserad av.

Så oavsett har denna typ av anknytning inte uppstått i killen som i TS. De fungerar helt enkelt för olika och vill olika saker.  Om det stämmer med någon och man anknyter på samma sätt så är det sällan några frågetecken. Man vill höras så gott som hela tiden och har behov av denna bekräftelse och närhet från den man förälskat sig i.
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..