Inlägg från: Anonym (seriously) |Visa alla inlägg
  • Anonym (seriously)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-26 22:30:44 följande:

Uppdatering: som om jag inte vore nervös NOG över detta, så har tekniken spelat mig ett riktigt fult spratt! Om man skickar sms från Android-mobil och det är över visst antal tecken, så "blir" det automatiskt ett "MMS"... Och även om jag har leveransrapport på för både sms/MMS, så, när jag "håller in/trycker" på "MMSet", så syns det bara "Skickat", dvs. står inget alls om "mottaget".... Detta verkar vara ett problem med vissa (Android)mobiler. (För förut när jag skickade en bild till honom, så sa han att det såg ut som ett MMS, men att det inte kunde levereras... suck).

Så nu har jag alltså en ytterligare "svårighet" i det hela: Jag har ingen aning om ifall han fått mitt "MMS" (alltså "lite längre sms", om min kroppsfigur.. eller inte alls fått det! Fy tusan vilken mardröm.... :P Vet ju inte om jag ska skicka igen eller bara låtsas som ingenting.. och sen börja snacka om dejten igen....

TACK, alla som svarar peppande och förstående. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra härnäst..(?), men min tillvaro blir liiite ljusare just nu, pga er!

Snälla du...sluta oroa dig! Det är inte brottsligt att vara kurvig eller ens gigantiskt tjock. Ta inte ansvar för killen...han får väl göra sin egen bedömning. Är det så att dina bilder har varit för smickrande och att du undanhållit ditt egentliga utseende får du faktiskt skylla dig själv och ta en ev besvikelse från mannen du ska träffa. Men ta inte ut det i förskott och sluta noja,  för det är otroligt oattraktivt med osäkra människor som ber om ursäkt för sin existens.Killar tycker om avslappnade tjejer med bra självförtroende, som gillar sex och trivs med sina kroppar. Om du inte lyckas charma grabben så tror jag det kommer att svikta på just de egenskaperna. Att du verkar för osäker och har för mycket hang ups med dig själv.

Om du nu har leveransrapport på din mobil och det visar sig att han inte fått mms:et så var jävligt glad för det och se det som en gåva och Guds sätt att hindra dig från att göra en riktig groda och be om ännu en ursäkt för din kropp. Skicka inga bilder och inga fler sms där du nämner ämnet kropp. Börja flirta med honom, var cool och förförisk och intressant. Prata i telefon och försök lär känna varandra lite så ska du se att ni har bra underlag när ni väl ses. Klä dig i kläder du trivs riktigt bra i och träna lite innan för det sänder ut massa feelgood hormoner i kroppen + att man blir snygg och fast av det;)
  • Anonym (seriously)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-03 14:30:10 följande:
    Jag förstår hur du menar... men så som kontakten sett ut hittills, så har det nästan med knivskarp precision varit "varannat sms"-principen, som vi kört..från båda två. Så sett utifrån den principen, så är det ju "hans tur" nu...

Samtidigt kan jag ju absolut förstå er här som skriver att jag borde ge det ett försök, för att se hur det blir. Tro mig i att det är en liten "kamp" i mig, hehe. Å ena sidan vill man ju gärna veta säkert, att han inte är intresserad. Det vore ju verkligen väldigt synd att missa en chans med en så härlig person som han verkade vara...

Å andra sidan, ja, jag är lite stolt av mig (och kanske rentav för stolt, ibland, hehe). Samt det skulle också kännas lite mer "sorgligt", än vad det gör just nu, ifall han inte skulle svara alls, om jag "sträcker ut en hand"..

Ja det är inte lätt det här! Jag gillade ju verkligen honom. Behöver fundera under e.m., om det är min cyniska/stolta sida som "vinner," eller om det är den lite hoppfulla/romantiska... (Imorse var jag rätt säker på att jag tänkte smsa på kvällen, men efter bara några timmar tänkte jag annorlunda! Förstår att det verkar irrationellt men ja, jag gillade som sagt killen, så det känns som att jag kanske inte är mitt "mest rationella jag" hela tiden, just nu.. :P ).

Tack alla ni fina som kommenterar! :)
    Förstår dina tankar och tvivel. Har själv råkat ut för alldeles för många killar vars syfte varit avklarat i o m sexet,  hur bra det än varit. Som om de är immuna mot vad som verkligen händer mellan en när man ses för att de är fördestinerade att gå vidare och inte utveckla känslor under några förutsättningar. Vi kan ha haft månader innan med långa samtal på telefon flera ggr i veckan. Bytt bilder, haft bra kommunikation, gemensamma intressen, mycket laddning speciellt under sexet. Ändå tyst som i graven efteråt..Helt oförståeligt!! Har tagit det så personligt vissa gånger och inte kunnat förstå hur någon kunnat vara nöjd och inte ens vilja ha sex med mig fler gånger trots att de fått superb kvalitet och njutit maximalt;) Killar funkar inte som kvinnor, bara att inse det. Tror faktiskt inte det skulle spelat någon roll om man varit bästa sexet nånsin och haft den snyggaste kroppen de skådat. Har de bestämt sig så har de och oftast träffar de flera olika samtidigt och är sällan nödbedda fysisk. De har liksom inget behov av att få känslor för någon eftersom detta endast begränsar dem. De kan ju ändå få så  mycket sex de kan önskar.

Förr väntande jag in killar och var noggrann med vem som skulle svara och att inte var för angelägen, men det där har jag helt slutat med. Är istället herre över min situation och sätter upp gränser för mig själv och vad jag kan hantera. Jag hör av mig precis när jag vill för ATT jag vill just då och vill veta mina utsikter och skiter i spelet. Vill inte dra ut på saker och lämna det upp till dem.

Du kan mycket väl höra av dig och ta saken i egna händer. Skriv bara "känner du för att göra om det eller ses igen"?  te x så får du svart på vitt. Lämna inga öppna frågor utan bara såna som kan ge ja eller nej som svar. Skriver han JA så skriver du "fredag kl 20 där och där" och förslår redan en plan. Lämna inte det upp till honom. Det där med telefon kan vara känsligt efteråt men bäst är ju om man kan ha en avslappnad konversation om än med lite pirr och snacka om vad som hände och elda upp varandra för en ny dejt;)

• Anonym (seriously)

Följer ännu:) Mycket spännande och coolt av dig att agera cóch driva på.

Tyvärr gör han det som exakt "de flesta" killar gör som samtliga kvinnor i ens umgängeskrets råkar ut för inkl mig själv. Något gör att de får kalla fötter? Vet inte hur många gånger jag klandrat mig själv för händelser jag gjort, min personlighet, inte tillräckligt bra på att suga, kyssa, knulla, haft fel parfym skrattat för lite åt deras skämt, varit för kaxig etc. Men samma händer ju andra kvinnor hela tiden och diskuteras ju flitig på sajter som denna, så alla kan inte inte vara lika jävla usla, det är ju killarna som brustit på både det ena och det andra. De har ju bara varit sig själv mestadels och inte bett om ursäkt för det trots brister och total ofullkomlighet.

Din dejt har definitivt fått second thoughts. Anledniongen kan man ju spekulera i, men som du skriver har hans beteende ändrat sig radikalt sedan innan nihade sex. Det är ofint att inte svara på sms speciellt om man har en planerad aktivitet i sikte. Vad som fascinerar mig är hur mycket tid han hade till dig innan ni hade sex, ni hördes flera ggr i veckan, pratade i telefon osv, nu kan han inte ens knappa några bokstäver och redan tvingat dig att behöva visa känslor och bli lite needy! Detta är helt fel väg att gå och kärlek ser aldrig ut så här på lika villkor.
    Dumpa honom! Låt honom höra av sig om han vill så får du se om du känner för att svara då. Dejta den andra killen och tänk att han är den fega typen som inte är värd att lägga sin tid på. Förr eller senare hade han gjort dig besviken och sårat dig om ni träffats mera. Tyvärr är det inte lätt att hitta killar man gillar och vill fortsätta med, som dessutom är snygga och attraktiva. Har själv gett alldeles för mycket av min tid till sådana just bara pga bristen och fått ångra det bittert..

Ta inte åt dig du var säkert underbar och känslan ni hade mellan er var sann men i slutändan betyder dessa olika för kvinnor och män. De kan lättare resonera med sin logik och bestämma sig för att  inte utveckla känslor om de tvivlar på något sätt eller anser att det nog inte kommer att funka. Men det betyder inte att de inte njöt eller faktiskt fick lite känslor för dig. Bara inte lika angeläget för dem + att många vill verkligen bara hålla livet på en sexuell nivå och gärna få sina behov mättade av flera och nöjer sig med det. Bara det att de inte är öppna med det inledningsvis:(

• Anonym (seriously)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-07 19:20:37 följande:
    Håller absolut med om att man kan höras 2 dar senare, efter dejten. Helt okej. Men han hörde ju av sig superglatt dan efter, för att därefter försvinna... Det var det att han inte tog några initiativ alls, i princip, under veckan, som började gnaga på mig.. och i kombination med att han svarade så pass segt också, ett par ggr i rad. För mig känns det inte riktigt okej att påbörja ett sånt mönster, just i detta känsliga läge som det är, med att boka in en andra dejt... det är så pass avgörande läge liksom. (Sen så visste han att jag inte hade dejtat på länge, att jag var nervös etc).

Men visst, jag köper att andra funkar annorlunda. Jag behöver nog lite mer initiativ från den andra personen, just efter första dejten. Eller åtminstone att personen svarar "hyfsat" fort, inom ett dygn eller så, om jag väl själv vågat mig på ett initiativ. (Det tog mycket mod från mig :) ) Jättetacksam för alla olika perspektiv. Nu har jag lite övning för framtida dejting. :)
    Tycker du tänker helt rätt. Att dejta någon och ha sex skapar känslomässiga band iallafall i de flesta kvinnor och är ett led i anknytningsprocessen som ett antal hormoner och signalsubstanser ger upphov till.Du ska inte ens fundera i banorna om du är överdrivet på, har för dålig självkänsla eller är avvikande på något sätt eller skrämt iväg honom. Du behöver anknyta intensivt speciellt i början av en relation för att kunna utveckla känslor och finna det meningsfullt, vilket är mer normalt än onormalt och killen du träffat funkar uppenbarligen inte som du varför ni redan nu är en dålig match som kommer att skapa obalans längre fram. Ni har lagt ner en massa tid och energi på varandra som han inte värdesätter när målet (hans) är uppnått och behöver tydligen tid att fundera. Vad du ska fundera på är om du vill ge honom det även om det inte finns några garantier, eller köra på ditt eget spår? Ta bara kontrollen och skicka inga flera sms och lev ditt liv som om han inte finns. Snart lär du veta. Jag har personligen dejtat så många skumma killar med samma beteende och när jag glömt dem har de hört av sig igen, mer än en gång och agerat som om inget hänt. För dem har tiden stått stilla och de har velat exakt samma som förra gången och tror att man bara ska plocka upp där man slutade helt osentimentalt. Varför de kan göra detta är för att de inte investerade några känslor alls i mig vilket jag ju gjorde i dem. De blev inte svaga och föll för mig som jag gjorde för dem,  trots att de med all säkerhet gillade mig jääättemycket, eftersom de vill träffas igen. Har tackat nej de flesta gånger eftersom jag kommit över dem helt och inte haft behov längre. För mig är det allt eller inget och här och nu:)
  • Anonym (seriously)
    Håller absolut med om att man kan höras 2 dar senare, efter dejten. Helt okej. Men han hörde ju av sig superglatt dan efter, för att därefter försvinna... Det var det att han inte tog några initiativ alls, i princip, under veckan, som började gnaga på mig.. och i kombination med att han svarade så pass segt också, ett par ggr i rad. För mig känns det inte riktigt okej att påbörja ett sånt mönster, just i detta känsliga läge som det är, med att boka in en andra dejt... det är så pass avgörande läge liksom. (Sen så visste han att jag inte hade dejtat på länge, att jag var nervös etc).

Men visst, jag köper att andra funkar annorlunda. Jag behöver nog lite mer initiativ från den andra personen, just efter första dejten. Eller åtminstone att personen svarar "hyfsat" fort, inom ett dygn eller så, om jag väl själv vågat mig på ett initiativ. (Det tog mycket mod från mig :) ) Jättetacksam för alla olika perspektiv. Nu har jag lite övning för framtida dejting. :)
    Tycker du tänker helt rätt. Att dejta någon och ha sex skapar känslomässiga band iallafall i de flesta kvinnor och är ett led i anknytningsprocessen som ett antal hormoner och signalsubstanser ger upphov till.Du ska inte ens fundera i banorna om du är överdrivet på, har för dålig självkänsla eller är avvikande på något sätt eller skrämt iväg honom. Du behöver anknyta intensivt speciellt i början av en relation för att kunna utveckla känslor och finna det meningsfullt, vilket är mer normalt än onormalt och killen du träffat funkar uppenbarligen inte som du varför ni redan nu är en dålig match som kommer att skapa obalans längre fram. Ni har lagt ner en massa tid och energi på varandra som han inte värdesätter när målet (hans) är uppnått och behöver tydligen tid att fundera. Vad du ska fundera på är om du vill ge honom det även om det inte finns några garantier, eller köra på ditt eget spår? Ta bara kontrollen och skicka inga flera sms och lev ditt liv som om han inte finns. Snart lär du veta. Jag har personligen dejtat så många skumma killar med samma beteende och när jag glömt dem har de hört av sig igen, mer än en gång och agerat som om inget hänt. För dem har tiden stått stilla och de har velat exakt samma som förra gången och tror att man bara ska plocka upp där man slutade helt osentimentalt. Varför de kan göra detta är för att de inte investerade några känslor alls i mig vilket jag ju gjorde i dem. De blev inte svaga och föll för mig som jag gjorde för dem,  trots att de med all säkerhet gillade mig jääättemycket, eftersom de vill träffas igen. Har tackat nej de flesta gånger eftersom jag kommit över dem helt och inte haft behov längre. För mig är det allt eller inget och här och nu:)
  • Anonym (seriously)

• Anonym (seriously)

• Anonym (seriously)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-10 18:12:54 följande:
    Haha vad gulligt av dig! Känns som om du och flera andra i tråden är lite som kompisar till mig också. :) Så många som stöttat och gett råd. Tack!

Ja du, jag vet inte riktigt vad som händer nu... Jag svarade honom ju som sagt, igår. Sen dess har han inte skrivit nåt mer efter det. Och av förklarliga skäl så har ju inte jag så där jättestor lust att vara den som (igen) föreslår en ny dejt. Utifrån hur det gick förra gången jag frågade, så känner jag att initiativet får komma från honom denna gång, i så fall...
    Coolt att du var upptage och sa det til honom;))))))))
    Nu har du bollen och kan tänka i lugn och ro och höra av dig precis när du vill till honom,,,OM DU VILL:P

Han hör ju klart inte av sig för att han blev putt!!! Han förväntade ju sig att du skulle sitta och vänta och tog dig för given vilket han nu vet att ha inte kan. Tror han är en player så ta det lugnt med honom och gör ditt. Knulla honom igen om du vill men förvänta dig inget och håll dina känslor i styr.

Önskar dig gott! Tycker du handlar imponerande oc förtjänar en riktigt fin man.
  • Anonym (seriously)
    EnGladPingvin skrev 2017-10-11 09:26:08 följande:

Har läst tråden med fascination och blandade känslor. Känner så väl igen mig från tiden jag var på dejtingmarknaden och de ibland tvära kasten från "bubbel" till tvivel och irritation. På något sätt tror man till slut att man måste delta i "spelet", vem ska sms:a först, är man för på eller för av, mm. När jag väl träffade min man insåg jag till slut hur det skulle vara. Han visade öppet sitt intresse, han svarade på sms, han tog initiativ, han hörde av sig och det vara aldrig något spel om vem som ska skicka sms eller inte. Ville någon av oss höra av sig gjorde vi det och vi fick alltid snabbt svar. Inga ursäkter om "har haft fullt upp", "var sjuk", "inga batterier i telefonen" (har hört alla!). Man har aldrig så dåligt med tid att man inte kan skicka ett sms. Är man intresserad blir man glad över ett sms och svarar så snabbt man kan.

Alla dejtande borde läsa boken "He's just nog that into you".  Män som är intresserade visar det. De vill träffas. De bryr sig inte om om de är förkylda, ska jobba tidigt dagen efter, ska träffa mamma eller något annat. 

Så skippa spelet. Är du intresserad visa det. Ring, sms:a, föreslå dejt. Får du inte samma respons move on. Visst kan man vara för på, men om någon får kalla fötter pg av ett sms per dag eller att en dejt föreslås ett par dagar efter förra så är den personen inte intresserad eller löjligt omogen. 

Lycka till! Du kommer träffa den där personen som får dig att inte tveka. Lägg inte mer energi på den här typen.

Bra formulerat! Exakt så är det. När saker är rätt från början så finns det inga fel att begå. Kan inte minnas att jag nånsin suttit och kalkylerat med spel och timmar. huruvida man kan höra av sig nu eller om 2 timmar eller  3dagar de gånger jag träffat kärleken i mitt liv. Det har aldrig funnits några tvivel. Båda har bara kört på direkt och anknytit meddetsamma så som det ska vara när kärlek uppstår.

Problemet med dejtingvärlden är att alla normala mönster och värderingar har omkullkastats och förhandlats bort till förmån för den fria tillgången av oändliga möjligheter som bara är verkliga i den egna fantasin. Man blir girig och respektlös mot både för sig själv, andra och utvecklar fega, oärliga beteenden som man aldrig behöver ta ansvar för. Efter ett tag i den avskärmade världen har man blivit personlighetsförändrad och får svårt att ha nära relationer, förutom rent sexuella. Man blir en desillusionerad "kkhora" som går på myten om frihet och att man inte längre behöver nära relationer. Människor blir slit och släng varor och känslor en ytterst obekväm restprodukt från svunna tider.

Tycker precis som du föreslår att man ska höra av sig om man känner för det och exakt när man vill och sätta standarden för vem man är och hur man vill ha det tidigt, på det viset blir kommunikationen rak och tydlig. Den som inte pallar, lär försvinna omgående.

Kvinnor gör ofta felet att spela på männens villkor eller det som de tror att männen vill ha, vilket sedan blir helt misstolkat av män som påstår sig avsky det kvinnliga spelet som gör dem osäkra. Men anledningen till varför kvinnor tvingas spela till att börja med är för att de ofta dejtar män som inte vill ha dem lika mycket. Män som leker med dem utan något djupare syfte. När man är säker behöver man inte spela. Männen spelar aldrig utan är bara sig själv för att de kan. Kvinnor gör sig till åtlöje om och om igen för att de är utrustade med känslor som löper amok varje gång en man har berört henne.

Om kvinnor var mer tydliga med sina avsikter skulle män fortfarande utnyttja dessa men om de slutade ligga med killar i tidigt skede innan de fått bekräftelse på att duga på andra sätt än till sex så skulle mycket av denna problematik försvinna. Visst det skulle bli mindre sex för alla men också betydligt mindre krossade hjärtan. Tror att män ligger runt för att de kan och sex är en drog, men om de tvingas engagera sig lite djupare och faktiskt utveckla lite andra känslospektran inom sig själva så skulle alla vinna på det i längden och regelbundet kvalitativt sex skulle åter komma på agendan och bli populärt:)

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..