"Varnat" dejt om min kroppsform..
Vad skrev du till honom?
Vad skrev du till honom?
Det är naturligt att vara orolig när man verkligen vill att det skall funka. Jag var, precis som du, jättenervös över att killen inte skulle finna mig attraktiv (eller jag honom) när vi skulle träffas, efter 2,5 månaders långa samtal där vi även konstaterat att vi älskade varandra. Jag är inte mullig, snarast smal, men som sagt... det handlar inte så mycket om kroppstyp som om rörelsemönster, ansiktsdrag, röst, språk mm.
(Jag är numera gift med min dejt)
Uppdatering:
Ok, han har nu svarat. I mitt sms hade jag skickat med en annan halvkroppsbild där man ser lite mer av att jag är rund, samt i den hade jag även sagt mer "hur det ligger till".
Han kommenterade bara bestämt och glatt att han inte finner bilden avskräckande, utan lockande, och att han ser fram emot att ses...
:D
Puuuh! Iofs, lite konstigt att han inte ens kommenterade det jag skrev om "att jag var mullig"...hehe. Men kanske han helt enkelt inte bryr sig? Hursomhelst känns det bättre för mig faktiskt, att ha "förvarnat". En del av er här kanske undrar varför... Men för mig skulle det kännas bättre att killen drar sig ur innan dejten, än efteråt. Dvs. det skulle känts väldigt onödigt för mig, att gå på en dejt med nån som tycker det är viktigt att tjejen är smal etc.
Så jag antar att jag har en dejt då... :)
Nu känner jag mig lite fånig i efterhand, så klart... Svårt att veta vad jag ska skriva till honom härnäst, när jag "fånat" mig så här. (Som jag själv känner lite nu att jag kanske gjort).... :P Tack för alla svar!!
Lycka till! Jag håller tummarna för gnistor!
Tack! :)
(Och tack till er andra också som kommenterat).
Exakt det som Påven Johanna skriver här, är anledningen att jag starkt lutar åt att inte vara den som tar initiativ till kontakt.
För att förtydliga lite mer: Det var så att under de dagliga tidigare sms-kontakterna, så var han väldigt mån om att hålla kontakt, svara i "rimlig" tid, göra ett gott intryck, m.m. Det gick aldrig mer än en halv dag innan han svarade tillbaka. Om han nu ändrar på det, genom att sluta skriva, så känner inte jag riktigt för att vara den som ska ta reda på varför... Av erfarenhet så känner jag nog, att ett sådant förfarande av honom (att sluta svara/skriva) mest troligt handlar om att han inte vill ha kontakt.
(Den sista kontakten var på söndagen, då han skrev till mig och jag skrev tillbaka, några timmar senare. Så det har gått 2 dygn). Jag är öppen för att jag absolut kan ha fel men jag tror nog på magkänslan här... Som sagt, jag kan verkligen ha helt fel, i och med att det gått "bara" 2 dygn. Men det är ändå en rätt stor kontrast mot tidigare då han svarade inom en halv dag...
Tack för alla kommentarer! :)
Jag förstår hur du menar... men så som kontakten sett ut hittills, så har det nästan med knivskarp precision varit "varannat sms"-principen, som vi kört..från båda två. Så sett utifrån den principen, så är det ju "hans tur" nu...
Samtidigt kan jag ju absolut förstå er här som skriver att jag borde ge det ett försök, för att se hur det blir. Tro mig i att det är en liten "kamp" i mig, hehe. Å ena sidan vill man ju gärna veta säkert, att han inte är intresserad. Det vore ju verkligen väldigt synd att missa en chans med en så härlig person som han verkade vara...
Å andra sidan, ja, jag är lite stolt av mig (och kanske rentav för stolt, ibland, hehe). Samt det skulle också kännas lite mer "sorgligt", än vad det gör just nu, ifall han inte skulle svara alls, om jag "sträcker ut en hand"..
Ja det är inte lätt det här! Jag gillade ju verkligen honom. Behöver fundera under e.m., om det är min cyniska/stolta sida som "vinner," eller om det är den lite hoppfulla/romantiska... (Imorse var jag rätt säker på att jag tänkte smsa på kvällen, men efter bara några timmar tänkte jag annorlunda! Förstår att det verkar irrationellt men ja, jag gillade som sagt killen, så det känns som att jag kanske inte är mitt "mest rationella jag" hela tiden, just nu.. :P ).
Tack alla ni fina som kommenterar! :)
Haha vad gulligt av dig! Känns som om du och flera andra i tråden är lite som kompisar till mig också. :) Så många som stöttat och gett råd. Tack!
Ja du, jag vet inte riktigt vad som händer nu... Jag svarade honom ju som sagt, igår. Sen dess har han inte skrivit nåt mer efter det. Och av förklarliga skäl så har ju inte jag så där jättestor lust att vara den som (igen) föreslår en ny dejt. Utifrån hur det gick förra gången jag frågade, så känner jag att initiativet får komma från honom denna gång, i så fall...
Skulle du kunna tänka dig att ringa till "drömdejten" och prata lite istället för sms som så lätt blir fel och svårt att tolka?
Jag tycker du gjorde helt rätt som skrev till honom igen! Hoppas detta leder till något riktigt bra (eller en bra avslutning). Spännande att se vad som händer nu :)
Då var det ju i alla fall så att han verkligen inte blev avskräckt av ditt utseende om han nu gärna kunde tänka sig att ha dig till sex. Att han inte är ute efter mer än så är synd, men varken första eller sista gången i historian. Så, nu vet du i alla fall att din kropp duger!
Härligt spännande med jobb-killen! Uppdatera gärna framöver om/när det händer något nytt :)