Inlägg från: Anonym (Osäker mullig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Osäker mullig)

Uppdatering: som om jag inte vore nervös NOG över detta, så har tekniken spelat mig ett riktigt fult spratt! Om man skickar sms från Android-mobil och det är över visst antal tecken, så "blir" det automatiskt ett "MMS"... Och även om jag har leveransrapport på för både sms/MMS, så, när jag "håller in/trycker" på "MMSet", så syns det bara "Skickat", dvs. står inget alls om "mottaget".... Detta verkar vara ett problem med vissa (Android)mobiler. (För förut när jag skickade en bild till honom, så sa han att det såg ut som ett MMS, men att det inte kunde levereras... suck).

Så nu har jag alltså en ytterligare "svårighet" i det hela: Jag har ingen aning om ifall han fått mitt "MMS" (alltså "lite längre sms", om min kroppsfigur.. eller inte alls fått det! Fy tusan vilken mardröm.... :P Vet ju inte om jag ska skicka igen eller bara låtsas som ingenting.. och sen börja snacka om dejten igen....

TACK, alla som svarar peppande och förstående. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra härnäst..(?), men min tillvaro blir liiite ljusare just nu, pga er!

• Anonym (Osäker mullig)
    Meriall skrev 2017-09-26 22:41:04 följande:

Skrev du bara om det i mmset eller även om annat? Is kan du ju skicka ett nytt och skriva typ att "såg att det blev ngt fel på smset, såg du det jag skrev om filmen och det?

(Vad det nu var för annat du skrev)?

Tack!! Det var inte mkt annat jag skrev, men absolut lite grann annat, som jag kunde återkoppla till, och göra precis som du skrev i ditt råd, höra efter om han har sett det jag skrev om i mitt senaste sms ("MMS") jag skickade. Skrev att jag tänkte att det kanske inte kommit fram, då det ju strulat tidigare....

Nu är det bara att vänta... :( Han är inte jätte-regelbunden med att skriva sms ibland på kvällen.. men jag väntar med spänning. Om han "ditchar" mig pga detta, så får jag "take it like a woman".. men har fortf.ett litet hop, om att han kanske inte är riktigt sååå ytlig. (Iaf inte vad han visat, alls). The waiting game begins....
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Diana) skrev 2017-09-26 23:00:54 följande:

Känner igen mig!

Var nervös inför att träffas, och nämnde flera gånger innan att jag är inte smal...

En sak som kändes bra var att jag visste att hans ex var mullig.

Hur som helst så gick det bra, vi är nu två år senare förlovade och har fått vårt första barn :)

Han har dock sagt efteråt att han inte föreställt sig att jag skulle vara så stor, men blir man kär så blir man...

Vad härligt att höra en sån solskenshistoria! Precis nåt sånt jag behövde höra just nu! Att det finns lite hopp... :) Så glad för din skull.. :)

Även om jag inte kommer att nånsin vara "smal", så försöker jag ju jobba för att komma i lite bättre form, för att må bättre och trivas mer med min kropp. Men det är fantastiskt att höra att det finns män som inte bryr sig så mycket om storleken.. :) Tack för din historia!!
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (seriously) skrev 2017-09-26 23:44:03 följande:

Snälla du...sluta oroa dig! Det är inte brottsligt att vara kurvig eller ens gigantiskt tjock. Ta inte ansvar för killen...han får väl göra sin egen bedömning. Är det så att dina bilder har varit för smickrande och att du undanhållit ditt egentliga utseende får du faktiskt skylla dig själv och ta en ev besvikelse från mannen du ska träffa. Men ta inte ut det i förskott och sluta noja,  för det är otroligt oattraktivt med osäkra människor som ber om ursäkt för sin existens.Killar tycker om avslappnade tjejer med bra självförtroende, som gillar sex och trivs med sina kroppar. Om du inte lyckas charma grabben så tror jag det kommer att svikta på just de egenskaperna. Att du verkar för osäker och har för mycket hang ups med dig själv.

Om du nu har leveransrapport på din mobil och det visar sig att han inte fått mms:et så var jävligt glad för det och se det som en gåva och Guds sätt att hindra dig från att göra en riktig groda och be om ännu en ursäkt för din kropp. Skicka inga bilder och inga fler sms där du nämner ämnet kropp. Börja flirta med honom, var cool och förförisk och intressant. Prata i telefon och försök lär känna varandra lite så ska du se att ni har bra underlag när ni väl ses. Klä dig i kläder du trivs riktigt bra i och träna lite innan för det sänder ut massa feelgood hormoner i kroppen + att man blir snygg och fast av det;)

Förstår att du menar väl, men att "sluta nojja" är gansks svårt, när man inte har en aning om vilken typ av kroppsform den här killen gillar.. och vi dessuto jsft en otroligt trevlig kontakt i flera veckor, då blir det lite nervöst. Jag vill bara återigen betona att jsg absolut inte "gömt" några fakta om min kroppsform; jag har klickat i både på "fakta-delen", att jag är rund, på min profil. Samt även skrivit i min profiltext att jag önskar stt man inte kontaktar mig, om det är så att man inte finner runda/mulliga kvinnor attraktiva. Allt för att vara tydlig...

Men, jag finner däremot inte att jag "måste" lägga upp en bild på hela min kropp, då jag känner mig obekväm med det. Jag har nästintill halvkroppsbilder. Om en kille prompt undrar hur hela min kropp ser ut i helfigur, för att han ska kunna granska, då får han fråga mig, och så avgör jag från fall till fall, om jag vill lämna ut en bild på hur hela min kroppsfigur ser ut... Men vill inte att min "helkroppsbild" ska ligga ute för hela internet att beskåda.. Har också ett mkt känsligt arbete, så jag vill helst bara skicka helkroppsbilder till de personer jag får en connection med...

Med det sagt: Han frågade absolut inget om kroppsform eller fler bilder... så det här att jag ville vara (övertydligt) ärlig, var helt min grej.

Att säga att man ska ha självförtroende.. ja, det är ganska lätt. Att säga. :P självklart, jobbar man med det... Men jag kan samtidigt hoppas att det finns nägon även för de personer som inte har ett självförtroende som är på topp. Jag har själv dejtat personer utan ett bra självförtroende och jag har funnit dem vara undebara personer.... :) Så jag hoppas ju att det fins personer som gillar även de som inte är helt på topp, men som försöker... Men om den här killen inte vill, så får jag bara fortsätta jobba på mitt. Om jag ser det genom mitt (tidigare rätt goda) självförtroende, så kan jag ju tänka att det är en förlust för honom, för jag är en rätt bra person, trots mulligheten... ;)

Tack för din input, du låter som vissa delar av min egen hjärna...

:)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Vixen90 skrev 2017-09-27 02:19:44 följande:

Uppdatera hur det går, är du gullig TS! Jag hejar på dig och det är så spännande (med risk för att låta elak, men jag menar inget illa) Jag hoppas sååå mycket att er dejt blir av och att allting känns jättebra efter!

Jag kan själv relatera till dina tankar, och önskar verkligen att han inte är det minsta bekymrad över din kroppsform

Jag är om möjligt mer spänd på vad han svarar än du är Vill så gärna få en uppdatering om hur det går för dig. Håller tummarna för dig!

Kram!

Tack du. :)

Uppdatering: Spänningen är fullkomligt olidlig här... Har inget sätt att veta ifall mina "varnings-sms" kom fram eller ej... :S

(Skickade ju ett en stund efter, för att kolla om det första hade kommit fram).

Inget svar än så länge.... Det brukar vara lite 50/50 ifall han svarar (alltså, just när det är lite sent på kvällarna....). Så det känns lite 50/50-risk, ifall man är "dumpad" eller ej...

Han "brukar" alltid ha skrivit nåt till mig runt 10-tiden på f.m. Så, kommer det inget då, så kommer jag nog bli rätt fundersam... Aja, ingen mening att grubbla, det lär ju visa sig... Om jag nu skulle bli "dumpad", så har jag lärt mig en läxa: Kanske bra att prata lite om vilka kroppsformer dejten och man själv gillar, precis i början, när man börjar få kontakt med en ny person... (duh!).

Kram till alla... :)
  • Anonym (Osäker mullig)

Uppdatering:

Ok, han har nu svarat. I mitt sms hade jag skickat med en annan halvkroppsbild där man ser lite mer av att jag är rund, samt i den hade jag även sagt mer "hur det ligger till".

Han kommenterade bara bestämt och glatt att han inte finner bilden avskräckande, utan lockande, och att han ser fram emot att ses...

:D

Puuuh! Iofs, lite konstigt att han inte ens kommenterade det jag skrev om "att jag var mullig"...hehe. Men kanske han helt enkelt inte bryr sig? Hursomhelst känns det bättre för mig faktiskt, att ha "förvarnat". En del av er här kanske undrar varför... Men för mig skulle det kännas bättre att killen drar sig ur innan dejten, än efteråt. Dvs. det skulle känts väldigt onödigt för mig, att gå på en dejt med nån som tycker det är viktigt att tjejen är smal etc.

Så jag antar att jag har en dejt då... :)

Nu känner jag mig lite fånig i efterhand, så klart... Svårt att veta vad jag ska skriva till honom härnäst, när jag "fånat" mig så här. (Som jag själv känner lite nu att jag kanske gjort).... :P Tack för alla svar!!

• Anonym (Osäker mullig)
    Afterlife skrev 2017-09-27 11:59:07 följande:

Tja, en anledning till att han inte kommenterar det kan ju vara att han kanske känner sig obekväm av att du verkar så osäker om det. Sedan är det ju kanske omöjligt att bedöma innan man ses om just din mullighet är något han gillar. Det är ju så mycket som ska stämma när man träffas, kroppsspråk, röstlägen, hållning och så vidare.

Jag skulle bara låtsas som ingenting nu. Om du tar upp det igen kan du framstå som väldigt osäker och bekräftelsesökande.

Ja jag kan inte vara säker förstås. Men jag har en liten tanke, utifrån hur han skrivit de senaste veckorna. Han har skrivit väääldigt lite om utseende, sex och såna saker. Han har fokuserat på allt annat, i princip. Så jag får ett intryck av att han kanske är en av få(?) män som faktiskt inte bryr sig så himla mycket om utseende, utan går mer på personlighet... Jag kan ha fel, förstås. :)

Nej, kan inte veta om han gillar "just min mullighet".. Tänkte mer att en hel del killar kanske inte gillar "någon mullighet alls" och då är det ju bra om jag vet om ifall han är en av dem, innan. Så att jag slipper utsätta mig för att gå på en dejt med en person med sådan preferens... Det är rätt så nervöst som mullig, att börja nätdejta. Så vill gärna ha åtminstone lite gynnsamma förutsättningar... :) Det var tanken bakom mitt sms.

Absolut, jag kommer inte säga ett enda pip mer om detta nu, till honom... Håller med dig där! Tack för ditt svar.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Påven Johanna II skrev 2017-09-27 12:09:57 följande:

Gillar han den här blandningen av svenska och svengelska du skriver? I så fall verkar han ganska tålig, tycker jag. 

Jag är halvamerikan, ursäkta om det stör att jag blandar språkligt, jag kan inte riktigt hjälpa att det blir så ibland. Jag försöker undvika det så mycket som möjligt...
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (?) skrev 2017-09-27 12:01:15 följande:

Nu skriver du endast glada sms om hur spännande det är att träffas och att du ser fram emot det :)

Håller med dig helt. Som tur är har jag bara varit "glad och framåt" i vår dagliga sms-kontakt de senaste veckorna (förutom detta då). Ska absolut gå tillbaka till det! :) Han verkar gilla att jag skojar en hel del..

Tack för ditt stöd!
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..