• Anonym (Y)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-26 21:28:04 följande:

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

[...]

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? 

[...]

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur). 

Onödigt att skicka SMS och "varna" när det står i både i faktarutan och även tydligt i profiltexten. Är han för korkad för att förstå skriven text är han inte mycket att hänga i granen ändå. 
  • Anonym (Y)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-27 19:01:20 följande:
    Förstår hur du menar! Det var länge sen jag dejtade men på den tiden hade jag vanan inne och det blev naturligt inledningsvis l konversationer, kring ens fysik etc. Nu var jag lite av en "amatör" ;) och kom på alldeles för sent, att jag/vi hade glömt att ta upp det som ämne i början... då blev det knivigare när det hade gått ett tag..
    Du hade ju skrivit det jättetydligt i presentationen och det stod även som fakta. Det räcker gott och väl. Är det någon som inte fattat är de ändå korkade.
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 16:42:44 följande:
    Fast nu blandar du ihop äpplen och päron. Att jag säger att jag vill ha en man med klös i som ger mig en rejäl omgång i sängen har inget att göra med hur min konversation med en man ser ut när vi pratar på nätet i ett inledande skede. 
    Är man men vet att de flesta kvinnor på dejtingsajter inte vill prata sex, i alla fall inte innan man träffats. De flesta män som börjar prata sex blir avskrivna direkt.

En kvinna hade skrivit ungefär i sin profil: "Tar gärna emot skamliga förslag... efter vi varit ute på dejt!".
  • Anonym (Y)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-28 07:42:04 följande:
    Jag är kvinna och vet att de flesta män inte klarar av att prata om sex utan att vara plumpa och vulgära, och de kommer in på ämnet alltför snabbt, så det kan ju bero på det också. Sedan är kanske inte de flesta kvinnor lika sexuella som jag heller. För mig är det viktigt att veta i förväg hur mannens inställning till sex är eftersom det är så viktigt för mig. 
    Vixen90 skrev 2017-09-27 21:38:02 följande:
    Jag ser att han nappade på hennes invit, ja. Bra att det går som TS önskar. Jag önskar henne som sagt allt gott.

Du har ju dock fortfarande en väldigt förlegad syn på kön och sexualitet. Och det var ju främst dina analyser utifrån din syn och dina preferenser som störde mig, så helt i onödan var det väl inte. Du har förhoppningsvis lärt dig att allt inte är stereotyper och att man föredrar/agerar olika. Din analys- och slutledningsförmåga kan alltså förbättras. Han var ju inte asexuell, av allt att döma. Utan bara försiktig och avvaktande tills TS tog initiativ.
    Är det så panikbråttom att veta redan innan man träffats? Jag tycker också det är viktigt men att bli utfrågad om exakt vad man gillar i sängen och inte redan innan man träffats tycker jag är för tidigt (och ja det har hänt i verkligheten).
  • Anonym (Y)

Han skrev ju sist (även om du svarade) så varför måste han vara den som skriver först den här gången också?

Vuxna människor som tror att de måste hålla på med spel som de vore tonåringar alltså... är det inte svårt kan man ju alltid göra det svårt ändå.

• Anonym (Y)

Kanske skulle du skrivit kram, kanske inte. 

Men är man intresserad av någon så väntar man inte fyra hela dygn på att svara på en direkt fråga via SMS. Uppenbart hade han en annan tjej på gång som det sket sig med eller så är han inte särskilt intresserad av dig.

Så jag håller med, släpp "drömdejten" och överanalysera inte eran senaste kommunikation heller.

"He's just not that into you".

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..