• EnGladPingvin

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Har läst tråden med fascination och blandade känslor. Känner så väl igen mig från tiden jag var på dejtingmarknaden och de ibland tvära kasten från "bubbel" till tvivel och irritation. På något sätt tror man till slut att man måste delta i "spelet", vem ska sms:a först, är man för på eller för av, mm. När jag väl träffade min man insåg jag till slut hur det skulle vara. Han visade öppet sitt intresse, han svarade på sms, han tog initiativ, han hörde av sig och det vara aldrig något spel om vem som ska skicka sms eller inte. Ville någon av oss höra av sig gjorde vi det och vi fick alltid snabbt svar. Inga ursäkter om "har haft fullt upp", "var sjuk", "inga batterier i telefonen" (har hört alla!). Man har aldrig så dåligt med tid att man inte kan skicka ett sms. Är man intresserad blir man glad över ett sms och svarar så snabbt man kan.

Alla dejtande borde läsa boken "He's just nog that into you".  Män som är intresserade visar det. De vill träffas. De bryr sig inte om om de är förkylda, ska jobba tidigt dagen efter, ska träffa mamma eller något annat. 

Så skippa spelet. Är du intresserad visa det. Ring, sms:a, föreslå dejt. Får du inte samma respons move on. Visst kan man vara för på, men om någon får kalla fötter pg av ett sms per dag eller att en dejt föreslås ett par dagar efter förra så är den personen inte intresserad eller löjligt omogen. 

Lycka till! Du kommer träffa den där personen som får dig att inte tveka. Lägg inte mer energi på den här typen.

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..