Inlägg från: Anonym (hör av dig!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hör av dig!)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-01 10:18:16 följande:

Oj vad kul att se att flera var så intresserade och att kommentarerna fortsatte. :) Pga det så vill jag gärna förklara lite mer hur jag tänker, ang. vad som hänt.

Frågan om han borde ha smsat redan nu: Jag vet inte hur lång tid olika personer tar på sig. Men som en tumregel brukar jag tippa att nån inte är intresserad, om man inte hör nåt inom ca 3 dar. Det har ju inte ens gått 24 h sen vi skildes åt, så kanske finns det hopp... :)

Borde inte jag höra av mig: Jo, jag har faktiskt tänkt på det och kommit fram till att jag kan testa smsa imorgon eller på tisdag. Vill ge honom lite space, om han behöver tänka efter. Men vill samtidigt testa smsa när det gått ett par dar, för att se om han kanske är blyg, och istället hoppas på att jag hör av mig. Fick vibbar av att han var lite blyg och han sa det själv också en gång... Svarar han inte om jag smsar en gång, så tar jag ju vinken och lägger ner.

Om han var speciell för mig eller ej: Jo, han var/är väldigt speciell för mig. Vi höll ju mycket sms-kontakt dagligen, i flera veckor innan dejten. Och hade sen en fantastiskt rolig kväll. Skulle inte haft så svårt att motstå honom, om han inte hade varit så speciell. :) Tycker att han är riktigt härlig och skulle gärna fortsätta ses. Men det jag menade var att även om jag är väldigt förtjust i honom, så är det inte så att jag blir jättelåg, om han inte vill mer. Vi har ju bara träffats en gång och det tar lite mer tid än så för mig, att utveckla djupare känslor.

Tack för alla kommentarer och allt stöd. :) Kram

Tycker absolut du borde höra av dig, med tanke på att ni haft daglig kontakt innan ni träffades. Om du avvaktar - och han med - känns det som dynamiken i er relation/frekvensen i er kontakt kan bli mer 'avvaktande' framöver också. Det behöver så klart inte blir det, men möjligheten finns. Så hör av dig, tycker jag! :) På din beskrivning av kvällen låter det ju som båda trivdes i varandras sällskap. Så ta upp kontakten igen! :) Lycka till!
  • Anonym (hör av dig!)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-03 11:57:52 följande:

Nej. Det var iofs inget uttryckligt att "svara på", i mitt sms. Han skrev ju nåt om hur trevligt det hade varit och jag skrev ungefär samma, i mitt svar...

Men sen inget mer sms från honom, under hela gårdagen.. Först tänkte jag att jag kanske kunde ta initiativ ikväll, att kanske kolla läget igen.. Men jag vet inte, magkänslan säger att jag ska strunta i det och att han borde ha tagit upp att ses igen, om han hade varit intresserad.. Trist, men sånt är ju livet.

Varför kan ni inte bara ha vardagliga samtal igen, vilket jag antar att ni hade innan ni sågs? Lägg inte all vikt vid att få frågan om ni ska ses igen, utan kolla läget om det finns ett ömsesidigt intresse i att fortsätta skriva med varandra/ha kontakt osv. Hör av dig och fråga om läget och vad som händer, återkoppla till nåt ni pratat om förut, eller vad som helst. Sluta vara så utstuderad med hur du tar kontakt och gör det mer för du vill ha kontakt.
  • Anonym (hör av dig!)
    Anonym (Liss) skrev 2017-10-11 16:50:44 följande:

Jag tycker du ska träffa kille nr 2 om han verkar trevlig. Du kan faktiskt bli positivt övaskad. Jag har aldig blivit det haha men jag tror forfarande att man kan det.

Det ironiska här blir ju dock att TS betett sig mot kille2 som "drömdejten" betedde sig mot henne, haha. Kanske inte helt optimalt ändå. :D
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..