Inlägg från: Anonym (Osäker mullig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 13:41:55 följande:

Jag hade blivit konfunderad av en kille som inte nämner något om sex osv ALLS. Man brukar ju få in det i något litet skämt nån gång åtminstone.

Det för mig ger signaler om att killen är asexuell eller har låg drift, eller att sex inte alls är viktigt för honom, och en sån hade jag aldrig stått ut med.

Själv vill jag ha en kille med klös i, som regelbundet sätter på mig som en karl ska. Hur attraktiv känner man sig som kvinna om mannen aldrig visar passion eller intresse för en som sexuell varelse? 

Jag har också undrat lite över detta faktiskt! Och det skulle kunna vara som du säger, tanken slog mig efter ett litet tag av kontakt. Precis som du så tycker jag sex är viktigt. :) Så jag provade att ge en liten vink om det och han nappade direkt! :D Han skämtade tillbaka på ett väldigt busigt/sexigt sätt då, vilket gjorde mig lite lugnad om att han verkligen var sugen.

Blev också lite lugnad av att han aldrig nätdejtat, utan stor del av sitt liv levt ett familjeliv på landsbygden, med sin före detta. Så det verkar som om han inte är så van vid att driva den lite mer sex-inriktade "jargong" som många gör, inom nätdejting.

Men jag lär väl märka ganska snart hur det står till med det sexuella, dvs. om vi har nån kemi etc. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Mia) skrev 2017-09-27 16:15:21 följande:

Jag har blivit nobbad för att ändan dallrade för mycket. Förstår precis varför du oroar dig.

Ledsen att höra att det blev så för dig! Tack för att du förstår. Håller tummarna för bra dejter framöver, för både dig och mig...

:)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (+15) skrev 2017-09-27 16:47:41 följande:

Jag är mullig och inte haft problem med att de killar jag träffat inte gillat min kropp. Har de haft problem med det så har de dumpat mig innan vi ens hunnit snacka något. De har liksom frågat direkt om min kropp och när de fått veta att jag är mullig så tackar de för sig och helt ärligt sagt att jag var för stor för deras smak.

Men de allra flesta har inte brytt sig om att jag väger mer än jag kanske borde göra. Sen beror det ju givetvis på hur man bär upp dessa kilon samt vad man attraheras utav.

De flesta man träffat har ju själva inte direkt varit speciellt vältränade men heller inte speciellt överviktiga eller väldigt smala. Den jag nu träffar är dock mer vältränad mot vad som jag normalt träffat tidigare. Han tycker jag är fin som jag är på alla sätt!!

Förstår hur du menar! Det var länge sen jag dejtade men på den tiden hade jag vanan inne och det blev naturligt inledningsvis l konversationer, kring ens fysik etc. Nu var jag lite av en "amatör" ;) och kom på alldeles för sent, att jag/vi hade glömt att ta upp det som ämne i början... då blev det knivigare när det hade gått ett tag..

Ang. att de flesta man själv träffat inte varit så vältränade så håller jag med. Majoriteten av mina ex har varit allt ifrån smala till normala till lite runda. Bara nån enstaka vältränad. Den här nya dejten nu, han är/verkar dock väldigt vältränad! Det gjorde mig nog extra nervös... ;) Men jag har släppt lite på det nu, efter att han inte direkt verkade bry sig om min kroppsform.. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    EnBlåDag skrev 2017-09-27 20:21:11 följande:

Föredrar verkligen mulliga kvinnor. Lycka till!

Roligt att höra! Och tack för lyckönskningen. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (44) skrev 2017-09-28 02:56:35 följande:

Mullig och rund är ju en sak, men detfinns ju även rejält överviktiga personer som kallar sig själva mulliga. Hur sor skulle du säga att din övervikt är i kilo? Hoppas det går bra med allt!

Vet faktiskt inte i kilo då jag nästan aldrig väger mig. Jag tror inte att folk skulle se mig som extremt stor eller så... Har tränat mkt förr, så har nån slags "form" kvar i grunden, antar jag... Men ja, lite för mkt är det av allt, på mig. Främst stor byst, rumpa och rätt stor mage (som konstigt nog döljs rätt lätt i rätt tröja :P ).

Men jag har ju nu ändå försökt föra fram det om att jag inte på något sätt är smal, till den här killen, för att ge honom en chans att backa innan dejten. Han vägrade ju backa, så jag tolkar det som om han går mest på personlighet och att han verkar tycka om mitt ansikte... Får se hur det går.. :)
  • Anonym (Osäker mullig)

Tack för de senaste peppande inläggen! Det hjälper verkligen. Har en liten dipp idag, är nog för att dejten är så nära nu i tid. Blir mer verkligt. Jag borde nog dejtat mer, blir så stor grej i ens huvud, när det var länge sen...

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (+15) skrev 2017-09-28 15:22:11 följande:

Ja, man blir ju lite mer extra nervös inför en som är mer vältränad. Lite så man undrar vad han ser i en? Svårt att ta in att han kanske iaf tänder på någon som inte alls är som han och heller inte smal, utan lite mullig..

Huvudet på spiken av dig! Exakt mina tankar.... Tack! Det lär ju visa sig... ;)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Studentpappa skrev 2017-09-28 15:26:11 följande:

Men alltså om man nojjar över om dejten backar när det visar sig att man är tjockare än vad bilderna visar så varför visar man inte en ärlig bild av hela sig själv?

Jag har inte så många helkroppsbilder av mig själv, att välja av. Det är så sällan jag ber nån ta såna bilder, då jag inte gillar att vara med på kort alls. :) Det finns dock en helkroppsbild på min profil kom jag på nu, men jag tycker tyvärr att själva mulligheten aldrig har synts på nån av mina bilder tyvärr... vet inte om det är att jag klär mig bra/medvetet, pga min figur, eller vad det kan vara. Men det är iaf bara i verkligheten man verkligen kan se mulligheten på mig...

Just därför tog jag också upp med dejten att jag är rund. :) (förutom att skriva det på min profil). Och sen framkommer det i tråden att han ignorerade han den kommentaren och började prata om annat... :) Ja, inte lätt detta...
  • Anonym (Osäker mullig)
    EnBlåDag skrev 2017-09-28 19:20:34 följande:

Hur mullig är du?

Som jag skrev tidigare, har inte vägt mig på länge. Men ja, jag har tidigare ocksä beskrivit min kropp mera nånstans längre upp i tråden tror jag. Jag är ingen "jätte", hehe. Men ja, jag är ganska rund. Han har iaf sett halvkroppsbilder, en helkroppsbild, samt jag har sagt uttryckligen att jag är rund, samt skrivit det på profilen. Tror inte jag kan göra mer än så, gällande info till dejten nu...

Nu behöver jag nog mer tips på hur jag ska överkomma min enorma nervositet.. så jag inte "råkar" ställa in dejten. :P Har blivit lite mer nervös nu, sen jag ser att flera svar på sistone har handlat om att det är viktigt med definitionen av mullighet... :S Samtidigt som jag ju försökte säga nåt till dejten men han inte verkade så intresserad av det snacket... så jag får hoppas att det betydde att han gillar runda tjejer.. Hmm. Svårt...
  • Anonym (Osäker mullig)
    EnBlåDag skrev 2017-09-28 19:53:15 följande:

Bara att maila mig om dejten inte blir lyckad. Gillar former...

Alltså, fundera inte så mycket på det och ta det som det kommer.

Har du sagt att du är mullig så räcker det.

Ta det som det kommer och du behöver inte i detalj förklara

Haha, ok tack, det var snällt. :)

Nej, precis, jag har ju försökt förklara för honom och hade han brytt sig om det, så hade han kanske kunnat be om fler bilder, eller säga att han är mer inne på andra typer av kroppsformer. (Eller så kunde han ju bara dra sig ur dejten med nån ursäkt.. :P ) Så jag får gå dit rakryggad och med en dundersnygg stil och så får man se vad som händer.... :) Tack för peppen!
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..