Anonym (Hmm) skrev 2017-10-03 12:25:30 följande:
Var det värt det då, hur känner du nu? Att ha sex första kvällen och kanske därmed ha dödat chansen att träffa honom igen menar jag, om han nu var så underbar som du beskrev.
Anledningen till att jag frågar är för att det finns ju en jargong bland killar om att större tjejer är väldigt lättfotade eftersom de är desperata efter bekräftelse, och som jag tidigare nämnt har jag erfarenhet av att just mulliga tjejer mår ännu sämre efter one-night-stands eftersom de redan har dålig självkänsla pga sin vikt.
Hoppas inte du bara ger sken av att inte bry dig om hans tystnad, vill inte att du ska må dåligt utan rannsaka dig själv till vad som får dig att må bäst i långa loppet. De flesta tjejer med så mycket osäkerhet i sig som du mår nämligen sämre av one night stands även om de inte vill erkänna det.
Ledsen att låta så negativ men ibland kan det hjälpa folk att få bättre självkännedom om man ifrågasätter dem, så de tänker lite djupare. Kram!
Känner absolut att det ändå var värt det! Behövde verkligen sex och närhet, som jag inte haft på länge... så det visade sig att det behovet fick gå först. Har klarat mig bra som singel länge, men just sex- och närhetsbiten, har varit något som jag saknat väldigt mkt på sistone. Det är ju trots allt ett basbehov hos alla, eller åtminstone de flesta människor.
Jag tycker självklart att det är tråkigt att han inte verkar vilja mer/inte hör av sig mer, absolut. Men inte så pass tråkigt att jag skulle vilja ha detta ogjort. Min personliga inställning är också, som jag tror jag nämnt nånstans i tråden, att jag finner det vara en rätt oattraktiv egenskap hos de killar som inte kan fortsätta ses/känslorna dör, bara för att sexet kommit tidigt med i bilden. Det är bara min personliga åsikt så klart. Men jag finner det mycket mer attraktivt med män som inte alls bryr sig om sånt, utan fokuserar på annat. Jag tror t.ex. att den här killen hade åtminstone nån slags begynnande känslor/starkt intresse för mig, det märktes på hela hans väsen och sätt. Och i sättet han smsade mig dagligen i flera veckors tid.
Men om jag då helt plötsligt sen blir 'förbrukad'/värdelös etc, i hans ögon, endast pga tidigt sex, så får också jag en minskad attraktion till honom. Kan känna att det känns som en tråkig inställning/lite negativ sida han har, eller hur jag ska förklara. Detta har med att göra som sagt, att jag också har träffat på en hel del män som har den motsatta inställningen, dvs. att det inte spelar nån roll när sexet sker, eller att det rentav är bättre att ha sex tidigt.
Sen om mulliga tjejer är lättfotade har jag ingen aning om. Tråkig "jargong", tycker jag. Men i mitt personliga fall så stämmer det iaf inte. Är mycket sällan jag byter partners till höger och vänster, eller har sex med nån i ett tidigt skede. Har alltid varit sån generellt, som person. Förutom just precis nu då. :P
(Kanske var han också bara en bra "skådis", som helt enkelt var ute efter enbart sex/ett ligg, och hade kunnat hålla uppe sin fasad av intresse några veckor till, innan sexet. Omöjligt att veta. Men i så fall har jag ju inte slösat bort massa tid iaf).