Inlägg från: Anonym (Osäker mullig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Anonym (dejtandets gissel) skrev 2017-10-07 10:17:40 följande:

Jag tänker att är man intresserad så hör man av sig, man kan alltid hitta tid att skriva ett kort sms. Vissa är sega men din dejts beteende har ändrats. Men samtidigt kanske han behöver tänka igenom saker, han kanske kände mer än han hade trott och behöver processa tankarna. 

Att ha sex eller inte på första dejten, herregud vi är väl vuxna och gör som vi vill, om killen då inte vill ses mer för den sakens skull så är det hans förlust, han hade ju lika mycket sex på första dejten som tjejen så förstår inte den tankegången riktigt. 

Jag tycker du tänker helt rätt, att blir det inget mer så hade ni iaf en fin dejt och härligt sex. Helt rätt inställning, att vara nöjd med det som skedde och inte missnöjd med det som inte blev.

Tack för ditt svar! Ja jag har också funderat i banor av att han kanske faktiskt blev lite rädd över att vi båda visade/kände starka känslor den dagen... det skulle kunna vara så. Och att han därför kände sig tvungen att dra sig undan.. ett litet tag.

Jag vet inte varför, men på nåt sätt har jag svårt att tro på den förklaringen fullt ut. Jag hade haft lättare att tro på det om han hade förklarat det så... men nu när han drog till med "sjukdom", så känns det tyvärr mer som om han haft nån annan på G.... och mig som reserv kanske.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Swenglish) skrev 2017-10-07 10:46:40 följande:

Den han hade på g beter sig som han gör mot dig o han vill ha dig i reserv.

Tack för ditt svar. Jag är benägen att tro ungefär så här också. Detta pga att hans "förklaring" verkligen lät som BS. Om han istället hade t.ex. ringt upp mig och pratat om att han verkligen kände starkt och hade blivit skraj, eller dylikt, så kanske... (att man hade trott det).
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (seriously) skrev 2017-10-07 12:59:43 följande:

Följer ännu:) Mycket spännande och coolt av dig att agera cóch driva på.

Tyvärr gör han det som exakt "de flesta" killar gör som samtliga kvinnor i ens umgängeskrets råkar ut för inkl mig själv. Något gör att de får kalla fötter? Vet inte hur många gånger jag klandrat mig själv för händelser jag gjort, min personlighet, inte tillräckligt bra på att suga, kyssa, knulla, haft fel parfym skrattat för lite åt deras skämt, varit för kaxig etc. Men samma händer ju andra kvinnor hela tiden och diskuteras ju flitig på sajter som denna, så alla kan inte inte vara lika jävla usla, det är ju killarna som brustit på både det ena och det andra. De har ju bara varit sig själv mestadels och inte bett om ursäkt för det trots brister och total ofullkomlighet.

Din dejt har definitivt fått second thoughts. Anledniongen kan man ju spekulera i, men som du skriver har hans beteende ändrat sig radikalt sedan innan nihade sex. Det är ofint att inte svara på sms speciellt om man har en planerad aktivitet i sikte. Vad som fascinerar mig är hur mycket tid han hade till dig innan ni hade sex, ni hördes flera ggr i veckan, pratade i telefon osv, nu kan han inte ens knappa några bokstäver och redan tvingat dig att behöva visa känslor och bli lite needy! Detta är helt fel väg att gå och kärlek ser aldrig ut så här på lika villkor.

Dumpa honom! Låt honom höra av sig om han vill så får du se om du känner för att svara då. Dejta den andra killen och tänk att han är den fega typen som inte är värd att lägga sin tid på. Förr eller senare hade han gjort dig besviken och sårat dig om ni träffats mera. Tyvärr är det inte lätt att hitta killar man gillar och vill fortsätta med, som dessutom är snygga och attraktiva. Har själv gett alldeles för mycket av min tid till sådana just bara pga bristen och fått ångra det bittert..

Ta inte åt dig du var säkert underbar och känslan ni hade mellan er var sann men i slutändan betyder dessa olika för kvinnor och män. De kan lättare resonera med sin logik och bestämma sig för att  inte utveckla känslor om de tvivlar på något sätt eller anser att det nog inte kommer att funka. Men det betyder inte att de inte njöt eller faktiskt fick lite känslor för dig. Bara inte lika angeläget för dem + att många vill verkligen bara hålla livet på en sexuell nivå och gärna få sina behov mättade av flera och nöjer sig med det. Bara det att de inte är öppna med det inledningsvis:(

Tack för ditt svar! Jo det är ju en allmänt känd grej med många killar, att de lätt får kalla fötter, av en eller annan anledning. Tyckte dock att det var lite konstigt just i det här fallet, eftersom han var så tydlig med hur mkt han gillade mig. Men men. Får kanske aldrig veta vad de egentliga orsakerna var. Han kanske bara fått en otrolig smak på nätdejting... jag var den första han nätdejtade. :) Så han kanske ville se sig om mer.

Det som är lite knepigt nu är ju att han tror kanske att vi automatiskt ska ha vår dejt i början av kommande vecka... Eftersom han ju svarade kring det sedan och sa att han kunde. Men han lär väl bli varse att det inte blir nån dejt, då jag nu blivit tyst som en mus....

Jag har verkligen ingen lust att svara, efter hur "off" han blev under veckan. Om han mot förmodan har nåt viktigt att säga så får han väl höra av sig igen.

Så länge tänker jag gå vidare... :)

Uppdaterar ev. om det "händer" nåt mer. Som tur var så fick jag iaf en del självförtroende av att ha gått på en dejt, känns inte omöjligt längre, det där med att gå på en första dejt.. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Tyckerdetkanvarasmart) skrev 2017-10-07 15:46:41 följande:

Tycker alltid att det är bra med en kroppsbilder så man är medveten om hur den andra ser ut. Pratade själv med en tjej som jag var attraherad av efter sätt ansiktsbilder ,men efter vi träffades fan jag henne väldigt överviktig

Det syntes inte på själva ansiktsbilden,jag tänder verkligen inte på tjockisar ledsen men det funkar inte.Hell finns säkert tjejer som inte tänder på män i skägg häller och då faller jag bort,försöker inte vara elak men sanningen är vad den är   

Man bör alltid ha en hel bild på sig  

Hehe, du kanske är lite sent in i tråden... men jag hade en helkroppsbild. Och han måste nog ha tänt en del på mig iaf, för vi hade sex... :)
  • Anonym (Osäker mullig)

Tackar för alla svar!

Ang. att han var en drömkille.. ja, utifrån hur fin han var mot mig de 3-4 veckorna innan vi sågs, samt även på dejten, så var han ju en slags drömkille.

Ang. hur det blev sen. Ja jag tror inte han hade tänkt ut allt så värst noggrant. Han har som sagt aldrig nätdejtat förr, bott på landet tidigare i livet och levt familjeliv. Så nån riktig "player" har jag svårt att se honom som. Men absolut att nånting gjorde att han fick kalla fötter. Sen om det var nån annan tjej eller vad som helst. Spelar ju mindre roll.

Enligt hans senaste sms imorse så verkar han ju tro att vi ska ses nu i början av veckan... han skrev också smset i lite ursäktande ton, samt med "Kram". Men ja, som sagt, då han var rätt kall/tyst under veckan, så tänker jag inte svara på det han skrev. Om han skriver nåt mer får jag se om jag svarar då.

Ang. den andre killen som hört av sig då och då, så vill han gärna ses snart. Så jag har sagt ja till en dejt om nån vecka. Tror det är bra att dejta lite olika, så man inte blir så insnöad på en person direkt. Blir kul att se hur det utvecklar sig... tack för allt stöd här. :)

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Liss) skrev 2017-10-07 17:49:48 följande:

Blir så irriterad på killar som aldrig kan säga hur det är egentligen. Sjuk kan man bli men då kan man fortfarande smsa, har svårt att tro att förlamning var en av symptomen. Jag säger alltid som det är om jag inte vill ses igen efter en dejt. Är jag osäker så ger jag det en chans till men silent treatment eller att fasa ut någon är verkligen så dålig stil. Det är ju inte som att man lägger sig ner och dör av att få ett nej tack jag vill inte ses igen, efter att ha träffats en gång.

Exakt, håller med fullständigt. Men det konstigaste av allt är ändå, att när han väl dyker upp igen, så utgår han fortfarande ifrån att vi ska gå på dejt nr. 2 snart..... Trots att han alltså "ghostat" rätt mkt under veckan. Han förstod nog inte att man måste smida medan järnet är varmt... :) Förstår inte människor som inte kan/vill känna in, att den andra personen kan bli ganska irriterad...
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-07 18:26:01 följande:

Men om ni nu bestämt att ses i veckan så är han ju intresserad, förstår inte problemet, du överanalyserar ju typ. Jag har inget behov av att höras konstant när man bestämt att ses och när man setts rätt nyligen.. ska du kunna fortsätta dejta så kan du ju inte hålla på som du gör nu..

Det var inte riktigt så det var... Han hörde knappt av sig alls, under hela veckan. Och när jag sen till slut föreslog en specifik tid för dejt så tog det 2 dar...inget svar... då smsade jag en gång till och skrev att vi får väl avboka då?... och att det var lite tråkigt. Sen tog det nåt dygn till, innan han till slut svarade. Och saken var den att han var den som brukade skriva flera ggr per dag, innan. Så ja, jag uppfattade hans beteende som svalnat intresse/kalla fötter... precis som de andra i tråden här. ;)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-07 18:45:31 följande:

Fast så uppfattar inte jag det. Du tog nog ut något i förskott, gäller att vara lite chill, har man väl setts kanske man inte har samma behov av att höra av sig i samma takt längre. Ne jag vet inte, tycker bara att du antagit lite väl mycket och skickat mess som om då avbokar vi då osv. Klart man blir ivägskrämd då, hade tom jag som tjej blivit...

Om en person går från att sms:a flera ggr per dag, till att efter sex knappt ta initiativ til att smsa alls, och börja med att inte svara på sms på 2 dygn, flera ggr i rad, så utgår jag från att nåt förändrats i intresset.. Men i mitt uppföljande sms efter ett par dar, så ställde jag det som en "fråga" kring avbokning...just för att jag inte var säker. Han kunde ju åtminstone då ha skyndat sig lite grann att svara, kan jag tycka, men nej.

Jag är en person som reagerar på om nån helt plötsligt drar sig undan väldigt mkt, från att ha visat stort intresse. Tycker då att man åtminstone kan säga nåt i stil med varför man plötsligt hör av sig så pass mkt mindre. Det är ju extremt känsligt i början när man träffat nån. I min värld så är man lite mån om att inte den andra ska tro att man tappat intresset, om man vet med sig att man är sån som plötsligt slutar höra av sig..

Men alla är ju olika. Vi kanske bara inte passade ihop.

:)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-07 19:09:39 följande:

Du tänker att det förändrats efter sex, det förändrades efter att ni sågs. Jag har inte direkt något behov av att höras lika mycket efter att man setts. Man har sets, haft det jättetrevligt, jag behöver låta det sjunka in och kan höras två dagar senare. Jag kan ändå vara väldigt intresserad trots att det dröjer två dagar. Mén börjar min dejt hålla på och antyda att man inte är intresserad, vill avboka osv så tappar jag intresset direkt...

Håller absolut med om att man kan höras 2 dar senare, efter dejten. Helt okej. Men han hörde ju av sig superglatt dan efter, för att därefter försvinna... Det var det att han inte tog några initiativ alls, i princip, under veckan, som började gnaga på mig.. och i kombination med att han svarade så pass segt också, ett par ggr i rad. För mig känns det inte riktigt okej att påbörja ett sånt mönster, just i detta känsliga läge som det är, med att boka in en andra dejt... det är så pass avgörande läge liksom. (Sen så visste han att jag inte hade dejtat på länge, att jag var nervös etc).

Men visst, jag köper att andra funkar annorlunda. Jag behöver nog lite mer initiativ från den andra personen, just efter första dejten. Eller åtminstone att personen svarar "hyfsat" fort, inom ett dygn eller så, om jag väl själv vågat mig på ett initiativ. (Det tog mycket mod från mig :) ) Jättetacksam för alla olika perspektiv. Nu har jag lite övning för framtida dejting. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-07 19:11:54 följande:

Förlåt men jag bara känner att du tänker helt fel ibland. Du bör bygga upp din självkänsla. Annars kommer ditt fortsatta dejtande inte leda någonstans.

Vet inte om man kan säga att jag tänker "fel"... många i tråden som höll med om att han skickade signaler av ointresse genom att knappt höra av sig/ svara... detsamma sa flera vänner som jag pratade om saken med. Så då är det kanske många som tänker "fel"?

Men visst, jag kan säkert ha lite mer is i magen nästa gång jag dejtar och vara mer öppen för hur det utvecklar sig under veckan efter.. dock tänker jag nog iaf aldrig vara den som väntar i veckor på att den andre ska bestämma sig kring en andra dejt.. min tid är värdefull. :)
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..