Inlägg från: Anonym (Osäker mullig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Anonym (Lotta) skrev 2017-10-08 11:50:13 följande:

Spännande tråd! Jag har inte dejtat sen tiden innan mobiltelefoner och inser att det är stor skillnad, i alla fall för kvinnor. Jag har dejtande väninnor som också drar stora växlar på hur snabbt smsen kommer och som vill ha svar snabbt även under arbetstid.

Å ena sidan vill alla ha en partner med ett aktivt liv, med släkt o vänner o arbete o intressen. Å andra sidan ska man kunna prioritera ned allt annat och alltid ha tid att texta och träffas så fort man träffar någon som känns lovande. Naturligtvis kan man texta när man är förkyld men det är inte lätt att planera in saker som ska "bokas " när man är sjuk och det finns annat man måste tänka på, svara på jobbmail, ringa farfar, avboka en kompisträff... jag skulle bli trängd om en person började bli sur för mindre än en veckas tystnad efter en dejt, även om den var jättefin. Tyvärr tror jag att det är kravkänslan som får honom att backa , inte alls sexet eller kroppen.

Ok, vi tolkar olika där. Ang. vad som är "snabbt" att svara på sms, så är.det väl inom 1-3 timmar för mig och de flesta jag känner. Nåt sånt har jag inte siktat på här...alls. Mer i termer av "inom rimlig tid". Där tycker jag att rimligt är inom ett dygn, i alla fall. Det tar för de flesta människor inte mer än 30 sek eller 1 min att svara på ett sms. Och om någon frågar dig om en träff som behöver bokas, så tvivlar jag på att du verkligen skulle tycka det kändes kul längre, när du fortfarande inte fått svar 2 dygn senare... det är rätt respektlöst att låta andra människor vänta, på det sättet. Åtminstone i min umgängeskrets så hör det till vanlig hyfs, att försöka svara inom ett dygn, om en annan person ska boka in en särskild aktivitet och väntar på svar...

Men visst, det är olika hur man funkar. Det jag allra mest reagerade på var den tydliga vibb av ointresse jag kände. Och detta var främst pga den extrema förändringen, i hur han gick från att smsa flera ggr per dag (på hans initiativ), till att knappt orka svara alls... Det för mig, har alltid tidigare signalerat ointresse från en person. Har stämt varje gång förr...

Men ja, om han uppfattade mitt (inte alls täta) smsande som ett "krav" på nåt sätt, då är han nog inte rätt person för mig. Jag ville ha nån slags svar till slut, bara, det kändes rimligt för mig, i och med att jag var den som hade tagit initiativen det senaste, och började känna mig fånig till slut.... Jag ångrar inte att jag tog initiativen denna vecka men kommer överväga att låta bara killen " jaga", nästa gång. Har bara tagit såna här initiativ några få ggr i livet och det har aldrig gått jättebra. Däremot när killarna fått jaga, har det blivit full pott varje gång... suck. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Lotta) skrev 2017-10-08 12:19:09 följande:

Jag fattar att en förändring är en större varningssignal. Men jag skulle mycket väl kunna fundera lite på ett bra svar och sen glömma att svara om en sjukdom ställer till det. Han har väl annat att tänka på och avboka då?

Du känner ju bäst hur han har förändrats men jag skulle definitivt inte räkna ut honom utan tänka "jaså han var sjuk ja men då fattar jag varför det blev så tyst ". Ni har träffats, det kändes riktigt bra, då kan man lita på att den andre har kvar intresset en vecka även om man inte orkar prata och kan ses , så kan man också välja att se det? I alla fall så länge man inte hört något annat.

Att prata och att ses denna vecka, har jag absolut inte förväntat mig. Men att smsa och att få svar, rent konkret, om en sak jag bokar in för nästa vecka, det är inte för mkt begärt, även om man är förkyld.... Smsa tar ingen energi liksom, det är några knapptryck på en mobil.... ;)

Jag vet inte om du missat hur allting gick till, men det är alltså jag som tagit mod till mig och tagit båda initiativen, denna vecka. Dels först att fråga om att ses igen. Dels sedan att föreslå konkret dag. Han har endast varit sjuk de senaste dagarna (om han nu ens varit sjuk). Alltså under hela veckan har han inte tagit nåt som helst initiativ och knappt heller svarat på mina sms..... det talar sitt tydliga språk, anser jag.

På torsdagkvällen började jag känna mig riktigt jäkla dum och fånig, att jag ens hade kommit med mina initiativ, när han inte ens orkar svara. Det kändes så himla övertydligt att han fått kalla fötter liksom.... Jag diskuterade situationen i detalj med några vänner, och ingen av dem skulle ha orkat fortsätta driva på, eller vänta på svar. Alla sa att de faktiskt skulle ha ställt in, pga den svala responsen. Precis så kände jag också.

Ibland går det inte att förmedla en situation helt och hållet i text, så här. Men jag lovar att hela vibben jag fått under denna vecka, är att det endast varit jag som var intresserad... Därför gav jag upp till slut! Hade han bara gett minsta lilla signal om att han verkligen VILLE ses, så hade jag ju jublat! Men nej, det har varit såååå segt, kyligt, oengagerat etc. (Särskilt i jämförelse med innan).

Om han vill ändra den bilden, så har han all möjlighet att själv höra av sig igen, och anstränga sig. (Precis som jag gjort... ). Så länge så går jag vidare... :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-10-08 15:14:37 följande:

Precis så. Jag hade tänkt som du. Jag har dejtat en del i mina yngre dar och provat både det ena och det andra sättet i situationer liknande din, vågat vara på och berättat vad jag känt eller lite mer avvaktande som killen i fråga. Alltid med samma slutresultat (i den här situationen). Är han intresserad får han faktiskt visa det.

Ligg lågt, dejta den andra killen och njut av livet!!

Tack! Jag tar det lugnt, är inte särskilt aktiv med dejtingen i övrigt. Det var en slump att en gammal flört hörde av sig och ville ses snart. Men jag tar gärna tillfället i akt, absolut. Lite förutsättningslöst, men han verkar trevlig. :) Jag håller mitt sinne öppet för vad som händer framöver. Tror också att jag förhoppningsvis får mer is i magen, ju vanare "dejtare" jag blir. Tack för allt stöd! :)
  • Anonym (Osäker mullig)

Tack alla ni som kommenterar, det är väldigt värdefullt för mig som nybörjare på dejting efter några år... :)

Ang. kommentarerna om han varit kall eller ej... Det kanske jag missade att beskriva. Det kanske var jag som överdrev, jag vet inte... Men skälet att jag skrev att han var kall, berodde inte bara på att han var tyst.

Han uttryckte sig också mycket mer neutralt och icke-engagerat, efter dejten. Som exempel: innan så skrev han alltid med "puss-smileys", och nån gång "puss". Det slutade han med sen. Från att ha skrivit att han längtade till att ses (innan), så var det nu att det "funkar" nästa vecka. Etc. Många såna små nyansskillnader, som kombinerat med tystnaden/de segdragna svaren etc, gjorde att jag kände att intresset inte var på topp längre...

Men men, bättre lycka nästa gång.... :) Kanske att jag lyckas vara lite mer cool då... :P Är så sällan jag blir riktigt förtjust i nån, så då blir man väl inte alltid den mest strategiska...

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 16:29:40 följande:

Du har inte hört något från dejten då?

Nej, inget mer alls sen lördag morgon... (alltså det som jag inte svarade på).
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (...) skrev 2017-10-08 20:26:49 följande:

Har följt denna tråden i tysthet men nu måste jag bara skriva...

Jag tycker du agerat väldigt bra då du verkar mycket intresserad av honom. Tyvärr är min erfarenhet att män vill jaga, så nästa gång kanske du får låta han vara den drivande. Alltså jag tror det hade räckt med att du frågat om han ville ses igen och sen låta han höra av sig om tid och plats. Jag var singel i fem år men var på en hel del dejter, jag upplever att män hör av sig om dom är intresserade. Vill dom någonting seriöst med tjejen så struntar dom i 2-3 dagars regler och sånt. Alla jag träffade som ville nått mer än sex med mig hörde av sig direkt (alltså typ när vi just skilts åt) och tackat för dejten. En kille frågade tom om en andra dejt medan vi var på den första...

Så tyvärr, denna kille är nog inte tillräckligt intresserad. Alternativt dejtar han flera samtidigt :(

Men du verkar vara en snäll och smart tjej, skit i han och gå vidare med den andre snubben. Förresten, hur går det med han?

Lycka till!

Hej, tack för ditt svar!

Ja, jag försökte gå emot de gamla könsrollerna och ta lite initiativ för en gångs skull. Det gick ju inte så bra. ;) Jag "brukade alltid" låta killarna "jaga", och då hör de alltid av sig efter dejten, utan undantag (oavsett hur bra/dålig dejt det varit, haha). Konstigt det där. Får nog testa det gamla tråkiga sättet med nästa kille.. Fast alla killar jag nånsin känt, har sagt att "ingen kille som har intresse kommer att bli avskrämd om du tar initiativ". Hmm.. :P

Ja, alltså den här killen hörde ju av sig dan efter vår dejt och lät jättepositiv. Då. Men föreslog inget. Så det var därför jag också föreslog en konkret dag, för jag hade ingen lust att vänta 7-10 dar på att "eventuellt" höras igen, för just att bestämma kring en konkret dag... tycker det är slöseri med min tid. På det här sättet fick jag ju iaf veta ganska fort att han inte var intresserad...

Den andra killen och jag har smsat en hel del del senaste par dagarna. Han har bjudit ut mig till nästa lördag. :) Får se hur det går. Är inte "superintresserad," men ändå nyfiken, då han verkar trevlig... :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Elin) skrev 2017-10-08 23:58:00 följande:

Jag tror inte att dejten hade någon tanke på mer än sex från början, så tror inte att TS hade kunnat göra så mycket annorlunda. Om man är intresserad av något mer tror jag inte att de flesta skulle gå på nattklubb, hångla järnet och ha sex på första dejten. Finns förstås undantag men generellt tror jag att det är så.

Personligen skulle jag tycka att det kändes väldigt på att direkt efteråt vilja organisera en bestämd aktivitet två veckor senare, vilja att jag skulle bekräfta för bokning etc. Jag tycker inte om när en ny dejt är för på på det sättet, jag ser mycket hellre att man fortsätter smsa några dagar och om allt känns bra och naturligt börjar planera mer dejter då. Det kanske bara är jag, men jag tycker inte om att känna mig trängd av en ny dejt. Men i det här fallet tror jag inte att det spelade nån roll, tror inte han ville ha mer än ett ligg iaf.

Hmm.. ok. :) Det var ju inte precis "direkt" efteråt, utan först några dar efteråt, som förslaget gavs. Men förstår att vissa kan se det som för på ändå. Jag blev ju dock lite granna "uppmuntrad", initialt, av att han själv hörde av sig och var väldigt positiv i sin ton, direkt dan efter. Samt att han var väldigt gullig morgonen efter, kelade mycket, skojade mycket, och tog upp saker vi kunde göra framöver, etc. Utan såna "uppmuntranden" så skulle jag nog aldrig vågat föreslå något, senare...

Men absolut, jag tror också så här i efterhand att det mest var sex som var på agendan, från hans håll. Det var trevligt iaf. Och behövligt! :P Ibland kan jag dock tänka att det vore bättre om killar kunde vara lite raka med att det är det de vill. Det känns lätt lite oärligt annars. Jag hade inte haft sex på länge och jag tände på honom mycket. Så hade uppskattat mer om han vore ärlig från början, bara. Men det är väl önsketänkande.. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Elin) skrev 2017-10-10 10:12:41 följande:

Hörde han av sig nåt innan den påtänkta dejten? Som jag antar aldrig blev av?

Jo han hörde av sig igår e.m. och frågade hur det blev, om vi skulle ses på kvällen. Jag svarade som det var, att jag hade tyvärr planerat in annat då jag inte hörde av honom på några dar, förut då när förslaget las fram. Så skrev jag att jag hoppas han mår bättre.

Så nej, ingen dejt...
  • Anonym (Osäker mullig)
    Heyheyhey skrev 2017-10-10 17:56:35 följande:

Vad händer nu då TS? Det känns som du är min kompis, är jätteintresserad av hur det ska gå!!

Haha vad gulligt av dig! Känns som om du och flera andra i tråden är lite som kompisar till mig också. :) Så många som stöttat och gett råd. Tack!

Ja du, jag vet inte riktigt vad som händer nu... Jag svarade honom ju som sagt, igår. Sen dess har han inte skrivit nåt mer efter det. Och av förklarliga skäl så har ju inte jag så där jättestor lust att vara den som (igen) föreslår en ny dejt. Utifrån hur det gick förra gången jag frågade, så känner jag att initiativet får komma från honom denna gång, i så fall...
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (?) skrev 2017-10-10 19:36:32 följande:

Kan ni inte fortsätta att bara prata lite med varandra utan att prata om nästa dejt? Se om ni har något att tala om och om ni kan hitta tillbaka till det ni hade? Nu har ju allt blivit snett men kanske går det att rätta till? Han är inte helt ointresserad.

Från min sida så är jag öppen för att prata/kommunicera igen, absolut. Jag är öppen för det, men känner samtidigt inte riktigt att jag orkar vara den "drivande" parten i det hela, denna gång. Jag försökte iaf visa lite grann igår att jag inte är "sur" eller så, genom att avsluta smset med att skriva att jag hoppas han mår bättre.

Jag vet ju sen tidigare att han är väldigt modig och framåt många gånger, vilket jag även sa till honom, den gången vi sågs. Så han borde nog "våga" skriva nånting till mig, dvs. om han är intresserad. Får se om man hör nåt närmsta dagarna.
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..