"Varnat" dejt om min kroppsform..
Spännande tråd! Jag har inte dejtat sen tiden innan mobiltelefoner och inser att det är stor skillnad, i alla fall för kvinnor. Jag har dejtande väninnor som också drar stora växlar på hur snabbt smsen kommer och som vill ha svar snabbt även under arbetstid.
Å ena sidan vill alla ha en partner med ett aktivt liv, med släkt o vänner o arbete o intressen. Å andra sidan ska man kunna prioritera ned allt annat och alltid ha tid att texta och träffas så fort man träffar någon som känns lovande. Naturligtvis kan man texta när man är förkyld men det är inte lätt att planera in saker som ska "bokas " när man är sjuk och det finns annat man måste tänka på, svara på jobbmail, ringa farfar, avboka en kompisträff... jag skulle bli trängd om en person började bli sur för mindre än en veckas tystnad efter en dejt, även om den var jättefin. Tyvärr tror jag att det är kravkänslan som får honom att backa , inte alls sexet eller kroppen.
Men visst, det är olika hur man funkar. Det jag allra mest reagerade på var den tydliga vibb av ointresse jag kände. Och detta var främst pga den extrema förändringen, i hur han gick från att smsa flera ggr per dag (på hans initiativ), till att knappt orka svara alls... Det för mig, har alltid tidigare signalerat ointresse från en person. Har stämt varje gång förr...
Men ja, om han uppfattade mitt (inte alls täta) smsande som ett "krav" på nåt sätt, då är han nog inte rätt person för mig. Jag ville ha nån slags svar till slut, bara, det kändes rimligt för mig, i och med att jag var den som hade tagit initiativen det senaste, och började känna mig fånig till slut.... Jag ångrar inte att jag tog initiativen denna vecka men kommer överväga att låta bara killen " jaga", nästa gång. Har bara tagit såna här initiativ några få ggr i livet och det har aldrig gått jättebra. Däremot när killarna fått jaga, har det blivit full pott varje gång... suck. :)