Inlägg från: Anonym (Osäker mullig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Anonym (seriously) skrev 2017-10-10 19:41:04 följande:

Coolt att du var upptage och sa det til honom;))))))))

Nu har du bollen och kan tänka i lugn och ro och höra av dig precis när du vill till honom,,,OM DU VILL:P

Han hör ju klart inte av sig för att han blev putt!!! Han förväntade ju sig att du skulle sitta och vänta och tog dig för given vilket han nu vet att ha inte kan. Tror han är en player så ta det lugnt med honom och gör ditt. Knulla honom igen om du vill men förvänta dig inget och håll dina känslor i styr.

Önskar dig gott! Tycker du handlar imponerande oc förtjänar en riktigt fin man.

Hehe, gillar din kommentar. :)

Ja, jag tror han kanske har blivit lite "putt", eller ja, nånting åt det hållet... Svårt att veta faktiskt. Eftersom han var så väldans sval förra veckan, så är det svårt att veta om han ens är intresserad nog för att bli "putt", eller om han bara rycker på axlarna... :P Men ja, för mig kändes det iaf viktigt att visa att jag inte bara sitter och väntar, om han är så där seg som han var förra veckan.

Tack så mkt för din uppmuntran! Jag tror att jag kommer ligga lite lågt just nu, se om det händer nåt mer närmsta dagarna.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-10-10 21:18:02 följande:

Jag känner också lite som att du skulle vara min kompis! Det är sällan jag blir så engagerad i en tråd på något forum. Svarade han inte på hur han mådde nu då? Eller nej, du skrev att du hoppades han mår bättre? En ?regel? som jag och mina tjejkompisar hade på den tiden det begav sig var att om man är intresserad av killen och vill ha svar, alltid ställa en fråga i sms:et. Haha löjligt, jag vet. Och omvänt, om man fick ett sms utan fråga så var han nog inte superintresserad, resonerade vi.

Jag tycker iallafall att det var bra gjort av dig, han ska inte tro att du bara sitter och väntar på honom. Uppdatera om det händer något. När är dejten med del?n andra killen?

Vad ska jag göra den dagen den här tråden dör ut?!

Åh tack fina du. :)

Förstår vad du menar med att ställa en fråga. Tyvärr gjorde jag ju inte det. I efterhand har jag också funderat på om jag kanske framstått som lite väl "hård". Dels då han ju (till slut, efter mycken väntan) smsade ett svar i lördags.. Och när jag då inte svarade alls, så smsade han ju ändå i måndags (igår) igen. Och fick då ett kort, trist svar av mig.. T.ex. han avslutade med "kram", det gjorde inte jag. (Alltid annars avslutat med kram/smiley). När jag tänker efter måste mitt svar igår ha framstått som rätt kyligt ändå....

Men åååh, suck.. ;) förstår ju varför. Det är ju för att jag kanske ville dämpa effekten av att jag var lite "på" förra veckan och visade att jag verkligen gillade honom. Så nu slog pendeln över åt andra hållet lite för mkt. Erkänner att jag nog ville visa lite väl mkt att "Jag klarar mig utan dig, om det inte passar för herrn". Pga att han var så sval förut...

Och nu kan man ju inte direkt skriva att "Öhh... Jag menade inte att vara SÅ kylig. Bara lite. Kram". Haha. Fasen vad knäpp man blir, när man verkligen gillar nån! Kan ju inte göra ett rätt.... Puh.

Dejten med kille nr. 2 är inbokad till nu på lördag. Alla säger att jag borde gå, som distraktion från "Drömdejten". Och visst, "nr. 2" verkar trevlig... men inte alls samma pirr. Mer en kompisvibb. Funderar på om jag borde ställa in det istället, eftersom jag fortfarande tänker på "Drömdejten" ca 20 ggr/dag.. :P Vill absolut inte ge falska förhoppningar till "nr. 2".... Hmm.

Nu blev det lite långt här, men funderat mkt ikväll och rannsakat mig själv lite. Kanske några fina i tråden som har kloka tankar... :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (?) skrev 2017-10-10 23:11:19 följande:

Skulle du kunna tänka dig att ringa till "drömdejten" och prata lite istället för sms som så lätt blir fel och svårt att tolka?

Konstigt nog har vi aldrig pratat i telefon... Det verkar hyfsat vanligt att all kontakt sköts via sms nuförtiden med nya dejter.. Klart jag skulle kunna ringa ändå. Jag har dock hemligt och dolt nummer, så han kanske skulle bli lite "överrumplad". Tvekar dock inför att ringa, eller smsa, då jag inte har nån aning om ifall det skulle vara välkommet.. Vill ogärna känna mig för "på" (igen)... :P

Funderar nån dag till.. sen får jag nog bestämma mig om jag ska slänga ut nån mer liten krok, eller bara släppa och tänka att det finns mer fisk i sjön.... :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-11 08:17:17 följande:

Jag förstår att du vill kasta ut en krok till om du tänker på honom så mycket, men jag skulle nog inte gjort det. Jag tycker inte han visat sig intresserad helt enkelt, mer  segt artig och undvikande. Du kommer bara känna dig mer skamsen om du hör av dig IGEN när han inte en enda gång visat varmt intresse efter dejten. Bespara dig den känslan och skit i honom är mitt råd. 

När jag träffade min sambo hann vi inte mer än skiljas efter första dejten förrän han sms:ade ett gulligt meddelande, sedan textade vi tills det var dags att sova. Vi kände oss båda liksom upprymda och glada efter träffen och ville uttrycka det. Så fort vi vaknade dagen efter hördes vi och vi båda skickade sms så fort vi kunde smyga undan på jobbet. Inga tveksamheter eller funderingar eller dagar av tystnad. Allt bara föll på plats och vi var båda lika intresserade och visade det utan några spel. Nöj dig inte med mindre än känslan att du och killen gillar varandra lika mycket! 

Tack. Du är precis som den rationella delen i min hjärna.. :) Precis så här har jag tänkt också, när jag tänker förnuftigt... Var sambo med en kille för ett antal år sedan och det var samma som du beskriver, att man i princip blev "oskiljaktiga", efter första kvällen..

Det som känns så märkligt i fallet med "Drömdejten", är just att jag fick en väldigt liknande känsla, som när jag träffade min förra sambo. Alltså inför dejten och under dejten. Har sällan sett en man "stråla" och verka så genuint lycklig i mitt sällskap...så att han "inte kan ta ögonen ifån en" på en hel kväll.. förutom med min tidigare sambo, då... Skillnaden här var ju att "Drömdejten" blev så märkligt sval/drog sig undan efteråt. Det var lite svårförståeligt för mig, då det blev en sån kontrast.

Men jag tror absolut du har rätt. Jag är den enda som visat "verkligt" intresse efter dejten. Och därför bör jag inte göra det igen, för min egen självrespekts skull. Även om jag nu råkade vara "sval" mot honom senaste par dagarna... så var ju han det mot mig, hela förra veckan.. så nä, bara att släppa "halmstrået av hopp" som jag hade, om att han kanske blev avskräckt av mitt svala svar sist. Han skulle nog testa en gång till att höra av sig, om han verkligen vore intresserad.

Det är lustigt, för jag har en bror som är lite av en "expert" på killar/dejting etc. Han har hört historien i detalj och har i princip "förbjudit" mig att höra av mig till Drömdejten. Enligt brorsan så ska Drömdejten "jaga" mig nu, (om han är intresserad). Haha.

Jag får nog släppa drömmen om Drömdejten... Självklart uppdaterar jag här, om han mot all förmodan skulle höra av sig.

Kvarstår frågan om jag ska avboka dejten med kille "nr. 2". Jag måste bestämma mig ganska snart, då jag vill bete mig väl gentemot honom...
  • Anonym (Osäker mullig)

Oj vad många svar! Tack för allt engagemang. :)

Jag tror det är bra att jag blivit lite äldre och lite mindre "hastig" i mina handlingar. Nuförtiden tar jag lite mer tid på mig att tänka efter vad jag vill göra och varför. Tror det är bra. För tio år sedan skulle jag nog agerat mer hastigt/impulsivt och sedan kanske ångrat mig efteråt...

Jag har efter ett par dagars funderande slutligen kommit fram till att jag inte ska höra av mig till Drömdejten något mer. Det var min "första instinkt" också, efter förra veckan. Jag ska medge att jag sedan greppade efter halmstrån när han trots allt hörde av sig till slut i helgen. Men den kontakten kändes vid närmare eftertanke mest ganska "artig"... inte så jättevarm eller het. ;) Om han hör av sig igen så får jag se hur jag känner då.

Till påven Johanna: Förstår att det kan se ut så när man läser tråden, så jag skrattade till när jag läste din kommentar. Jag tog inte illa upp. Men nej, det är inte så att jag "följer" råden i tråden (även om de är hjälpsamma, självklart!) Finns inte någon vilja att "göra nån till lags". :D Jag vill snarare beskriva det som att jag själv har kastats mellan rationella tankar och önsketänkande... Märker att jag stundtals blivit ganska irrationell, då jag verkligen tyckte om killen...

Nu känner jag mig helt klar över saker och ting i alla fall. Det enda jag fortfarande tänker över är om jag ska gå på dejt med kille "nr. 2". Jag lutar åt att ställa in, då jag inte tycker det är rättvist mot honom att träffas, när jag egentligen har tankarna på en annan kille.. så jag kommer nog att skriva till "nr. 2" ikväll...

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (...) skrev 2017-10-12 07:49:05 följande:

Fast nej, det gör hon ju inte. För jag gissar att ts kommer kommunicera med killen i fråga och säga om hon är intresserad av fortsatta träffar eller ej.

Det är ju just bristen på tydlighet som gör att "drömdejtens" beteende är knepigt.

(Korrigering ang. "fortsatta träffar". Kille nr 2 har jag aldrig träffat IRL, vi har bara haft kontakt online). ;)

Tack för att du tror på att jag försöker bete mig snällt mot andra. :D För det gör jag verkligen... När det gäller "kille nr 2", så absolut, jag har hela tiden hört av mig/svarat inom rimlig tid, etc. Dvs jag har upprätthållit en kommunikation. Har också varit tydlig med att jag känner mig osäker och att jag har väldigt svårt att få känslor för någon. Bara så att han inte skulle få för stora förhoppningar i onödan.

Vi hade ju pratat om att ses den kommande helgen, "kille nr. 2" och jag. Jag hade övervägt om jag skulle ställa in, då jag inte riktigt kände samma "pirr", som inför "Drömdejten". Men jag hade ändå lyckats övertala mig själv att jag borde nog ge "kille nr 2" en chans ändå. "Han verkar ju ändå trevlig", osv, tänkte jag.

Men sen blev det en sms-växling idag som gjorde mig ganska ställd och som gjorde att mitt intresse sjönk från "lite nyfiken ändå", till "rätt så iskallt".. Jag vill helst inte outa här exakt vad som skrevs, men jag tyckte att han skrev lite grejer som visade en mindre smickrande sida. Så då blev valet ganska lätt och jag ställde in....

Sen försökte han "rädda upp" det hela lite genom att fråga vad som var fel, och börja förklara hur han "egentligen" menat, etc. Men även där kände jag att han nog inte riktigt lyssnade på mig... så jag tror det var rätt beslut att ställa in.

Så, från 2 killar till 0, just nu... Hmm. Får ta nya tag, snart.... :) Tack alla fina människor här! Om det händer ngt jättespännande i mitt dejtingliv så kommer jag säkert uppdatera här, för mina "kompisar"! Och kanske för att få råd. Eller så startar jag kanske en ny TS om dejting... Kram.
  • Anonym (Osäker mullig)

Hm ja, nu kanske jag officiellt och enligt alla regler, "gjort bort mig" lite granna, men då får det väl vara så... Efter att ha känt hela veckan att jag var stolt och värdig som inte hört av mig mer till Drömdejten, så gnagde det på mig det senaste dygnet, att han ändå 2 ggr faktiskt hade frågat om dejten vi skulle haft i måndags... och att jag då hade varit kylig och inte kunde ses.

Det var som att jag logiskt kunde förstå mina skäl att inte höra av mig mer, samtidigt som det inte kändes som ett rätt sätt att avsluta på. Varför skulle det avslutas på ett kyligt sätt från mitt håll, när det egentligen inte alls var så jag kände... Samtidigt ville jag inte fråga om att ses igen, då det var jag som drev den frågan mest, sist.

Men iaf, jag bestämde mig till slut för att bara skicka nåt positivt/varmt, till Drömdejten. Jag vet att det var helt emot dejtingreglerna och ja, jag förlorade säkert en del i värdighet, (ev).. men hursomhelst, jag skickade ett sms som bara handlade om: Att jag inte riktigt vet varför det blev konstigt efter dejten, men att våra kyssar var de bästa jag nånsin upplevt. Och att om vi inte hörs mer, så hoppas jag att han ska ha det jättebra. Avslutade med kram och smiley.

Han svarade tillbaka ungefär: Att jag var så himla gullig och skrev "tack detsamma!" Och frågade om jag ville ses igen. Avslutade med Kram.

Ja ja, vi får se vad som händer.... Förväntar mig inte direkt nåt. Kanske ses vi igen, kanske inte. Men konstigt nog känns det riktigt bra och lätt i "själen", att jag agerade "autentiskt" mot mig själv. Att jag inte gick och bar på mitt tidigare "kyliga avslut", som skavde och kändes så fel...

Kram på er "kompisar". Om nån är kvar. :)

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Swenglish) skrev 2017-10-14 11:21:33 följande:

Så han frågade om du ville ses igen?

Då måste du ju svara på det utan fördröjning?

Ja precis. Jo absolut, ska svara snart. Ingen fara på taket än, för fördröjning. Vår "gamla" grej var svar inom 24 h. Och det har gått några få timmar bara. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    snorrenborren skrev 2017-10-14 11:36:58 följande:

Man ska inte hålla på och chatta i evigheter för det blir bara fel på ett eller annat sätt.

Kasta dig iväg så fort du kan och upptäck direkt om era personligheter matchar eller ej.

Förstår hur du menar.. Men i detta fall så har vi redan träffats vid ett tillfälle. Nu är det mer bara att man får se här, om det blir en andra dejt. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    snorrenborren skrev 2017-10-14 11:36:58 följande:

Man ska inte hålla på och chatta i evigheter för det blir bara fel på ett eller annat sätt.

Kasta dig iväg så fort du kan och upptäck direkt om era personligheter matchar eller ej.

Förstår hur du menar.. Men i detta fall så har vi redan träffats vid ett tillfälle. Nu är det mer bara att man får se här, om det blir en andra dejt. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Suck) skrev 2017-10-14 11:41:14 följande:

Alla dessa spel. Så sjukt glad över att leva i en relation och slippa bli utsatt för sånt där trams som ni båda pysslar med. Vadå "kanske ses vi igen, kanske inte.."

Han frågade ju om du ville ses igen. Vill du det så hoppas jag att du svarade direkt och att ni kom på nån kul dejt. Detta spel ni håller på med är så förbannat onödigt.

Angående "kanske ses vi igen, kanske inte", så menar jag bara att eftersom han ju inte var så "på" just där veckan efter dejten, så räknar jag inte helt och fullt med att det blir nåt av. Jag själv vill ju gärna men det får visa sig om han verkligen vill, eller hur det blir.

Ja spel är inte kul. Tyvärr har 100% av de killar jag chattat med senaste månaderna, ägnat sig åt spel i någon form. Vissa mer, andra lite mindre. Jag tror det är så ingrott i folk nuförtiden, så att det är svårt att ändra på. Jag försöker så gott jag kan att inte spela. Men lite måste man ju anpassa sig... Man skrämmer nog annars lätt bort folk om man är väldigt "på", innan man känner varann ordentligt.

Men absolut, jag svarade honom och skrev att det vore kul att ses. Så får vi se om han gör nåt av det hela eller om han backar igen. Jag känner iaf att jag varit ärlig nu. :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-10-18 07:05:17 följande:

Hur går det?

(Uppdatering).

Hej! Det går ganska bra, tror jag. :) Han ville ses redan denna vecka men jag hade väldigt (extremt) körigt. Sen har han barn (sitt eget barn) varannan helg. Så helgen går inte. Så vi siktar på nästa vecka! Men det känns som om vi kommit tillbaka till att smsa varann mer igen. Som förut. Och jag har fått väldigt fina komplimanger ang. vår förra dejt. :D Och han har skrivit att han jättegärna vill fortsätta dejta mig. Så med lite tur så blir det i alla fall en trevlig andra dejt.

(Vet inte vad som hände förut, om han bara fick lite kalla fötter, eller nåt, precis efter vår Drömdejt).

Jag vill ju egentligen hoppas på bra mycket mer än en andra dejt. Men vill samtidigt vara lite försiktig med mitt hjärta. Och jag vill inte "jinx it".. :p (Hur säger man det på svenska hehe).

Snacka om att jag är nervös nu! Går runt helt pirrig i magen mest hela tiden. Jag är om möjligt ÄNNU mer nervös inför andra dejten, än den första. Känns som att en andra dejt blir lite "Vinna eller försvinna".....

Tack för stödet, "kompisar"! Uppdaterar när det händer ngt.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Hej) skrev 2017-10-24 20:21:20 följande:

Hur har det gått? :D *väntar spänt*

Åh vad gullig du är som frågar... :) Tyvärr måste jag säga att det inte gick så bra... Vi pratade i början av förra veckan om måndagen, för att ses för en dejt. (Dvs. måndagen som var denna veckan). Sen under förra veckan så "chansade" han och frågade om vi inte skulle ses för att kunna ha sex, innan dess... detta efter att vi hade gjort lite "sexting"... (väldigt hett, iofs).

Det som avslöjade hans verkliga avsikter helt och hållet, var att när det gällde sexting, så kunde han svara väääldigt fort, hela tiden. När jag klargjorde att jag inte kunde ses för sex "pang bom", så sade han sig respektera det helt och fullt. Och att han fortfarande jättegärna ville ses för en vanlig dejt, måndagen kommande vecka. (Dvs. denna vecka). Han ville absolut fortsätta dejta mig seriöst, och lära känna varann mer...

Men. När det kom till att han skulle göra den slutliga bekräftelsen om måndan, så skulle han "bara återkomma om sitt nya schema", för att bekräfta helt och fullt om måndan... det var kanske.. onsdag kväll förra veckan... sen gick det två dygn. Inte ett ord fortfarande, på fredagkvällen, från honom, om hans schema... (vilket han uppenbarligen måste ha fått under veckan!) DÅ gick det minsann inte att vara det minsta "snabb", när det gällde att helt spika planen om måndagsdejten. Då fattade jag ju att det baara var sex han var intresserad av. Jag avblåste då allt via sms lördag morgon och förklarade rätt tydligt ändå, hur jag uppfattade det hela. Samtidigt som jag var väldigt trevlig. (Han visste om att aktiviteten vi skulle ha gjort på måndan hade behövt bokas in i rätt god tid, men struntade i att höra av sig alls, i rimlig tid..).

Så, it is OVER... Men, det var en fin dröm.... :) Förhoppningsvis orkar jag dejta vidare med ngn annan snart! Har ju kommit över de värsta komplexen över min kropp, iaf!

Tack alla gulliga och stöttande i tråden!

Vem vet, kanske startar en ny dejtingtråd framöver, under samma nickname: "Osäker mullig"!! Har nämligen råkat träffa på en superhärlig kille slumpartat precis nyss, "via jobbet" (inte PÅ jobbet).... Men det är otroligt svårt, då jag inte har en aning om ifall han skulle kunna vara/bli intresserad.... (han är en sån som är "charmig mot alla".. även om mitt hjärta missade ett slag häromdan, när han var det mot just mig!!.. ;) )

Men tänker på det en hel del, just nu.. Wow.. det där leendet....Den där blicken! Kram/ er dejting-kolumnist "Osäker mullig In The City". :D
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-12-10 20:00:12 följande:

Hej TS!

Hur har det gått med dejtandet?

Hej du! Och tack för frågan! Jo, letar lite ibland här och där men inte hittat ngn ny intressant att dejta ännu... Den senaste killen jag chattat med pratar bara om hur alla möjliga situationer i livet stressar sönder honom

.. Så tror inte att det blir ngn dejt..

Men det har varit för mkt på jobbet just nu innan julen. Så tänker satsa mer tid på dejting efter årsskiftet igen! :) Hoppas allt är bra med dig/er som var här i tråden.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Ossssssss5kar skrev 2017-12-10 21:39:30 följande:

Tycker att det är rätt så viktigt att man är ärlig med hur man ser ut.

En gång träffade jag en tjej via tinder. Hon såg normalviktig ut på bilderna, vilket hon också var i verkligheten MEN hon hade lös hus. Då menar jag alltså att hon hade jättelös hud, som att hon gått 50 kg eller liknande. Huden hängde överallt, till och med fittan var hängig även om röven och låren var klart värst. Förstår att det är jobbigt att ha jättehängig hud men så gör man bara inte.

Eftersom jag inte ville vara oförskämd knallade jag henne men helt ärligt ville jag bara gå hem och gråta efteråt. Kände mig genuint våldtagen. Men som många kanske själv vet så är det inte så enkelt att säga nej när man väl tagit av sig kläderna. Många tjejer vittnar ju om att de känner sig våldtågna och sexuellt utnyttjade utan att de sagt nej och här var det likadant bara att det var tjejen som våldtog mig.

Sedan dess har jag inte använt tinder eller andra dejtingappar.

Att säga att man är mullig är oärligt om man är fet. Är du fet säg att du är fet.

Vet inte om ditt inlägg "Ossssssss5kar", är avsett att vara provocerande eller kränkande gentemot mulliga personer... i så fall är det tråkigt. Jag personligen tar inte åt mig av såna försök till kränkningar, då jag anser att det säger mer om den person som uttalar sådant. Däremot tycker jag det är väldigt osmakligt i ditt inlägg, att jämföra att du inte gillade en persons utseende, med att bli utsatt för våldtäkt. Det är ytterst kränkande för våldtäktsoffer, med en sådan jämförelse. Av den anledningen kommer jag att anmäla ditt inlägg som kränkande och hoppas att moderator kan ta bort det.
  • Anonym (Osäker mullig)

Hej allihopa som följde mig i denna tråd! Nu har jag startat en ny tråd, om ett nytt intresse, för en ny man, som är sexy as hell!!   

Om ni vill råda mig i det, (för det är minst sagt knepigt!!), så kika gärna in i tråden: 

Fjärilar i magen, äntligen - Men är han förbjuden? RÄTT tråd, med anonyma svar!!  

Jag har samma "nick" där =  Osäker Mullig. 

Kram på er! 
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..