• Jooosen

För oss som är på försök 7 med första barnet

Hej igen haha. Tänkte köra en ny tråd för oss som ännu försöker med första barnet. Försök 7 blir det. Tänker att ni kan joyna som ligger där omkring.

Jag är 28 snart 29 o min kille 27. Inga kända fel vad ja vet. Men väldigt kort mens.. hur som

Äl: 6 okt bim: 19 okt

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden För oss som är på försök 7 med första barnet
  • inez898

Ja hej igen haha. Båda 28 år, 7e försöket (dock 8e månaden pga oregelbunden mens). ÄL idag eller imorrn så BIM om ett par veckor :)

• LillaAw

Jag är med :) vill inte släppa er som följts åt så länge. Är dock inte jätteaktiv just nu på familjeliv för kände jag blev lite stressad av det. Kram hoppas det är vår tur nu! <3

• Jooosen

Hej hörni. Har nästan ställt in mig på att ja inte kan blir gravid eller har något slags problem ... urs dessa tankar..

Men välkomna <3

• FrökenJ90

Lägger in ett litet "följer"-inlägg. Vill ju gärna veta hur det går för er :)

Gravid med första barnet - Bf maj 2018
  • inez898

Asså såå få vi är kvar från dom första "vi som är på försök nr x"-trådarna! Kollade bak på en gammal tråd och typ alla som skrev där är gravida nu! Utom vi hehe, kul för oss :)))) livets nitlott

Jag har ÄL nu men känner mig bara arg och less. Det blir ju ingen bebis hur mkt vi än ligger?! Eller hur perfekt vi än prickar. Det gör ju ingen skillnad?! Kan inte föreställa mig att nånsin bli gravid. Känns som att vi kommer behöva förlita oss på behandling av nånting som är fel först, då kanske jag kan få lite hopp. Om dom hittar nåt som dom kan fixa till. Men känner mig så otroligt besviken på livet. Jag har drömt om att skaffa barn i hela mitt liv. Jag drömde om att det var spännande och roligt och pirrigt, bästa tiden i livet när allt jag längtat efter äntligen ska ske. Jag drömde INTE om månad efter månad av besvikelse, ökande oro och tillslut infertilitetsutredning. Jävla skitliv känner jag just idag! Är så avundsjuk på alla fertila människor att jag blir helt arg. När är det vår tur???!

Mycket feelings idag hehe :')

• Jooosen
    inez898 skrev 2017-09-27 20:35:18 följande:

Asså såå få vi är kvar från dom första "vi som är på försök nr x"-trådarna! Kollade bak på en gammal tråd och typ alla som skrev där är gravida nu! Utom vi hehe, kul för oss :)))) livets nitlott

Jag har ÄL nu men känner mig bara arg och less. Det blir ju ingen bebis hur mkt vi än ligger?! Eller hur perfekt vi än prickar. Det gör ju ingen skillnad?! Kan inte föreställa mig att nånsin bli gravid. Känns som att vi kommer behöva förlita oss på behandling av nånting som är fel först, då kanske jag kan få lite hopp. Om dom hittar nåt som dom kan fixa till. Men känner mig så otroligt besviken på livet. Jag har drömt om att skaffa barn i hela mitt liv. Jag drömde om att det var spännande och roligt och pirrigt, bästa tiden i livet när allt jag längtat efter äntligen ska ske. Jag drömde INTE om månad efter månad av besvikelse, ökande oro och tillslut infertilitetsutredning. Jävla skitliv känner jag just idag! Är så avundsjuk på alla fertila människor att jag blir helt arg. När är det vår tur???!

Mycket feelings idag hehe :')

Känner igen mig i exakt allt!!! Kollar mina fertila dagar framöver och mår typ bara dåligt. Hade sex igår, bara cd6. Efter frågade min kille om ja va fertil. Nej sa ja surt, det spelar fan ändå ingen roll ju. Prickar ju varenda jävla månad men vad spelar det för roll. Alla vänner runt om plussar hej vilt. Knappt försöker dom. Själv står man efter 7 månader och inte en tillstymmelse till plus. O alla ligg vi haft som man nästintill

Varit tvungen att ha fast ingen är sugen..

Har mer o mer ställt in mig på att vi kommer behöva hjälp. Känns nästan bättre det än o hoppas. Har dock inte sagt så mycket till min sambo om min känsla av hopplöshet. Vi som e kvar får stötta varandra! Blir typ lack av att kolla i andra bim trådar för där plussar folk överallt.

Så känner jag oxå idag haha. Kram!!
  • Liiiiiiillaloppaan

Hej tjejer !

Tråkigt att höra att ni är så uppgivna. Jag kan till viss del förstå er, är själv på försök 6 med min sambo. Än så länge tycker vi att det är en riktigt spännande resa även om vi inte fått det där efterlängtade plusset ännu. Vi försöker se hela resan som äventyret till målet och göra det bästa av situationen. Försöker krydda till sexlivet så att det håller sig på topp och njuta av närheten.

Glöm inte heller att det är fullt normalt att det tar upp till ett år att bli gravid. Även om man prickar in dagarna. Stor kram till er och fortsätt kämpa på, men glöm inte att njuta också!

(BIM 14/10 ÄL 30/9)

• LillaAw

Jag käkar bisolvon just nu för jag har hosta och läste många som använder det för att bli gravida mot segt slem där nere då antar jag. Kanske fortsätter till jag haft äl om drygt 4 dagar. Konstigt nog fick jag ett ganska tydligt äl test igår på dag 8 i cykel så undrar om jag kommer få extra tidig äl den här cykeln. Fattar inget. Har inga flera äl test kvar nu så. Börjar bli positivt så tidigt?!

• bebis2018

Har legat på is i några månader men vi ska aktivt försöka nu igen. Jag kommer köra med bisolvon denna gång! Hoppas med på ett plus och känner en enorm panik och ångest över detta då jag är 33 och min sambo 31. :(

• inez898

Det är så skönt att läsa era inlägg och känna att man inte är ensam på jorden om att gå igenom denna process! Extra skönt tkr jag att vi är på ungefär samma ställe, jag är fett trött på att läsa i BIM-trådar om folk som blir gravida på första och andra, samtidigt som det känns respektlöst att beklaga sig för folk som kämpat i 3 år och gått igenom 4 ivf-försök typ. Fattar ju att det är en heelt annan grej. Så detta är perfekt! <3

Svar på tråden För oss som är på försök 7 med första barnet