• Anwen

Ruvning på gång, följas åt i väntan på +?

Hoppar in här jag också! Gjorde frysåterföring idag med ett 6-dagars, vår enda! Fick sonen på första IVF försöket 2013, och inte förrän nu blir det syskonförsök. Men jag går all in på att vara positiv och tror stenhårt på att det kommer gå bra! och inte ska jag drabbas av illamående i samma utsträckning denna gång heller Flört. Har testdag fredag den 13e Tungan ute, dagen innan sonens 4-årsdag... Ska börja med lutinus ikväll.
    Ni andra som fått lutinus i samband med FET, blev det också efter insättning eller fick ni börja tidigare?

MrsAJ88: När jag blev gravid med sonen hade jag molvärk i flera dagar innan jag tjuvtestade, så det kan absolut vara ett tecken tror jag :). Lycka till!

• Anwen
    Tiinuli skrev 2017-10-02 18:35:15 följande:

Hej hej!

Ruvar dag 2? Tror jag, inte hundra hur man räknar...
    Vet ni när blastocyst fäster?

MrsAJ88 skrev 2017-10-02 19:41:05 följande:
    Välkommen!

Implantationen sker runt dag 8-9, och eftersom en blastocyst är på dag 5(-6) så fäster den rimligen ca 3 (2-4) dagar efter återföring :)
    Det kan ske redan på dag 6... fram till dag 10. Om ägget har kläckts ska vad jag förstår implantation ske inom nåt dygn.

• Anwen

Ni som fått/får Lutinus, känner ni av biverkningar? Jag har haft molvärk sedan insättningsdagen (eller ja, första dagen mer som menssmärtor, men det kanske mest var pga "ingreppet"?), och sedan natten till måndag illamående som kommer och går, känner även av extra hunger. Imorse när jag precis skulle köra till skolan kände jag mig inte hundra och tänkte på trafiksäkerheten och valde att åka kommunalt istället! Så svårt att avgöra vad som kan vara ev. tidiga graviditetssymtom och vad som är biverkningar av Lutinus :S.
    När jag blev gravid med sonen hade jag samma typ av molvärk, men nåt illamående kom inte förrän senare, misstänker att illamåendet nu beror på biverkning. Att jag valde åka kommunalt idag härrör jag helt till biverkningar iaf...

Lilleman 3 mån
  • Anwen
    MrsAJ88 skrev 2017-10-05 15:28:47 följande:

Jag tror jag svimmar!!!!

Eftersom jag blev så ledsen av mitt rosa lutinuskladd, som förövrigt upphört under eftermiddagen, tjuvtestade jag med en sticka mest för att kunna gå vidare och sörja. Jag och min man hade köpt ett digitalt test som vi skulle testa med tillsammans imorgon.. men till min stora förvåning blev det ett tydligt streck på stickan (trots att det är eftermiddagsurin, jah bara hållit mig 2 timmar, och ruvardag 9) och jag var då tvungen att snabbt bekräfta med det digitala. Nu sitter jag här och skakar, skall försöka få tag på maken. Hoppas han förlåter mig att jag tjuvtestat nu när det är positivt! Hoppas så att denna lilla stannar kvar hos oss <3

Så fantastiskt! Stort grattis . Hoppas vi är fler som följer det spåret . En hel vecka kvar till testdag, BIM på söndag, får se om vi tjuvtestar eller ej...
  • Anwen
    Tiinuli skrev 2017-10-09 06:31:17 följande:

Vilken ruvar dag är ni på och vad har ni för symptomen?

Jag är på dag 8 tror jag ( ÄP dag=0?)

Har noll symptom :( och blivit dålig i magen samt fått en sparsam blödning ...

Om du är på ÄP+8 så kan det kanske vara nidationsblödning? Embryot kanske precis har fäst.. Och då är det inte konstigt om du inte haft så mycket symtom än.

Jag har haft molvärk ända sen första dagen, men då gjorde jag FET med en 6-dagars som hade börjat kläckas och var redo att fästa. I övrigt hade jag mest biverkningar av lutinus, men det verkar ha stabiliserat sig. Jag har sista veckan känt en konstant närvaro av livmodern som är svår att beskriva, spänner ibland. Lite mer som hugg igår då jag rört på mig lite mer. Är nu på ruvardag 9 med min blasto, mao 15 dagar gammal.
  • Anwen
    Tiinuli skrev 2017-10-09 14:43:14 följande:

Jag fick tillbaka en blastocyst så borde den ju inplanterat redan :( fått negativ test idag också... inga ägg i frysen, helt förkrossad

Beklagar! Men testa ändå igen på den rätta testdagen...

Förstår att det känns tungt just nu, men om det är negativt på testdagen hoppas jag du kan ladda om och våga tro på att det kommer ta sig! Jag tror på den positiva kraften som finns inom oss... den är dock inte alltid så lätt att plocka fram, men försök! Sörj, och ta sen nya tag. 

• Anwen
    waldesten16 skrev 2017-10-10 06:33:40 följande:

Jag testade mig nu på morgonen och det var negativt. Är på ruvardag sju och vet att det är tidigt och testa men kunde inte låta bli.

När bör det synas på gravtest, har inte testdag egentligen förrän den 23 oktober.

Hur gammalt var embryot vid insättning? 

Jag testade förra onsdagen, ca BIM-4 men fick negativt ("testa-tidigt-sticka", som sen visade sig inte gälla förrän från BIM :P), fick sen tydligt positivt med CB på BIM, 5 dagar före testdag. Om du inte har testdag förrän den 23e så är det verkligen inte kört än! (jag har testdag den 13e). 

Tiinuli skrev 2017-10-10 09:39:45 följande:

Tog ett nytt test i morse... vill inte få upp hoppet i onödan men behöver hjälp att kolla , ser jag syner, inbillar mig eller är det ett svagt plus?

Jag ser strecket! Spännande ändå, får se om nån dag igen då om det blir nåt tydligare :). Jag håller tummarna!!! 

waldesten16 skrev 2017-10-10 10:32:22 följande:

Hur har ni gjort med träning medans ni ruvar?

Tar det lite lugnare... Var dock iväg och dansade i söndags efter jag plussat, men såg till att inte anstränga mig så mycket. Kände ändå lite huggningar och spänningar i magen, så tar det nog lite lugnt ett tag till! 

• Anwen

Asch! Orkade inte vänta en dag till till testdag :P, testade tydligt positivt idag också, ringde kliniken och fick tid till VUL 31 okt. Woop!

• Anwen

Har fortsatt molvärk nästan varje dag, och ytte pytte ömhet i brösten senaste dagarna, men igår kväll spände de lite mer... Med sonen kände jag inte av brösten alls, men hellre det än illamående :D. Har även bokat inskrivning nu till mitten på november. Känns bra men overkligt!
    Håller verkligen tummarna för fler plus i tråden!! :)

• Anwen

Tyvärr slutade vårat plus med missfall :(. Fick bruna flytningar i fredags och under helgen, färskt blod och klumpar sedan i måndags kväll, konstaterat missfall på VUL igår då hinnsäcken var tom och mindre än förväntat :(. Enligt vad jag förstår slutade embryot utvecklas ca v. 5+3/5+4, skulle varit på v 7+2 igår... Känns skit när det var vårat enda embryo i frysen! Har inte råd med en hel ny behandling. Får hoppas innerligt att vi trots allt lyckas bli gravida på egen hand, men annars blir det nog till att acceptera att det bara blev ett barn för oss, och lägga allt fokus på honom! <3 

• Anwen
    AnnElsaKarin skrev 2017-11-02 08:26:34 följande:

Har gjort min första IVF-behandling så är ganska ny på detta. Jag fick en perfekt blastocyst insatt 22/10 och (är på ruvardag 11 nu)  har testdag imorgon 3/11. Inga ägg till frys. Så funkar inte denna gången så får jag börja om från början. Slutade med lutinus på ruvardag 9. Har fortfarande inte fått mens. Jag är såååå nervös att det inte har fungerat för jag känner inte något speciellt :( lite ömma bröst och trött. Behöver pepp :)

Åh, håller verkligen tummarna för dig!! :) Snart testdags :). Starkt att du klarat dig från att testa hittills, det har jag alltid varit usel på :P.
  • Anwen
    AnnElsaKarin skrev 2017-11-03 06:47:17 följande:

Jag vaknade med tuppen imorseoch var extremt kissignödig! Gjorde testet och det visar gravid 2-3!!!! Satt där på toaletten och trodde jag drömde! JAG ÄR GRAVID!!!

STORT GRATTIS!! :D 
  • Anwen
    Letgoddecide skrev 2017-11-03 09:19:50 följande:
    Å, så tråkigt! Vad hemskt när det ju var på gång

Det går visst inte så bra för de flesta av oss här i tråden

Vi gör sista försöket just nu. Sedan blir det samma för oss, inga mer försök, fokus på barn nr 1 istället och på allt annat som faktiskt finns att hålla på med i livet
    Då hoppas jag det tar sig för er denna gång! Lycka till!
Svar på tråden Ruvning på gång, följas åt i väntan på +?